1.8 NB žere a nejede

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod riderhenry » 20 dub 2010, 11:36

PavelS: No ten budik funguje tak, ze kdyz nastartujes, tak se pohne a pak zustane ve stejne poloze az dokud zase nezhasnes motor, proste ON/OFF. Jinak se ani nepohne za jizdy, pokud vim.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod Ryba » 20 dub 2010, 13:02

mě teda ten budík reaguje pěkně při studenym startu hezky vyskočí a jak se motor zahřeje tak pomalu klesne napolovic a pak třeba při přidání plynu zas vyskočí a spadne...

Jak to teda je? Měl sem zato, že je to funkční věc, jen sem občas někde četl, že neukazuje ten tlak správně jen v některjech verzích, tak by mě zajímalo jestli je zrovna ta moje verze ten tlak real nebo ne:D Nebejt línej tak si to najdu sám, ale jestli to někdo ví, tak šup sem s tim:D
Uživatelský avatar
Ryba
špion
 
Příspěvky: 1031
Registrován: 26 led 2010, 01:02

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod riderhenry » 20 dub 2010, 13:08

No pokud ja vim (ale casto se pletu :D ), tak NA ho maji funkcni, NB uz ne.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod PavelS » 20 dub 2010, 14:55

riderhenry píše:PavelS: No ten budik funguje tak, ze kdyz nastartujes, tak se pohne a pak zustane ve stejne poloze az dokud zase nezhasnes motor, proste ON/OFF. Jinak se ani nepohne za jizdy, pokud vim.


Já vím, proto jsem to tak psal - je to hezčí verze kontrolky u jiných aut ;) Ani u NC to není přesný údaj ačkoliv se hýbe přesně podle otáček - tam nám to kalkuluje řídící jednotka...

Co se týká NA, tak u ´94 vejš - tu jsem měl já (NAfl? :) ) - ta ručka neskákala - jen on/off. Starší miaty měly i ten budík s hodnotama, ale ani tak si myslim, že to nebyl přesnej údaj...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod seatik » 20 dub 2010, 15:22

Ja mam 96 1.8 NA a u me pekne cvici a ukazuje hodnoty dle slapnuti na pedal :-)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod George » 20 dub 2010, 15:36

podle toho co jsem postupem času vyčetl z různých zdrojů by měl být funkční ukazatel tlaku oleje jen do roku 94/95, protože snad od 95 začli montovat ten falešnej. Dá se pořídit funkční čidlo tlaku oleje a předělat ten ukazatel ale dost lidí si stěžovalo, že odezva je taková jalová, proto se pak ten ukazatel ještě různě upravuje aby reagoval tak jako ty funkční z výroby. Ty nefunkční by měly být on off jak píše henry s tím, že fungují jako obyčejná kontrolka, tzn jakmile klesne tlak oleje pod nějakou hranici, měla by ručička spadnou. Četl jsem ale taky, že ta mezní hranice je nastavená dost nízko, takže ten budík vypne dost pozdě. Osobně mi mazda žrala olej po litrech a ručička stále ukazovala, i když jsem dojel a zjistil, že je měrka oleje uplně suchá.

Opakuji, jsou to informace, které jsem vyčetl z diskuzí lidí, kteří se tim zabývali, takže nezaručuju, že je to pravda, konkrétně třeba to s roky, kdy se dávaly funkční ukazatele :)

a edit: u NAčka mi samozřejmě ručička ukazuje tak jak má, vzhledem k tomu, že je to rok 91, ale u NB se mi ta ručička taky semtam hýbe, i když jak kdy a dost pomalu
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod Zaplik » 20 dub 2010, 17:57

vydim ze se diskuze o budiku opet rozjela, me to ukazovalo taky porad stejne i kdyz na merce uz nebyla ani kapka,... fakt nemate nekdo tu lambdu? , pripadne vahu FP39
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod elektron » 20 dub 2010, 22:23

Ak odpojis cidlo teploty nasavaneho vzduchu (IAT senzor),alebo je poskodene (jeho vnutorny odpor pri 20C by mal byt cca 2.55kOhm-u), chyba je indikovana rozsvietenim kontrolky dobijania.
Vplyv odpojenia lambda sondy na chod motora bude zavisly od toho, ci riadiacka (ECU) bude pracovat v open alebo closed loop rezime. V open loop by odpojenie nemalo mat velky vplyv na chod motora- bohatost zmesi sa neupravuje podla vyhodnotenia lambda sondy (pri zatazeni,akceleracii a pod). V closed loop rezime by uz odpojenie malo mat dost velky vplyv.
Odpojenie prietokomeru vzduchu (MAF) sposobi ze auto sice nastartuje ,ale do niekolko sekund motor vypne.

Apropo falosna kontrolka tlaku oleja > Miaty od 95-96vyssie uz nemaju realny ukazovatel tlaku oleja,ale len on/off ukazovatel. To ze rucicka pomaly stupa a po vypnuti motora pomaly klesa, podobne ako pri skutocnom ukazovateli tlaku, je zapricinene tym ze drziak rucicky inziniery s Hiroshimi naplnili vazelinou, a ta sposobuje jej spomalenu reakciu.
Na obnovenie ukazovatela realneho tlaku oleja treba povodne cidlo tlaku oleja (osadene na bloku motora vedla olejoveho filtra) vymenit za snimac tlaku oleja 10barov (vyrobca napr. VDO a pod,cca 80 euro) idealne je pouzit s dvoma kontaktmi.Jeden kontakt zabezpecuje pohyb rucicky infdikatora a druhy napaja kontrolku resp. akusticky bzuciak pri poklese tlaku oleja. Led kontrolku je mozne osadit priamo do origo ukazovatela tlaku oleja.
Aby original ukazovatel zobrazoval tlak linearne a bez oneskorenia je potrebne ho upravit vymenou dvoch odporov za ine hodnoty a odstranit vazelinu v ktorej sa rucicka pohybuje. Viacero postupov bolo zverejnenych na us miata forach ,ak by mal niekto zaujem, mozem preposlat moj postup pri tejto uprave.
Podobne som si upravil aj kontrolku teploty chladiacej kvapaliny ,ktora je tiez od vyrobcu velmi nepresna..
Spominane upravy boli prve veci co som na svojich miatach ihned po kupe zrealizoval a doporucujem ich spravit kazdemu majitelovi miaty,nie su vobec komplikovane a urcite stoja za tu namahu. Tato investicia je v porovnani s vaznym poskodenim motora naozaj minimalna.
Přílohy
DSC04294.JPG
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod George » 20 dub 2010, 23:04

no super! sem s návodem, pro mě určitě alespoň ten tlak oleje!
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: 1.8 NB žere a nejede

Příspěvekod PavelS » 21 dub 2010, 05:40

Elektron: kde máš thread na svoje auto... 153kW? Šup šup, chcem ho vidět! ;) :)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 15 návštevníků