od elektron » 20 dub 2010, 22:23
Ak odpojis cidlo teploty nasavaneho vzduchu (IAT senzor),alebo je poskodene (jeho vnutorny odpor pri 20C by mal byt cca 2.55kOhm-u), chyba je indikovana rozsvietenim kontrolky dobijania.
Vplyv odpojenia lambda sondy na chod motora bude zavisly od toho, ci riadiacka (ECU) bude pracovat v open alebo closed loop rezime. V open loop by odpojenie nemalo mat velky vplyv na chod motora- bohatost zmesi sa neupravuje podla vyhodnotenia lambda sondy (pri zatazeni,akceleracii a pod). V closed loop rezime by uz odpojenie malo mat dost velky vplyv.
Odpojenie prietokomeru vzduchu (MAF) sposobi ze auto sice nastartuje ,ale do niekolko sekund motor vypne.
Apropo falosna kontrolka tlaku oleja > Miaty od 95-96vyssie uz nemaju realny ukazovatel tlaku oleja,ale len on/off ukazovatel. To ze rucicka pomaly stupa a po vypnuti motora pomaly klesa, podobne ako pri skutocnom ukazovateli tlaku, je zapricinene tym ze drziak rucicky inziniery s Hiroshimi naplnili vazelinou, a ta sposobuje jej spomalenu reakciu.
Na obnovenie ukazovatela realneho tlaku oleja treba povodne cidlo tlaku oleja (osadene na bloku motora vedla olejoveho filtra) vymenit za snimac tlaku oleja 10barov (vyrobca napr. VDO a pod,cca 80 euro) idealne je pouzit s dvoma kontaktmi.Jeden kontakt zabezpecuje pohyb rucicky infdikatora a druhy napaja kontrolku resp. akusticky bzuciak pri poklese tlaku oleja. Led kontrolku je mozne osadit priamo do origo ukazovatela tlaku oleja.
Aby original ukazovatel zobrazoval tlak linearne a bez oneskorenia je potrebne ho upravit vymenou dvoch odporov za ine hodnoty a odstranit vazelinu v ktorej sa rucicka pohybuje. Viacero postupov bolo zverejnenych na us miata forach ,ak by mal niekto zaujem, mozem preposlat moj postup pri tejto uprave.
Podobne som si upravil aj kontrolku teploty chladiacej kvapaliny ,ktora je tiez od vyrobcu velmi nepresna..
Spominane upravy boli prve veci co som na svojich miatach ihned po kupe zrealizoval a doporucujem ich spravit kazdemu majitelovi miaty,nie su vobec komplikovane a urcite stoja za tu namahu. Tato investicia je v porovnani s vaznym poskodenim motora naozaj minimalna.
- Přílohy
-
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp