Vidim že nejsem sám. Mám NA 1.6 97, papírově 66kw verzi. (EU verze). Motor je celkově vyloženě zachovalý, má najeto nec. 150tisíc, je komplet suchý, běží výborně. Teď k problému: Od Srpna co Mazdici mám jsem s ní jezdil celkem často, stála tak max. 2-3 dny, jinak jezdila. Hydroštěly si zacvakaly tak 15-20vteřin po startu pak utichly, u teplého motoru i třeba na volnoběh po výjezdu kopce svižně je motor tichý, hydroštěly OK. Vyměnil jsem olej - byl tam 10W40 polosyntetika, dal jsem zase 10W40 Millersoils XSS. Tuhle značku dávám delší dobu do všech aut včetně klasik a myslim že jsou fakt dobří.
Teď ale vidim že když Mazdice stojí déle jak týden a pak se nastartuje , neběží zpočátku jak má. Zdá se mi že chytne na 3 válce, pak se přidá čtvrtý a hydroštely opravdu dost klapou. A to jsem měnil i zapalovací kabely a svíčky jsou taky skoro nové. Trvá to cca 10minut než to přestane, kolem 2000 otáček běží hladce, ale ten volnoběh klape. Po těch 10 možná snad až 15minutách to utichlo a jela normálně. Dneska ráno jsem jí nastartoval znova a v podstatě ticho, hydroštěly téměř ani nezacvakaly .
Zdá se mi teda že po delším stání (mám jí pod přístřeškem a pod plachtou) prostě k hydroštelům nejde hned olej. I když tlak je OK zvedne se hned, čerpadlo funguje (když odšroubuju víčko oleje cítím podtlak) , takže motoru nic není. Spíš jestli je tohle u Náček určitá vlastnost, nebo bych měl ty hydraulická nadzvihátka vyměnit a nebo nějaký ventil ?
Díky za nějaký nápad