elektrika u swapu mtoru

elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod moah » 23 zář 2016, 01:18

Zdravím,

mám dotaz k problematice, o které příliš nevím, ale potřebuju ji nakousnout a dozvědět se o ní co nejvíce. Jak se řeší zapojení elektriky u swapovaného motoru z jiného auta? Předpokládám, že to bude podobný problém jen v horší verzi, než je instalace 1,8 vvt do např NA.

Možnost je přehodit motor i s kabelovým svazkem a ten napasovat do auta - problém vidím v tom, že by se to muselo nainstalovat i s ovládacími prvky v interiéru, což by znamenalo ideálně přehodit i celou palubovku a to nechci.

Varianta dvě je nainstalovat motor a napojit jej na programovatelnou jednotku, která si bude rozumět s elektroinstalací auta, ale bude přijímat informace z nového motoru

1) jak se řeší zapojení senzorů z nového motoru do programovatelné jednotky?

2) je nějaká šance, že bude možné nainstalovat mazda senzory na nový motor?

3) ja možné, že řídící jednotky bude možné zapojit senzory z nového motoru?

3) pokud se to podaří, dá se stávající jednotka upravovat?

4) kolik a jaké jsou důležité čidla na motoru, které jdu směrem do řj? můj výčet: senzor polohy kliky, vačky, váha vzduchu, lambda, teplota + tlak vody a oleje, poloha klapky sání

5) kam jdou výstupy z řj? můj výčet: cívky, vstřiky, mechanismus vvt

6) existuje varianta nějaké "předjednotky", která se napíchne na stávající mazda řj?

7) co má na starosti řj kromě běhu motoru?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod Veet » 23 zář 2016, 08:09

Obávám se, že odpovědi na tvoje otázky by neobsáhlá ani 200 stránková kniha :D Chce to fakt sehnat nějakou literaturu zabývající se touhle problematikou :)
Veet
 
Příspěvky: 371
Registrován: 12 zář 2014, 09:48

Re: elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod bkralik » 23 zář 2016, 09:17

No, odpověď zase není tak těžká. Přizpůsobit Mazdí jednotku/senzory na cizí motor mi přijde jako nesmysl/nerealizovatelné/drahé. Obecně platí, že nejjednodušší je, pokud se dá vzít origo jednotka, ono přizpůsobovat ovládací prvky - jediný co potřebuješ, tak je přizpůsobit kapličku (otáčkoměr, teploměr), a to nebude žádnej horor a určitě se na to na netu návod najde. Plyn je lankem (u NA/NB), takže tam problém není, klíček prostě jenom zapíná napětí do jednotky a víc ovládacích prvků motor nemá.
Trochu může být problém s imobilizérem, ale spousta jednotek jde flashnout tak, aby ho nepotřebovala. A když použiješ nějakej starší motor, tak je i docela šance, že k němu bude "motorovej svazek" a nebudeš ho muset vymotávat ze svazku auta (Alespoň takovou mám zkušenost s Alfama 75, 164...).
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod Tomik_84 » 23 zář 2016, 11:22

Vložil bych sem s dovolením otázku k tématu. Sice už to trpím 6 let, ale mám v NB bílé budíky z novější verze a intenzita podsvětlení těchto budíků je maximálně tak 50% z toho co to má svítit, nejde to nastavit víc. Zbytek interiéru svíti jak má, dle otočení toho válečkového potenciometru v levo od volantu. Je to obecná chyba při předělávce novějších budíků do NB, nebo bude šotek u mě v elektrice? Dík.
Uživatelský avatar
Tomik_84
 
Příspěvky: 120
Registrován: 18 srp 2010, 01:36
Bydliště: Vyškov

Re: elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod moah » 23 zář 2016, 11:49

Veet: kde takovou literaturu sehnat? vím, že to budeš řešit taky :)

bkralik: plán je motor z civic typer 2 gen., budíky by tedy neměl být problém odladit. Chápu tedy správně, že když se vezme motor včetně jednotky a všech drátů do ní + budíky (kromě rychlosti a množství paliva v nádrži) a k tomu ideálně spínací skříňka, tak to bude oka?

jak si nová jednotka rozumí se zbytkem elektriky - světla, páčky blinkrů, stěračů, atd.. je to na sobě nezávislé?

z čeho se bere údaj o rychlosti, z abs čidel a její jednotky?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod moah » 23 zář 2016, 12:14

nejspíš jiný odpor.. ? nebo to chce svítivější žárovky : )
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: elektrika u swapu mtoru

Příspěvekod bkralik » 23 zář 2016, 19:18

Říkám - spínačku nech Miatí, je zaintegrovaná do volantu (zamykání volantu) a je zbytečný se v tom hrabat. Jednotka stejně potřebuje jenom to, aby při zapnutí klíčku do ní šlo napětí. Startování pouze zapne startér, to by s jednotkou nemělo nic mít společného. A Jediné co je potřeba, tak vyřešit imobilizér a to se ti stejně vyplatí buď ten imobilizér nechat někde zrušit (nevím jestli to u hondy jde, u dost aut ano) a nebo si schovat cívku imobilizéru s Hondím klíčem někam v interiéru.

A jednotka se zbytkem elektroniky nemá nic (vůbec nic) společného. Motorová jednotka téměř vždycky řídí jenom motor, případně nějaké blbinky okolo jako je sahara nebo alternátor. Údaj o rychlosti se (u NA/NB a pravděpodobně i NBFL) bere ze senzoru, co je zastrčenej v převodovce. Takže pokud tam budeš nechávat originální převodovku, tak nic řešit nemusíš. Pokud tam budeš dávat jinou (ale nevím jakou, když CTR je předokolka), tak si to musíš vyřešit podle toho jakou tam strčíš.

Jestli do toho chceš swapnout K20, tak si myslim že by to takhle nějak mělo v pohodě jít. Určitě nebudeš první, pohledej schválně na internetu. A co se týká literatury - na tohle si myslim, že těžko něco seženeš. U každýho auta je to jinak (zapojení, co jak kde...) a není to nic obecnýho, o čem by se dala napsat kniha. Nejlepší je studovat internetový fóra o tom, kdo něco swapoval a ptát se, klidně i tady. Já jsem sice nic neswapoval a třeba o výrobě redukce mezi převodovku a motor nic nevím, ale auta jsem už nějaký opravoval a něco určitě tuším. Případně (a to je určitě nejlepší), je super si to auto sám rozebrat - tak se toho naučíš nejvíc...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 88 návštevníků