od elektron » 19 dub 2014, 13:41
Ano presne tak ako uvadzas linky, mx-5 ma strasne primitivne (od vyroby lacno a pri kupe nahradneho dielu nenormalne predrazene) vyhotovene zapalovanie, kde jedna cievka zapaluje naraz vzdy 2 valce (1 sviecka zapaluje iskru aj ked nie je potrebna). Takisto to ma aj NBFL, neviem odkial mas ze FL ma uz "coil on plug" aspon co som videl vsetky NBFL mali tiez 2 cievky a "wasted spark".
Sam, ked mi odisli cievky na aute som nebol ochotny platit za cievky tolko prachov. Isiel som cestou prveho linku, 4 zapalovacie cievky (coil on plug) zozenies na hociktorom vrakovisku z Toyoty (avensis,yaris,celica,mr-2 atd) za par euro a na rozdiel od mazda cievok funguju velmi spolahlivo. Potrebuju vsak jemne upravit parameter dwell (neviem ako sa povie po slovensky - ide o dlzku impulzu na zapalenie iskry) zo 4,5ms na 3,5ms pocas startovania a pri "vrciacom" motore z 3,5ms na 2,5ms, ale myslim, ze by bezproblemov nejaky cas vydrzali aj pri standardnej dlzke impulzu originalnej riadiacej jednotky (treba vyskusat kolko
) Ja som tento parameter zmenil priamo cez programovatelnu jednotku megasquirt 2, ktoru mam v aute.
Druha varianta je vlastne to iste, len uz ide o kompletnu "plug and play" verziu s kabelazou a aj elektronikou na zmenu dlzky dwell. Samozrejme uz za "trosku" inaksiu cenu.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp