Po usednutí do Borosovy NC před FL, která nemá výškově stavitelnou sicnu a je díky tomu o pár cm níž, jsem se rozhodl sicnu snížit. Vlastně i poté, co jsem vyzkoušel geniální polohu za volantem v BRZ
Obecně se provádí dva mody:
Tzv. mod "Gordy M" dle jeho asi "vynálezce" - podrobnosti a fotky tady:
http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... 248&page=9Snížení prý o 2,5 cm (1").
výhody: reverzibilní úprava, výška opěradla je stejná (nebo podobná) jako u spolujezdce.
nevýhody:
- prý lze jen pro NCFL, předfacelift má odlišnou sedačku (jestli jsem to špatně pochopil, opravte mne)
- někdo psal, že sedačka nedrží tak pevně a hrozí ztráta vypětí kůže v zadní části sedáku.
- větší zásah do samotné sedačky.
- širším zadkům mohou vadit šrouby po stranách.
Druhý mod spočívá ve zkrácení railů sicny (prostě se o nějaký cm uříznou) a vyrobení "s" želez, kterými se nahradí standardní patky. Standardní koukají nahoru, upravené se naopak otočí.
vidno zde:
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... tcount=114Výhody: sedačka zůstává pevná a celistvá, zasahuje se jen do railů
Nevýhody (PLATÍ JEN PRO NC PŘED FL!): nereverzibilní úprava, při prodeji může vadit (případně se pak mohou železa otočit), sicna je komicky níž, než u spolujezdce, ale tohle je detail. Snížení by mělo být ještě větší (prý až 5 cm).
V případě NCFL je úprava zcela reverzibilní! Raily nejsou s koncovkami svařené, nemusí se odvrtávat nýty. Stačí odšrubovat, vyrobit s plechy, správně je navrtat, koupit matičky, použít stávající šrouby a je to. Pokud by se někdo před technickou bál, tak lze jednoduše vrátit původní železa.
V obou případech by měla být zachována funkce zvýšení sedačky, takže vás vaše žena neuštkne, že z toho najednou nevidí
Máte s některou z těchhle úprav zkušenosti? Pozitivní i negativní? Na co si dát pozor? Co byste preferovali?