Jede na 3 válce :o(

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod kovarik.t » 17 dub 2014, 00:02

Tady sem něco vygooglil ale asi se do toho timhle stylem nepustim.
http://www.miataturbo.net/useful-saved- ... eup-12704/

Tohle vypadá jako jednodušší cesta
http://www.fab9tuning.com/index.php?opt ... 90&lang=en
kovarik.t
 
Příspěvky: 33
Registrován: 06 črc 2011, 14:47
Bydliště: Psáry - Praha západ

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod elektron » 19 dub 2014, 13:41

kovarik.t píše:Tady sem něco vygooglil ale asi se do toho timhle stylem nepustim.
http://www.miataturbo.net/useful-saved- ... eup-12704/

Tohle vypadá jako jednodušší cesta
http://www.fab9tuning.com/index.php?opt ... 90&lang=en



Ano presne tak ako uvadzas linky, mx-5 ma strasne primitivne (od vyroby lacno a pri kupe nahradneho dielu nenormalne predrazene) vyhotovene zapalovanie, kde jedna cievka zapaluje naraz vzdy 2 valce (1 sviecka zapaluje iskru aj ked nie je potrebna). Takisto to ma aj NBFL, neviem odkial mas ze FL ma uz "coil on plug" aspon co som videl vsetky NBFL mali tiez 2 cievky a "wasted spark".
Sam, ked mi odisli cievky na aute som nebol ochotny platit za cievky tolko prachov. Isiel som cestou prveho linku, 4 zapalovacie cievky (coil on plug) zozenies na hociktorom vrakovisku z Toyoty (avensis,yaris,celica,mr-2 atd) za par euro a na rozdiel od mazda cievok funguju velmi spolahlivo. Potrebuju vsak jemne upravit parameter dwell (neviem ako sa povie po slovensky - ide o dlzku impulzu na zapalenie iskry) zo 4,5ms na 3,5ms pocas startovania a pri "vrciacom" motore z 3,5ms na 2,5ms, ale myslim, ze by bezproblemov nejaky cas vydrzali aj pri standardnej dlzke impulzu originalnej riadiacej jednotky (treba vyskusat kolko ;) ) Ja som tento parameter zmenil priamo cez programovatelnu jednotku megasquirt 2, ktoru mam v aute.

Druha varianta je vlastne to iste, len uz ide o kompletnu "plug and play" verziu s kabelazou a aj elektronikou na zmenu dlzky dwell. Samozrejme uz za "trosku" inaksiu cenu.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod George » 21 kvě 2015, 10:24

nebudu zakládat nové téma, má někdo návod jak proměřit cívky u 1.6 NB? mají jiné zapojení než 1.8 cívky.

Motor běží na 3 válce, komprese jsou 10, 10, 11, 11 takže v normě.

Problém je na druhém válci. Odpojením kabelu se nic nezmění. Svíčka je po vyndání mokrá, takže benzín tam jde. Když ale zkusim jestli hází jiskru, venku normálně funguje.

Zkoušel jsem troje kabely a troje svíčky, problém stejný, takže už mi zbývá jen cívka
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod LordJames » 21 kvě 2015, 10:36

Jak zmerit netusim, ale pri nejhorsim aspon zkusit civky prohodit a uvidis, jestli se problem presune na jinej valec.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod Mike » 21 kvě 2015, 10:40

A nedaj se prohodit ty dvě cívky?

edit: teď jsem za blbce:D
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod George » 21 kvě 2015, 10:57

cívky u 1.6 myslim prohodit nejdou, mají společný konektor

nicméně jelikož běžíme na wasted spark, měly by ve stejnou chvíli házet jiskru svíčky na dvou válcích, takže jsem prohodil kabely 2 a 3 válce (jedna cívka) a ejhle, problém je stále na druhym válci
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod LordJames » 21 kvě 2015, 11:04

To sice maji jeden spolecny konektor, ale z toho se pak tusim kabely deli k jednotlivejm civkam a ty maji konektory svoje vlastni. Jinak by si pri jedny spatny civce musel menit rovnou par. Sundej coilpack a koukni - zespod civek by mely byt konektory.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod George » 21 kvě 2015, 11:21

tomu jsem se chtěl vyhnout... tam ani oočko nenasadííš
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod hroche » 21 kvě 2015, 11:42

mám za to že v servisním manuálu pro NAčko je popis jak proměřit cívky u 1,6tky
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod George » 21 kvě 2015, 11:43

jo, už mě to taky napadlo :)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 50 návštevníků

cron