Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod AndrewG » 25 kvě 2017, 22:10

hmm, no to by mi drbat muselo :-D
radsej kup original mazda kotuce ktore su viac nez dobre a za usetrene peniaze kup poriadne dosky ;)
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod moah » 11 črc 2017, 00:59

mám 1.6 a nachce se mi shánět a hledat větší brzdy, takže půjdu cestou destiček - po pročtení vlákna mi přišly jako vhodná volba ds 2500 nebo Hawk HP+. Tuší někdo, kde je sehnat za rozumné ceny?
jinak předpokládám, že Ferodo DS Performance se nerovná Ferodo DS 2500, že ano
Naposledy upravil moah dne 11 črc 2017, 12:42, celkově upraveno 1
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod gramo » 11 črc 2017, 10:11

Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod moah » 11 črc 2017, 12:37

ty hawky + stojí celkem kotel.... a ds 2500 tam jsou, před tím jsem je nenašel.. čili otázka dne, stojí 700 Kč navíc za pořízení HP plus?

otázka dne č 2 nejsou někde grafy těch fedor od menších teplot, aby se dala zjistit případná přidaná hodnota a použitelnost ds 3000?


no ještě dotaz do pranice, jak moc se dá těm všem grafům od výrobců věřit... výběr brzd prostě není jen tak, proto tolik dotazů :oops: :P
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Magnum_no » 11 črc 2017, 22:34

moah píše:ty hawky + stojí celkem kotel.... a ds 2500 tam jsou, před tím jsem je nenašel.. čili otázka dne, stojí 700 Kč navíc za pořízení HP plus?

otázka dne č 2 nejsou někde grafy těch fedor od menších teplot, aby se dala zjistit případná přidaná hodnota a použitelnost ds 3000?


no ještě dotaz do pranice, jak moc se dá těm všem grafům od výrobců věřit... výběr brzd prostě není jen tak, proto tolik dotazů :oops: :P


hawky stojej dost ale stojí to zato když dobře zvolíš i kotouč :-)
Mazda MX-5 NB 1999 10th Anniversary second owner
Uživatelský avatar
Magnum_no
 
Příspěvky: 193
Registrován: 08 lis 2015, 13:01
Bydliště: center of Prague

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod moah » 12 črc 2017, 00:57

Jasně, přesně této debatě jsem se chtěl vyhnout, protože chci zůstat na origo, ale když už jsme u toho - co znamená dobrý kotouč a jak jej poznám? zatím jsem se dočetl jen to, že není dobrý brát drázkované nebo děrované, aby nežraly destičky. Tedy? : )

pokud má někdo feedback k těm zbylým otázkám, rád si jej přečtu.
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod bkralik » 12 črc 2017, 09:09

No, nejsem žádný destičkový guru, ale u sebe mám Hawky HP+ na obyč kotoučích "co tam byly" a brzdí to fantasticky, minimálně oproti kdo-ví-jakejm hrůzodeskám co tam byly předtím. A Ferodo DS2500 zase máme na Alfě Romeo 164, taky s obyč noname kotoučema a taky pohoda. Takže bych si myslel, že ani s jedním neuděláš chybu...

Těch Ferodo DS3000 už bych se bál, myslím si že to není úplně okresková deska - podle mě to bude brzdit až při moc vysokejch teplotách, bude to dělat hroznej kravál a bude to hrozně špinit.
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod jarka » 12 črc 2017, 21:00

HP+ mám na origo kotoučích a rozumí si to velmi dobře. DS2500 jsem měl na minulém autě a přišli mi jako taková lehce lepší oem deska, HP+ mi přijdou svým chováním trochu dál (blíž chování závodní desce = přijde mi že s teplotou neklesá jejich účinnost). Oboje, jak DS2500 tak HP+ jsou docela hodný ke kotoučům - nemyslím si že je potřeba volit extra odolnější kotouče (možná pro častější návštěvu okruhu, ale to by zas chtělo vyšší řadu Hawků). Až dojedu oem co tam teď jsou, tak mám v plánu pořídit ate případně trw nebo něco takovýho (prostě né noname). DS3000 jsou agresivní desky, který kotouče spíš žerou. Jednou jsem se bavil s rally mechanikem a ten mi říkal, že na N-kovým závoďáku berou nějaký noname a mění prakticky po dvou RZ (ty lepší kotouče prý vydržely max 2krát dýl a nedávají moc ekonomicky smysl :) ). Další dost zásadní věc u DS3000 je, že jsou hodně citlivé na správné zajetí a to taky není jen tak (ale brzdí jako sviňa po zahřátí a za studena je to skvělý divadlo - alá brzdící tramvaj :) ).
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod moah » 13 črc 2017, 00:14

Skvěle, díky za shrnutí.. čili volba padá na Hawky +

jinak tady ještě v jiném vlákně padla myšlenka, že je dobré brát nejen přední, ale i výkonnější zadní desky, nicméně z obecné diskuze jsou ty zadní o něco míň důležité pro výsledek - předpokládám tedy, že moje současné zadní Bremba by mohly na účel rozumné souhry stačit
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod phantomond » 14 črc 2017, 08:28

Když to tu tak hezky ožilo, tak se s váma taky rád poradím. Budu měnit desky. Za 2 roky byla mazda na okruhu jednou, takže to není podstatné. Na silnici si občas užiju trochu záživnější jízdu, ale předpokládám, že pro některé místní střelce bych byl pořád značná brzda, takže asi toliko k využití. Akorát je mazda trochu častěji na horách (vždycky když to jde). Takže hledám desky na big brakes. Vzhledem k nezávodnímu využití rozmýšlím mezi EBC green stuff a red stuff. Ferodo a Hawk už jsou pro mé využití zbytečně drahé, obzvlášť s ohledem na velké brzdy, které už sami brzdí OK a s dobrýma gumama na suchu pořád dokážou spustit ABS (testováno čidlo po výměně). Můj požadavek hlavně je rozumný nástup, hlavně dobrá dávkovatelnost, a dobrá odolnost proti vadnutí ve sjezdech. Zatím mi nejlíp asi vycházel red stuff (cena oproti green už není moc rozdílná). Má s těmahle deskama ideálně na velkých brzdách na NBFL zkušenost?
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

cron