Chiptuning

Re: Chiptuning

Příspěvekod Vavris » 13 úno 2013, 10:19

Henry: Já teda nejsem o nic znalejší než ty, ale...

- EURO 2 nebo EURO 3 motorům skoro nebránilo v rozletu, takže tady bych moc skrytých rezerv neviděl. Navíc, takovou úpravu, kdy by tuner rozhasil řízení motoru tak, že by následně neprošel emisema, by mu pak asi spousta zákazníků otřískalo o hlavu. Upřímně řečeno, doufám, že něco takového někdy někdo bude dělat u současných EURO 5 astmatiků, ale zatím jsem nic nenašel a ani o nikom neslyšel.
- jak píše winie - se sériovou jednotkou u některých aut nelze dělat vůbec nic anebo povoluje jen omezené množství úprav parametrů. Navíc si myslím, že není možné upravovat ŘJ všech značek stejným způsobem - to je pakárna. Takže vždycky když vidím tyhle supernabídky s křikavýma barvičkama a možností úprav aut všech značek za lidovou cenu, směju se...
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Chiptuning

Příspěvekod cavan » 13 úno 2013, 10:35

mozno trosku OT, tak ma prosim neukamenujte, tiez nie som zastanca chipovania... ale poznate BSR?? primarne upravuju volva.. v podstate ide o to ze z tovarne vyjde auto z nadstaveniami takymi ze auto funguje v zime aj v teple (povedzme -40 - +60 stupnov).. + to co tu bolo spominane.. BSR (podla toho co som sa docital) by malo fungovat tak ze prenastavi fungovanie auta v rozmedzi trebars -15 - +40 stupnov.. neviem ci to je funkcne, ale vyzera to v celku zaujimavo.. :)
EX - (NBFL 1.8 VVT PHOENIX, HT, S2K seats, GV lip, Vmaxx, cooling plate, frame rails)
IN SERVICES - NBFL 1.6 NEVADA powered by LPG

vyroba frame rails, cooling plate (info po SZ)

www.aliiscolores.com
Uživatelský avatar
cavan
 
Příspěvky: 1252
Registrován: 30 lis 2012, 08:58
Bydliště: Čachtice / Bratislava

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 13 úno 2013, 10:50

Dobrý den,
motorovou brzdu bohužel nemáme.

---
s pozdravem

Vladimír Bulín
Technik
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 13 úno 2013, 11:02

BSR je v podstatě dvorní úpravce Volva...a "nedvorní" Saabu. Měl jsem od nich v Aeru vzduchovej filtr. Mimo jiné dělají Koenigsegg. A narozdíl od soudruhů výše mají tu zbytečnou motorovou brzdu a zkušenosti z rally.
A hlavně citelný změny výkonu se u nich dějí u přeplňovaných motorů, kde nějaký prostor ke změně opravdu je. Na N/A agregát jsem na tam nenašel nic...
To s tou teplotou jsem netušil, ale dává to docela smysl...ale pořád jenom u přeplňovanejch motorů
Neříkám, že se nedá u miaty, nebo jinýho N/A motoru, něco vymyslet změnou řízení motoru, ale bude to naprosto zanedbatelný (svody nebo sání dle mýho udělaj víc). Smysl má třeba ta kompletně řiditelná ECU, která stojí cca patnáctku. Něco se s tim vymyslet dá, ale hlavně je to řešení pro motomanagment pro jakýkoliv další úpravy. Turbo, kompresor, N/A cesta...
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod MAXsport » 13 úno 2013, 13:01

Podle me a zkusenosti z ruznich for (hlavne tedy zahranicni) samotna uprava klasickych boltup veci jako sani,vyfuk moc neprida, ale teprve po nalazeni jednotky se ukazalo, jaky zmeny a narust to udelalo. Takze jsem trochu vystrizlivel a bez ext. Jednotky se nebudu poustet do zadnych uprav motoru, at uz to je filtr nebo uprava hlavy.
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 13 úno 2013, 13:22

no...úprava jednotky ano, ale i s mechanikou...a naopak. Mapy v tý jednotce fungujou s tim jak to vyjelo z fabriky a ty věci z fabriky fungujou právě s těma mapama
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod Winie » 13 úno 2013, 13:55

Tak to je snad jasný, ze na sebe musí navazovat úprava komponentu a následně jednotky. Ale teoreticky jsou i úpravy, který se nemusí koordinovat s ecu, ale taky nepřidají výkon, ale ulehči motoru. Například vylesteni sacích kanálů, odlehčený řemeníce a setrvak
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 13 úno 2013, 13:58

No vzhledem k dotazu, jestli chiptuning za dvojku ano nebo ne, to zas tak jasný úplně není:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod riderhenry » 13 úno 2013, 21:19

Vavris: Zadne ale :D Nemyslel jsem "staricke" motory, ale ty soucasne (nejlepsim prikladem budiz treba GT86, i kdyz jsem v ni nejel...). A ze nejsou upravci, kteri nabizi reseni takoveho problemu? Kdo vi, jeslti to jde resit chiptuningem, ale urcite by pomohla laditelna jednotka (netusim, jak je v tomto smeru s GT86 a jinymi auty). Clovek, co se ladenim ECU zabyva a je zastupcem jednoho z vyrobcu laditelnych ECU mi sam rikal, ze by nemusel byt problem z 1.8 BP motoru dostat bez nejakych nasledku treba i 10% vykonu navic a podobne narusty se daji casto dosahnout i u jinych atmosferickych motoru... Ze maji (starsi) MX-5 "uzavernou" jednotku vim, ze zvedavosti jsem se na to driv ptal i nekolika chiptuningovych firem a v podstate se tak snazil oddelit ty serioznejsi od mene serioznich (jako treba ABC tuning, kde se jedna vylozene o podvod a uz na ne bylo podano nekolik trestnich oznameni, pokud je mi znamo). O smysluplnosti chiptuningu atmosferickych benzinovych motoru jsem se bavil na veletrhu i osobne se zastupcem jedne z firem a bylo mi receno, ze to nema smysl u zadneho auta s NA motorem...

Kazdopadne se rad necham poucit. Myslim, ze tohle tema tu neni kdo vi jak rozebrano (nemyslim ted chiptuning :) ).
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Chiptuning

Příspěvekod Ryba » 14 úno 2013, 10:48

myslim, že i na seriovym motoru se dá standalone ecu něco nahnat. Těch 10% u 1.8 jak řiká henry bych viděl reálně. Minimálně posunout třeba výkon kam člověk potřebuje. Rozhodně je to podlemě dost podceňovaná věc. Když si vemete, kolik peněz vrazíte do různejch úprav a ecu nechá většina bejt... Tak těch 15 za laditelnou jednotku neni zas tolik... Ikdyž ono to neni jen 15, pak potřebujete minimálně wideband lambdu, což jsou další cca tři tisíce... A pak někoho kdo vám to naladí no:D
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 268 návštevníků

cron