Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod AndrewG » 28 lis 2015, 13:26

Ahojte, rozhodol som sa, kedže som poslednú dobu riešil nákup a výber ložisiek do difu založiť toto vlákno, kedže ceny od mazdy sú na smiech.
dávajte sem akékoľvek ložiská guferá, ktoré sú použité v mazde.
môžete prikladať linky ku každému, ale dôležité je označenie ložiska kedže link môže zaniknúť :-)
takže začnem, skúste použiť rovnaký štýl na ďalšie ložiská/guferá a iné bežne dostupné diely:

Ložisko pastorku diferenciálu (pinion shaft) zadné (bližšie k ozubeniu) pre veľký diff:
32307C - celkom hard find, kedže originál je HR teda ložisko s vyššou únosnosťou...našiel som od rovnakého vyrobcu ako používa mazda, teda identické ložisko:
NSK - HR32307CN
http://www.ebay.co.uk/itm/221789416255?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ložisko pastorku diferenciálu (pinion shaft) predné pre veľký diff:
originál je KOYO 32206XR-N staré označenie koya, čiže ťažko najditelne podľa čísla ale lahko podľa rozmerov.
u nás dostupné SKF 32206 J2/Q má ale menší kontaktný uhol, teda dokáže preniesť menšie axiálne sily, čo by sa mohlo odzrkadliť v nižšej životnosti ložiska pri ostrom jazdení kde sa jazdí brzda plyn ...
http://www.predajlozisk.sk/product/5183/32206-j2-q-skf-
správne ložisko, ktoré je v ČR dostupné je NTN 4T-32206C
alebo SKF 32206 BJ2/Q/CL7CVA606


Ložisko diferenciálu bočné :
32008 X
nutno použiť 2 ks, ja som vybral od výrobcu Timken, vyrába aj SKF za pár € navyše, osobne timken považujem za vysokú kvalitu
http://www.predajlozisk.sk/product/4572/32008-x-timken-=-dodaci-termin-3-4-dni

a to najvtipnejšie na koniec...
všimol som si cenu ložiska zotrvačníku na IL motorsport...cena niečo vyše 25€...to je prosím pekne zlodejina. 1000% áno vyše tisíc percentné navýšenie ceny oproti normálne dostupnému ložisku...
6202Z
dostal som informáciu od kousiho, že ložisko s označením 6202 C3 by malo byť odolnejšie voči rázom, čiže idealne asi hlavne pre ludí s neodprúženou spojkovou lamelou, ale asi to nebude zlé pre nikoho, túto info však nemám potvrdenú.
http://www.autodilyhh.sk/lozisko-6202z-klikoveho-hridele-s120-960620220-sk

Gufero diferenciálu bočné (2ks)
35x56x9/14,8
http://www.autodily-sklad.cz/nahradni-d ... id=1377658

zatial všetko, kľudne môžete pokračovať, tých ložísk a gufier na ktorých sa dá ušetriť je dosť, prakticky každé jedno
Naposledy upravil AndrewG dne 21 úno 2016, 11:17, celkově upraveno 4
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod bkralik » 28 lis 2015, 13:56

Pokud vím, tak C3 u ložiska neznamená vyšší odolnost, ale jiné vymezení vůlí. Taková ložiska se používají do převodovek a na určená místa, do setrváku patří ložisko normální.

Jinak dík - tenhle přehled je k nezaplacení!
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod mojžo » 29 lis 2015, 12:19

Guferá rozmery:
Kľukový hriadeľ predné
36,5
50,5
7
pravotočivé, s tesnením proti prachu

Kľukový hriadeľ zadné
83
100
9
ľavotočivé, s tesnením proti prachu

Vačky
34
48
7
pravotočivé, s tesnením proti prachu

Tesnenie ventilu
6
11
6
10,2

Prevodovka výstup
16
24
6
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod vojtiiisek » 30 lis 2015, 14:10

Kdo něco ví o předlohovém ložisku hřídele v převodovce? :roll:
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod elektron » 09 pro 2015, 08:47

Gufero nasavacia vackova hriadel motor BP-Z3 (VVT) : 61 x 47 x 7 mm pravotocive, s tesnenim.
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp
Uživatelský avatar
elektron
 
Příspěvky: 360
Registrován: 13 dub 2010, 22:36
Bydliště: Zilina

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod Venca. » 13 úno 2016, 15:53

Nějaký tip, kde sehnat boční gufera do diferenciálu NBfl, resp. někde levněji než na IL? Díky
Venca.
 
Příspěvky: 72
Obrázky: 15
Registrován: 16 srp 2015, 18:40
Bydliště: Plzeň

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod vhml » 13 úno 2016, 16:33

Tam nejde dát nějakej standart podle rozměru?
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod Venca. » 13 úno 2016, 17:24

Nevim, ještě to nemam rozebraný, tak zjišťuju...

Btw. čím je určenej typ gufera? Vnější a vnitřní průměr + šířka, materiál? Nebo ještě něco jinýho? V úterý jedu do praktiku pro zbylý ložiska, tam by něco mohli mít...
Venca.
 
Příspěvky: 72
Obrázky: 15
Registrován: 16 srp 2015, 18:40
Bydliště: Plzeň

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod vhml » 13 úno 2016, 18:18

Jo, průměry. S šířkou se případně nechá hejbat. Mělo by to být gufero červený, tj na olej a vyšší teploty než gufero černý. Případně jsou ještě směrový, ale ty nejsou pro všechny rozměry a potřebuješ pak jedno pravý a jedno levý. Na škodovce se suchým difem takový třeba správně jsou.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Rôzne ložiská, guferá použité v mx5

Příspěvekod mojžo » 14 úno 2016, 10:50

To gufero mám na stole v kancelárii úplne nové a nekupoval som ho ani na IL, ani v Mazde ale normálne u distribútora gufier.

Počkajte si do zajtra a budete mať rozmery :)
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků