Cvakání v motoru

Cvakání v motoru

Příspěvekod Svejky.tom » 28 led 2012, 12:07

Ahoj,
vyndal jsem, vyčistil a vrátil sání. Nalil novou chladící kapalinu a motor asi po měsíci nastartoval.
Doufám, že mi nic nepropadlo sacim kanálkem do válce :-D
Motor cvaká, podle mě od hydroštel. Vždycky takhle zacvakal jen tesně po nastartování, ale ted to dělá i když se ohřeje a i ve vyšších otáčkách.
Nevíte jak zjistit jestli to opravdu dělaj hydroštely? popřípadě jdou nějak vyčistit?
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod Vavris » 28 led 2012, 14:50

Jestli jsi to startoval někdy teď, když bylo pčřes noc -15°, tak bych tipnul, že to klidně může být jen kombinací velkého mrazu a staršího oleje...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod ADix » 28 led 2012, 14:59

Tak jak píše vavris...u Ochcávky 1.9TDi se mi občas stávalo že sem slyšel nějaký podtlakový ventil co jemně cvakal...
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod Svejky.tom » 28 led 2012, 16:51

mam to doma v garáži +15 a olej je tam třičtvrtě roku.
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod pajo106 » 01 úno 2012, 16:10

obcas mi to robi tiez, po starte zacvakaju vsetky, niekedy po dlhsom stani jeden zostane klepat dost dlho, projed to vo vyssich otackach a hydrostel sa odvzdusni...
honda accord coupe 3.0V6/AT/200k/LPG
honda civic 4D 5G 1.5/AT/101k
honda NC700S ABS

ex: mazda MX-5 miata 96 1.6 turbo
pajo106
 
Příspěvky: 86
Registrován: 17 kvě 2011, 20:54

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod rwdriver » 07 říj 2012, 22:18

Vidim že nejsem sám. Mám NA 1.6 97, papírově 66kw verzi. (EU verze). Motor je celkově vyloženě zachovalý, má najeto nec. 150tisíc, je komplet suchý, běží výborně. Teď k problému: Od Srpna co Mazdici mám jsem s ní jezdil celkem často, stála tak max. 2-3 dny, jinak jezdila. Hydroštěly si zacvakaly tak 15-20vteřin po startu pak utichly, u teplého motoru i třeba na volnoběh po výjezdu kopce svižně je motor tichý, hydroštěly OK. Vyměnil jsem olej - byl tam 10W40 polosyntetika, dal jsem zase 10W40 Millersoils XSS. Tuhle značku dávám delší dobu do všech aut včetně klasik a myslim že jsou fakt dobří.
Teď ale vidim že když Mazdice stojí déle jak týden a pak se nastartuje , neběží zpočátku jak má. Zdá se mi že chytne na 3 válce, pak se přidá čtvrtý a hydroštely opravdu dost klapou. A to jsem měnil i zapalovací kabely a svíčky jsou taky skoro nové. Trvá to cca 10minut než to přestane, kolem 2000 otáček běží hladce, ale ten volnoběh klape. Po těch 10 možná snad až 15minutách to utichlo a jela normálně. Dneska ráno jsem jí nastartoval znova a v podstatě ticho, hydroštěly téměř ani nezacvakaly .
Zdá se mi teda že po delším stání (mám jí pod přístřeškem a pod plachtou) prostě k hydroštelům nejde hned olej. I když tlak je OK zvedne se hned, čerpadlo funguje (když odšroubuju víčko oleje cítím podtlak) , takže motoru nic není. Spíš jestli je tohle u Náček určitá vlastnost, nebo bych měl ty hydraulická nadzvihátka vyměnit a nebo nějaký ventil ?

Díky za nějaký nápad :)
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod MAXsport » 09 říj 2012, 08:09

To, že se z hydroštelů odleje olej po delší době stání je v pohodě, ale to většinou přestává do 10s než se znova naplní. 15min je docela dost :?
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod rwdriver » 09 říj 2012, 16:25

proto to sem píšu. Normálně to tak je, do 10s. a motor běží tiše . Ale když to auto stojí déle jak týden , trvá to fakt enormě dlouho hydroštely utichnou. Moc nechápu ten velký rozdíl mezitím když stojí 1-3dny kdy je to v pohodě a třeba deset dní kdy to takhle blbne. A už to tak udělalalo 2x a když se mi to stalo poprvé vyměnil jsem olej za nový. Zjevně olejem to nebylo. (stejně ale potřeboval vyměnit)

díky za rady .
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod seatik » 09 říj 2012, 21:51

Ja s tim taky bojuju. jen musim rici,ze nejvice mi to delalo pri oleji MObil 5w-40,tesne za nim byl Motul 0w-30 a kdy to temer nedela je Millers oil 5w-50 XFS. Na kazdem oleji najedu kolem 3000km rocne. Od te doby jezdim i na subarkach s timto olejem od MO a nemuzu si vubec stezovat. Taky se mi to stavalo pri delsim stani predevsim v zime,kdy sem mel v garazi kolem 5 nad nulou. Za tu dobu to mohu takto napsat..prvne sem mel Motul...pri delsim stani v zime mi cvakaly cirka3-4minuty. Dalsi rok Mobil5w-40 cvakaly i kolem 5 minut. S Miller oil mi cvakaji pri podobnych situacich max 1 min.
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Cvakání v motoru

Příspěvekod rwdriver » 10 říj 2012, 08:24

Dík, vidím že to prostě NA motory asi dělají. No já právě taky mam super zkušenosti s oleji Millers (na klasických autech). Ale tu 5W-50 jsem tam nedal, ono to je mimo standartní specifikaci pro MX5 a říkal jsem si že je lepší pokračovat v typu oleje co se tam lil už leta. A je fakt že po výměně byl tam Valvoline 10W40 za Millers XSS 10W40 ty hydroštěly utichly dřív, ale pořád si myslím že i po dlouhém stání by cvakání mělo být v řádu sekund a ne minut. Naposledy to přestalo vlastně až když se teploměr vody dostal na půlku. (to zn. odhadem 5 minut dobře) . Ale přijdu druhý den, motor studený, nastartuju a na ten Millers teď prakticky ani nezacvakají a běží hladce od studena. Ted uvidim v sobotu, pojedu se projet a uvidim jaký bude start po týdnu stání :).
Člověk by řekl že na "funkci to nemá vliv" , ale když to slyšim nelíbí se mi to, jako bych Mazdici ubližoval, proto řeším zda existuje nějaká rada , důvod proč se po delším stání hydroštely rozcvakají a jak jim pomoct než přijde na to poslední - začít je vyměnovat (což bude asi drahá sranda)
rwdriver
 
Příspěvky: 30
Registrován: 27 srp 2012, 17:59

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 182 návštevníků

cron