od IvanGS » 05 dub 2013, 10:10
Právě proto se ptám na benzín, turbonafta je opravdu něco jiného. Nic ve zlém, ale tahle debata je přes kopírák stejná jako tehdy na jiném fóru ("..to by mne fakt zajímalo jak někdo může v kanceláři..." a "jsou to vyhozené peníze" atd.). U turba je základ o vyšším plnícím tlaku, tomu se ale musí přizpůsobit další parametry. To je na dlouhé povídání, mně tehdy trvalo 3 týdny než jsem o tom všem nastudoval co se dalo a to je ještě spousta věcí, které dostupné nejsou. Výsledkem ale je, že auto:
- znatelně víc jede (potvrzeno více lidmi, kteří s ním také občas jezdí)
- spotřeba je při agresivnější jízdě o něco větší, při normální cca stejná a při jízdě "na spotřebu" cca až o 0,7 l menší.
- jezdím do menšího autorizovaného servisu Ford, majitele trochu znám, auto je stále v super kondici (znám lidi, co mají po úpravě najeto i 150 tisíc km) a mezi řádky mi řekl, že tyhle úpravy nejsou vůbec na škodu, pokud se dělají na autě v dobré kondici, častěji se mění kvalitní olej, auto se zahřívá a ochlazuje a tankuje se kvalitní palivo. Výrobce má ve výkonu i dimenzích všech komponent rezervy, kryje se proti majitelům zanedbávajícím servis a musí zohlednit nejrůznější podmínky, v nichž auta jezdí po celém světě.
Každý se rozhodujeme podle vlastních kritérií, u Forda jsem nadšen, ale u MX-5 jsem na vážkách, tam by to mohlo být opravdu o pocitech, proto mne zajímá zda tu je někdo, kdo si to nechal udělat.
A ještě jedna věc - chiptuneři jsou jako léčitelé, u značné části to opravdu může být o vyhozených penězích, zbytek ale ví co dělá, jsou v tom zkušenosti, technika, postupy, není to o magické krabičce, kterou koupím a už hrabu peníze za nějakou chiméru, jak to dělá spousta z nich a ti kazí pověst i těm dobrým.
Nejkrásnější NBFL na světě!