Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Vavris » 16 dub 2016, 09:14

Mám pocit, že tady chybí "hot-line" vlákno pro všechny kdo foukají - přeplňovaných Miat tu už je poměrně dost.

Takže začnu rovnou blbým dotazem. Už nějakou dobu stalkuju zahraniční zdroje ohledně výfuku na supercharged NBFL a nejsem z toho moc rozumný. Někde tvrdí, že pro menší výkony (do 220 whp) úplně stačí high flow caty, případně cat off a zbytek výfuku nemá smysl řešit, páč svody na NBFL jsou slušné už z továrny. Jinde jsem se zase dočetl, že RB 4-1 svody jsou přece jen přínosem.

Neřešili jste to někdo? Nevíte někdo něco víc?
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod elektron » 16 dub 2016, 11:57

Jazdim NB s eatnom mp62, povodny vyfuk plus decat.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod vhml » 18 dub 2016, 10:31

Zeptej se m8rinka jak jsou NBfl svody parádně zpracovaný :-) Vychvalují to američané, protože ještě u NB měli svody litinové, u NBfl pak plechový jako v evropě, což znatelnej přínos byl.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Rudy » 21 dub 2016, 23:41

vhml píše:Vychvalují to američané, protože ještě u NB měli svody litinové, u NBfl pak plechový jako v evropě, což znatelnej přínos byl.


Veľmi by som sa hádal, pokiaľ je motor pôvodný a to halvne čo sa týka vačiek, a maximalny krutiak chceš dosiahnúť pri 5500ot/min tak zvody z NBfl su naozaj najlepšie(čo je asi žiaduce koli naladeniu sania a sacej vačky). Pokiaľ si dáš všetky tieto hodnoty do vzorca na výpočet všetkých dĺžok prídeš práve k číslam a dĺžkam ake zvolila mazda.
Rozdiel oproti NB je nie len v lepších collectoroch ale aj v tom, že po sčítaní dlžky primárnych a sekundárnych vedení sú naozaj rovnako dlhé. Primárne vedenia maju menší priemer ako na NB a teda lepši krutiak nižšie.
tumblr_inline_o5zzx3ug1F1tdsmrd_500.jpg

Viac foto: http://reventshop.com/private/143176596 ... CIV1uks00j

Pokiaľ ide o kvalitu spracovania a zvary z vnútra, tak so zvyškom výfuku bezozmeny to na výkon vplyv nemá prave koli tomu že sa to nachádza v primarnych a sekundarnych vedeniach kde je celkový priemer vyšší ako zvyšok výfuku. Nejake turbulecie tam sú, ale prietok to moc nezníži.
Neviem či si mal niekedy v ruke aftermarket zvody, ale predstavy o nich sú celkom utopistické a asi každý keď začne riešiť detaily je sklamaný. Originál NBfl zvody v provnaní s ostatnými značkami sú spracovaním takmer rovnaké. Mal som v ruke nielkoko výfukov a najviac som bol sklamaný z HKS 4-2-1 po tom ako som ich rozrezal. JR boli hadam naprosto rovnaké ako Raceland.

Maruha a MaximWorks je už iny level :)

Ale tak či tak len vymenenie zvodov urobí rozdiel ktorý asi nie je spoznatelný inak ako na stopkách. Pokiaľ svoje auto uplne nepoznáš a maš šancu sa odviesť hneď po výmene.
Ja som sa pri výmene rôznych dielov, od sania, cez výfuk až po ECU vždy naháňal s tatkovou MX-5 ktorá bola celú dobu bezozmeny. A bohužiaľ hlavne pri voľnom štarte tam neboli rozdely väčšie ako spravili nerovnosti v ceste a podobne. Samozrejme po všetkcý upgradoch tam už rozdiel bol, ale jednotlivo to bolo zanedbatelné.


Najviac prínosu bude mať výmena backboxu, potom midpipe alebo downpipe(cat delete, alebo cely header).
V mazde to adresovali, na NBfl nie su ohyby na back-boxe tak strašné ako na NB, ale vnutorne komory ostávajú rovnaké.
myslím si, že práve back-box je jediná vec ktorá sa da spoznať aj bez toho aby ti niekto povedal, že čo bolo na výfuku upgradnuté.

26520810060_large.jpg


Pre sueprcharger je asi priemer celeho výfuku to čo ho obmedzuje. 4-1 zvody určite pridaju top end power, ale uberú krutiak nižšie. To je vlastne aj celý rozdiel medzi 4-2-1 a 4-1.
Naposledy upravil Rudy dne 22 dub 2016, 00:28, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod m8rinek » 21 dub 2016, 23:59

Ze zkušenosti musím říct, že vyhození katu mělo na výkon vliv dost zásadní. Auto šlo lépe do otáček a v horním spektru bylo znatelně živější.

Ovšem mám nějaký aftermarket duplex a krátké Autoexe sání, vše to mohlo jít spolu ruku v ruce, leč ten kravál provozovat jednoduše nešel...
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod MiataTurbo » 23 dub 2016, 00:43

Na autě mám Japspeed komplet výfuk od downpipe. Bez katu, ale za to to má dva tlumiče. Jakej je lepší odstranit? Prostě je to moc tichý a trošku udušený :D
Miata 1992 1.6 turbo-fun
GReddy original turbo kit

Mini Cooper S R56 235whp
Uživatelský avatar
MiataTurbo
 
Příspěvky: 90
Registrován: 31 bře 2014, 16:41

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Bidrin » 30 dub 2016, 13:38

Zajimaly by me zkusenosti majitelu MX5 s Turbem, nebo Kompresorem, se soucasnou STK a emisema. Byl uz z Vas nekdo na STK podle novych pravidel, kdy udajne pujdou i po nacipovanych autech? Mam NBfl 1,6. Je to vynikajici auto, super svezeni, ale jak znamo, vykon chybi a rad bych ho trochu prifouknul, ale chtel bych mit jistotu, ze nebudu mit problem s STK, kdyz technik uvidi IC, trubky k nemu a sneka. Dokazu simpredstavit, ze emise pujdou zvladnout VW figlem - druha mapa s nizsim tlakem a nahodit sportovni katalyzator, ale ta technika okolo + standalone ECU, to se jen tak neututla, zvlast kdyz je treba u i MS uvedeno, ze to neni jednotka pro bezny provoz na silnici - i vyrobce se chrani pred prusvihem...
Bidrin
 
Příspěvky: 20
Registrován: 05 bře 2015, 09:28

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod notabenex » 02 kvě 2016, 05:41

Bidrin píše:Zajimaly by me zkusenosti majitelu MX5 s Turbem, nebo Kompresorem, se soucasnou STK a emisema. Byl uz z Vas nekdo na STK podle novych pravidel, kdy udajne pujdou i po nacipovanych autech? Mam NBfl 1,6. Je to vynikajici auto, super svezeni, ale jak znamo, vykon chybi a rad bych ho trochu prifouknul, ale chtel bych mit jistotu, ze nebudu mit problem s STK, kdyz technik uvidi IC, trubky k nemu a sneka. Dokazu simpredstavit, ze emise pujdou zvladnout VW figlem - druha mapa s nizsim tlakem a nahodit sportovni katalyzator, ale ta technika okolo + standalone ECU, to se jen tak neututla, zvlast kdyz je treba u i MS uvedeno, ze to neni jednotka pro bezny provoz na silnici - i vyrobce se chrani pred prusvihem...



STK v ČR vždycky půjde řešit.. To by tady polovina aut nemohla jezdit q bazaristi by neměli co prodávat ;-)
MX 5 NC 2.0dead->2.5 2014 / Special Force Turbo GT3071R // 3" Enthuza // ID 1000ccm // ACT HD Xtreme // Ohlins DFV + RX 8 sways + IL braces // Carbotech XP 10/8 // Federal FZ - 201 + ENKEI RPF1 17x9
notabenex
 
Příspěvky: 233
Obrázky: 0
Registrován: 04 dub 2013, 20:54

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Bidrin » 15 kvě 2016, 15:45

Nejaky konkretni zkusenosti, nejlepe od turbaru? Nebo to vsichni resite se znamejma, kteri primhouri oko? ;)
Bidrin
 
Příspěvky: 20
Registrován: 05 bře 2015, 09:28

Re: Přeplňovaný dred - dotazy, rady, zkušenosti

Příspěvekod Domczek » 15 kvě 2016, 16:00

Pro jistotu jsem technickou dělal přez "známého co má známého na STK" a nebyl problém,ale prostě to bude stát nějákou kačku navíc,otázka bude až se ten nový systém opravdu rozjede uplně všude....
RX7 SA ex babička
MX5 se šnekem...
Domczek
 
Příspěvky: 154
Registrován: 08 čer 2015, 21:00
Bydliště: Zlín

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Seznam a 16 návštevníků

cron