Chiptuning

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 23 úno 2013, 20:45

Tak to možná budeme v těsnějším kontaktu:D
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod IvanGS » 04 dub 2013, 16:55

Moje zkušenost - před rokem mne zaujala možnost chiptuningu na mém Fordu Mondeo 2.0TDCi. Na fordím fóru se o tom sáhodlouze diskutovalo, vyjadřovaly se k tomu desítky lidí, a aniž by s tím měli zkušenost, zavrhli to, reději jen snižovali, zvětšovali kola a dávali všude LEDky:-). Nakonec jsem si řekl že to risknu a objednal se k do Prahy nedaleko té firmy co je v úvodním odkazu. Pán přinesl notebook, napíchnul Forda, v kanceláři upravil co uměl a zase to nahrál do auta, u úprav jsem nebyl, u stahování ano. Vásledkem je, že to auto jede jako prase a když se s tím jezdí kultivovaně, žere míň. Na doporučení měním olej s předstihem a kvůli turbu auto po nastartování zahřívám a před chcípnutím motoru taky. Od té doby jsem ujel přes 20 tisíc km a stále jsem nadšen, nejlepší investice do auta co jsem kdy udělal.
Ale byl to turbodiesel a tam se výkon získává snadno, u atmosférického benzínu tak malého objemu jsou možnosti mnohem omezenější, ale určitě tam jsou také, takže bych to tak nezavrhoval, s tímhle přístupem jsem se už setkal a kdybych dal na "odborníky", jezdil bych dál se sérií. Tak se ptám - má s tím někdo z mazďáků konkrétní zkušenost? Díky.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning

Příspěvekod radep » 04 dub 2013, 17:08

By mě zajímalo, jak dokáže člověk z kanceláře, upravit palivovou mapu... případně naladit motor bez brzdy a wideband lambdy.
S prominutím, ale z mého laického pohledu, se mi to jeví tak, že zvednul tlaky na turbu a doufal že to motor, řj a vstřiky ustojí. Ale bez pořádného odladění na brzdě s wideband sondou nevíš, jestli nejdeš na chudou směs. V nízkých otáčkách to třeba ještě ŘJ zvládne zkorigovat, ale co ve vysokých? Dá to palivová pumpa a vstřiky?
Ano jistě... 20k km na to najedeš... :-) Neber to jako kritiku, ale byl bych opatrný s hodnocením... jestli to neladili na brzdě.
Nebo se pletu? :-)
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Chiptuning

Příspěvekod Henges » 04 dub 2013, 17:33

Pořád dokola :) Četl jsem i kdysi článek jak zavezli nějakou toyotu u které nejde načipovat jednotka myslím do ABC chip tuning nebo jak to je a tam samo bez problémů :P . Kamarád na hondě 1.5 vtec-e 115ps taky chipoval a říkal že samolepky dají víc :D
Uprava jednotky na NA má smysl jen když se na autě udály už nějaké upravy, jinak vyhozené prachy. U foukaček to je samo jiné.
Uživatelský avatar
Henges
 
Příspěvky: 1807
Obrázky: 5
Registrován: 16 srp 2010, 17:18
Bydliště: Hned tam mezi Prahou a Ostravou

Re: Chiptuning

Příspěvekod Zaplik » 04 dub 2013, 17:48

radep: jak to na te brzdě ladí ty nafťáky ? tak že tam přidaj na naftě a turbu a potom jednou změří výkon a zakaznikovi řeknou že to ladily na brzdě?, u te nafty neni co posrat pokud to nepřeženeš, benzina bez problemu s lambdou naladiš co se tyče směsi a nepotřebuješ k tomu brzdu, jinak naladit předstih na brzdě se spešl čidlama by trvalo minimalně celej den a ne jedno nebo dvě změření.
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Chiptuning

Příspěvekod riderhenry » 04 dub 2013, 18:12

Ten clanek o ABC tuning je tady: http://www.mmracing.sk/images/content/afera.pdf
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Chiptuning

Příspěvekod radep » 04 dub 2013, 18:23

Zaplik: to jsem právě nemyslel (měření výkonu).
Ale princip mi přijde stejný na benzínu i naftě ne? Tak jako tak je potřeba dodržet poměr paliva a vzduchu. Možství zbytkového kyslíku měří lambda. Takže mi přijde jako kravina jen tak něco přidat v ŘJ a říct si, že není co posrat. Ale máš pravdu, u nafty je to asi daleko jednodušší...
Tak jako tak, když je to tak jednoduché, proč tohle neudělá výrobce... zvýšení výkonu, snížení spotřeby, kdo by si to nepřál :-)
Jak říkám, jsem laik :) ale u těchto věcí si myslím, že je to vykoupeno větším opotřebením motoru.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Chiptuning

Příspěvekod Zaplik » 04 dub 2013, 18:34

euro5? no jako stim snížením spotřeby bych to chtěl taky vidět většina znamejch po tom chipu a dailu když si spočitala spotřebu podle dvouch plnych a kilometru tak zjistila že palubák nějak nepalubuje :D ale jelo jim to znatelně líp. Jako jo posrat se to da celkem jednoduše ale u te nafty je to trochu jinak než u benzinu
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Chiptuning

Příspěvekod IvanGS » 05 dub 2013, 10:10

Právě proto se ptám na benzín, turbonafta je opravdu něco jiného. Nic ve zlém, ale tahle debata je přes kopírák stejná jako tehdy na jiném fóru ("..to by mne fakt zajímalo jak někdo může v kanceláři..." a "jsou to vyhozené peníze" atd.). U turba je základ o vyšším plnícím tlaku, tomu se ale musí přizpůsobit další parametry. To je na dlouhé povídání, mně tehdy trvalo 3 týdny než jsem o tom všem nastudoval co se dalo a to je ještě spousta věcí, které dostupné nejsou. Výsledkem ale je, že auto:
- znatelně víc jede (potvrzeno více lidmi, kteří s ním také občas jezdí)
- spotřeba je při agresivnější jízdě o něco větší, při normální cca stejná a při jízdě "na spotřebu" cca až o 0,7 l menší.
- jezdím do menšího autorizovaného servisu Ford, majitele trochu znám, auto je stále v super kondici (znám lidi, co mají po úpravě najeto i 150 tisíc km) a mezi řádky mi řekl, že tyhle úpravy nejsou vůbec na škodu, pokud se dělají na autě v dobré kondici, častěji se mění kvalitní olej, auto se zahřívá a ochlazuje a tankuje se kvalitní palivo. Výrobce má ve výkonu i dimenzích všech komponent rezervy, kryje se proti majitelům zanedbávajícím servis a musí zohlednit nejrůznější podmínky, v nichž auta jezdí po celém světě.
Každý se rozhodujeme podle vlastních kritérií, u Forda jsem nadšen, ale u MX-5 jsem na vážkách, tam by to mohlo být opravdu o pocitech, proto mne zajímá zda tu je někdo, kdo si to nechal udělat.
A ještě jedna věc - chiptuneři jsou jako léčitelé, u značné části to opravdu může být o vyhozených penězích, zbytek ale ví co dělá, jsou v tom zkušenosti, technika, postupy, není to o magické krabičce, kterou koupím a už hrabu peníze za nějakou chiméru, jak to dělá spousta z nich a ti kazí pověst i těm dobrým.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chiptuning

Příspěvekod PavelV » 05 dub 2013, 13:44

Tak hlavně MX-5 nejde napojit na noťas a nahrát do řídící jednotky jednoduše novou mapu.
Uživatelský avatar
PavelV
 
Příspěvky: 189
Registrován: 22 úno 2011, 17:13

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 255 návštevníků

cron