Nahla ztrata vykonu - asi neco s vyfukem

Nahla ztrata vykonu - asi neco s vyfukem

Příspěvekod evlo » 28 kvě 2016, 20:31

Si takhle jedu z prace, jao kazdy den, se i ten den, otacim u baraku s lehkym powerslide, je to pak do kopce a najednou se autu nechce a navic slysim zvuk, mam auto v serii a bezne nedela zvuk temer nikdy do tech 3-4 tisic otacek. Po zastaveni otevru motor a prijde me nejaky horky. No co uz, asi se me to zda, rikam si. Druhy den jedu do prace a docela to jde, i kdyz od baraku je to dokopce a zas me prijde, ze to dela divny zvuk a jede trochu hur; rano je to sama zacpa a jen jen jednou v tunelu pridam trosicku plyn a zase to dela zvuk a moc nejede, u prace je pak kopec, kde to bezne napalim, i dnes to chci udelat stejne a auto proste nezrychluje a dela zvuk.

Tak si domluvim drag race oproti 1.6 (mam 1.8) na odpoledne a z uplne nizkych otacek je to vyrovnane, start s trochu vytocenym motorem prohravam.
Odpojim o2 senzor a zkusime drag race znova, vyhravam, ale jen o kousek.
Po odpojeni o2 senzoru ma motor v idle klidnejsi beh.

Dalsi den jedu na jamu, vyndam z auta cat, jedu ho projet a muj dojem je, nejde z toho mit dojem, z toho hluku se klepou i sedacky, tak svitim z jedne strany do catu baterkou a z druhe ho prohlizim, vidim mrizku, je pruhledna zcela z jedna casti, z druhe o malinko hur, ale vypada to jako, ze tak byla vyrobena, nic neni volneho, svitim do trubek na obou stranach od catu a jde videt bez problemu na konec obou trubek.
Oddelavam tedy zadni tlumic, jen trochu, protoze uplne me to nejde sundat z tech gumovych bazmeku, nevzal jsem si ssebou totiz kleste, konkor nepomaha, vazelina taky ne. Tak to zkousim projet s pripojenym catem a odpojenym zadnim tlumicem a prijde me to lepsi, no zvukove urcite :D, ale celkove uz me prijde, ze ten kroutak(?) uz nejak nechybi. Zadni tlumic nicmene neni zvenku ani trochu zrezly a nic v nem nerachta.

Diagnostiku jsem zkousel vyblikat - neukaze zadnou chybu, kdyz jsem odpojil o2 senzor tak uze p0134 - o2 senzor nedava hodnoty.

Otazky:
Cim to je?
Jak poznat rozbity cat?
Jak poznat rozbity zadni tlumic? A muze se vubec rozbit?
Jak se cesky rika vacuum gauge?

EDIT: melo by to byt asi tak, ze kdyz zapojim tohle http://gmtools.cz/635,tester-na-tlak-po ... ometr.html na misto PCV tak to bude ukazovat spatne s namontovanym tlumicem (coz ted teda moc namonotovat na pevno nejde :D ) a kdyz ho oddelam, tak by to melo byt lepsi, ne?
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Nahla ztrata vykonu - asi neco s vyfukem

Příspěvekod PavelS » 31 kvě 2016, 09:10

Za prvé si mě rozesmál tím "slyším zvuk, běžně nedělá zvuk" "přijde mi že je motor horký" atd... prostě ten popis ty závady, nezlob se, je úplně na hovno :D
Můžeš nějak líp popsat co ti to dělá a co je to za auto? A například netuším co jsi chtěl vyzkoumat odpojením lambdy... Tím hodíš motor do nouzaku a nic nezjistíš. Jestli je podezření na lambdu, tak to chce zkusit novou, ne ji odpojovat.
Pokud benzín ztrácí výkon tak je to u našich aut nejčastěji zapalování (civky) a nebo palivo (filtr např).
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Nahla ztrata vykonu - asi neco s vyfukem

Příspěvekod bkralik » 31 kvě 2016, 10:27

Drobná poznámka - tím že lambdu odpojíš, ale necháš ve výfuku, ji akorát celkem spolehlivě zničíš. Když je lambda v proudu výfukových plynů, musí být nažhavená!
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků