Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Moderátoři: Stepan P, Zed

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Brandon » 11 led 2017, 10:41

Takže je založeno téma k diskuzi ohledně pravidel, napsal jsem několik jasných důvodů proč je pravidlo ohledně coiloverů nesmysl, nedostal jsem žádný smysluplný protiargument, a není o čem diskutovat.

Takže vám pěkně děkuji :D :D :mrgreen:

Poprosil bych alespoň o to, abyste četli co píšu, nenazval jsem nestoudností to, že je ze startovného úleva, napsal jsem dotaz dost jasně atd atd..

Z vaší strany absolutní ignorace, nechápu, prorč jste toto téma založili. :mrgreen:
Brandon
 
Příspěvky: 8
Registrován: 12 zář 2016, 15:35

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod MX-5 Cup » 11 led 2017, 10:58

Brandon píše:

Jsi účastník či závodník MX-5 Cupu? Byl jsi někdy s námi? Nebo máš zájem jezdit?
Doteď nevíme, proč jsi tu přišel psát o tom, co je špatně či dobře a ani kdo jsi. Primárně tato diskuze vznikla jako možnost k vyjádření současných závodníků, kteří s námi jezdí již léta.
Působíš trochu jako internetový troll, pardon.
Webové stránky: http://mx-5cup.cz/
Pravidla pro sezonu 2019: ZDE
MX-5 Cup
 
Příspěvky: 28
Registrován: 06 led 2017, 15:57

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Winie » 11 led 2017, 11:03

Takže prosím ještě jednou odpověď na mou otázku, která stále nepřišla. Pokud nebyla má myšlenka srozumitelná, tak jinak formuluji ještě jednou - lze snadno sestavit podvozek NEstavitelný, který bude fungovat mnohem lépe než coilover. On stačí primitivní příklad - B12 vs nějaký noname z číny (ebay Street coilover). Tímto majitele s B12 necháte v základní skupině, zatímco. majitel eBay půjde nesmyslně do racing, ačkoliv jsou tyto podvozky kvalitou těžká mizérie.


Brandon: ale já tam fakt otázku nevidím :D :D :D otázka je dle pravidel českého pravopisu ukončena ?


Možná lehce mimo mísu, ale přidám svou zkušenost s čínským podvozkem a trackdayi. Mám na autě V Maxx podvozek, tzn čína a navíc už 7 let stará. K tomu mám ještě polyuretanové siláče, takže auto je tvrdý jako blázen a na rozbité okresce nestíhám B12kám ani tou největší shodou náhod, ale na hladké nezničené silnici, kterou závodní okruh je, má výhodu právě extrémně tuhé auto. Tím spíš v rychlostech, které se na malých okruzích cupu dosahují.

Celá miata cup je primárně o řidiči, protože i když mi dáte do ruky sebelepší speciál a já budu lopata, tak mi kdokoliv kdo umí řídit natrhne prdel i se seriovým autem. Na takhle malém okruhu stačí jedna chybka a čas na kolo je ta tam.
Obrázek
Winie
 
Příspěvky: 3529
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Pavel260 » 11 led 2017, 12:18

Takhle krásně zformulovanou otázku (vlastně oznámení že kde podvozek za pomoci tlumičů a pružin nastavit líp nez s coliverem) jsem ještě neviděl. Ani bez otazníku jsem tam otázku nenašel.
Jinak si myslím že to nejlepší už tady padlo od vhml a m8rinek.. (omlouvám se, už se nebudu vměšovat, mc nejezdím)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3581
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Gabriel » 11 led 2017, 13:12

Tak bezplatné startovné pro členy závodní rady je prý nestoudnost? To mě dost pobavilo. Ony jsou totiž ty závody zcela zjevně "veřejný majetek", stejně jako třeba soukromá hospoda, kde maj najednou kýhající vohnouti formátu páně Brandona "právo" na čistej vzduch. Vůbec to totiž není tak, že do toho někdo vkládá svůj čas a energii, aby to celý zorganizoval a pak chce logicky taky realizovat svou představu o tom, jak maj jednotlivý kategorie vypadat.

Viděl jsem už mockrát, jak vypadá "široká demokratická diskuse" v podání obyvatel české kotliny, kde má každej ten nejsprávnější názor na věc. Tedy tenhle thread považuju za politováníhodný počin, který rozhodně k žádnému "vyříkání" věcí nemá šanci přispět.

Takže za mě: Pokud chcete kecat do pravidel, fakt doufám, že jste kandidovali do závodní rady (a jste tak připraveni nést tíhu práce na organizaci). Pokud jste nekandidovali, nečekejte alespoň prosím, že někdo vaším sebelépe formulovaným připomínkám dopřeje slechu a už vůbec se nedomáhejte nějakého pofidérního práva na zodpovězení vašich inkvizičních otázek. Je to vrcholně nedůstojný.

Když chci něčeho dosáhnout nebo něco prosadit, musím pro to udělat víc než mlít pantem a nadávat
(přestože to jde proti těm nejlepším českým tradicím a aktuálnímu politickýmu diskursu).
MX-5 NC 2.0 PRHT, NC2 motor, Rotrex C30-94, custom CAI, nerez výfuk od Good-Win-Racing, Bilstein B14, CarboTech brzdy (XP10+XP8), RX-8 + H&R stabíky, IL Motorsport výztuhy, oil cooler, Nissens 68527, FGR 4.1, ECU tuning by Jay (TuningDoneRight).
Gabriel
 
Příspěvky: 86
Registrován: 19 čer 2014, 13:56
Bydliště: Praha

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod PavelS » 11 led 2017, 20:04

To mě taky pobavilo - zadarmo je nestoudnost, ale sleva je ok a nic vlastně neřekl OMFG :lol:

Ohledně otázky proč ne coilover striktně je mi taky jasný naprosto to, jak to současný vedení myslí a chápu to - je to snadno kontrolovatelné a upřímně si nemyslím, že někdo kdo má špičkový "sériový" (např B12) podvozek musí nutně pojet čínský coiloveristy protože je to jednoznačně tak jak napsal Winie - bavíme se o okruzích a ne rallye.

Tím bych tvůj dotaz Brandone Anonymní považoval za zodpovězenej.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3906
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Otatoy » 12 led 2017, 02:26

Jak to tu čtu, tak bude těžký se vůbec někdy dohodnout. Nicméně společný jmenovatel je to "že někdo mohl díky takovým a makovým pravidlům vyhrát podvozek za 30 tisíc". Aneb díky sponzoringu, kterej se projevil drahými výhrami (místo například snížení startovného, které by ocenili všichni a nejen výherce) jsou všichni naštvaný, že vyhrál někdo s "lepším" autem. Zrušit ceny a bude klid, nikdo to nebude tak prožívat a zase to bude ježdění pro radost.

Dělení dle podvozků tak jak to je nyní napsané mi přijde opravdu nešťastné. To samé u výfuku, tam je to ještě horší. Řešit KAT a hlučnost výfuku je nesmysl, spousta "tuning" hlučných výfuků nepřidá ani koníka, spíš možná naopak. Rozhodně to nepovažuji za úpravu, která by zvyšovala nějak výrazně schopnosti vozu oproti sérii. Podvozek na jízdní výkony má samozřejmě vliv velký, ale rozdělovat ho podle toho, jestli má možnost regulace výšky a útlumu je pitomost. Buď zakážu nesériový podvozek úplně, nebo to neřeším. To že jednu cestu upřednostním před druhou jen přinese další neshody. Možná specifikovat min světlou výšku? Nevím,ale rozdělení dle gum je podle mě dostatečné.

Největší problém spatřuji v tom, že závod, který má výhry motivující k ohýbání pravidel už spousta lidí nebere jako oddychovku. Pokud rozdávám ceny za 30, vždy se najde někdo, komu se to nebude líbit a někomu dalšímu se zase nebude líbit ten co si stěžuje, atd.. Vím že takhle od stolu se lamentuje snadno a nechci snižovat váhu získaného sponzoringu od Elit/Bilstein, ale pokud by se sponzoring využil nějak jinak aby z něj mohli těžit všichni (cathering, lepší časomíra, přezouvačka, možnost zlikvidovat staré pneu, PHM v areálu, atd) zmírnilo by to nevraživost.

Tolik proud mých myšlenek..

Závěrem bych dodal, že mě nesmírně mrzí neúcta číšící z této diskuze a to bohužel i odpovědí jak od ZR, tak i několika zastánců. Aneb dělat diskuzi, když nejsem ochotný se bez emocí bavit je přeci hloupost. To že někdo dosud nezávodil neznamená nutně, že nemá čím přispět a já tedy jeho otázku chápu. Co nechápu je proč nebyla chladně a bez vzteku odpovězena. Aneb touto logikou mu tedy nemá co odpovídat několik dalších členů, které sem na MC nikdy neviděl..

Adam Sandmann
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Otatoy » 12 led 2017, 02:40

A příspěvek Gabriela nemá v diskuzi co dělat. Směska politického žargonu a pseudo-urážek není nic co by něčemu pomohlo. Navíc do problematiky dle mého nevidí. Zajímalo by mě kolik místních vůbec ví historii MC, když teda bez aktuální ZR bychom se ani neprojeli..

Zajímavé že na FB v "naší" skupině proběhla diskuze zcela v klidu a bez urážek. Na místním fóru se VŽDY musí najít několik lidí, kteří se nedokážou věcně a bez posměšku vyjádřit. Napsat do diskuze "vím odkud vítr vane" je podle mého trolling vedoucí jen k hádce! Asi jako když napíšu do diskuze pod iPhone "ovce!"..
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod Winie » 12 led 2017, 10:40

Adame, diskuse na FB proběhla bez urážek, protože tam je silná převaha lidí z Guru a ti další co vám tam odpovídají (Já, Pavel a Lukáš) se snažíme diskutovat věcně a slušně. Nicméně ani tady neprobíhají žádné větší urážky a napadání, které naopak cítím z vás okolo Guru.

K pravidlům:

Výfuk - opět se bavíme o kategorii sériových aut - auto by mělo být co nejvíc seriové, demontáž katu znemožní legální průchod STK - nejedná se tedy o seriový vůz. Navíc demontáž katu a montáž průchozího tlumiče výrazně pomůže motoru zbavit se spalin a tudíž upraví jeho křivku výkonu. Jedná se o funkční úpravu? Ano.

Podvozek - stavitelný podvozek je už ze své konstrukce tužší, než běžně dostupné nestavitelné tlumiče. A stojím si za tím, že standartní tlumiče s pružinami STK projdou, kdežto "štelovák" na STK legálně NEPROJDE! Na FB jsem se dokonce dočetl o výrazném rozdílu mezi B6 a B8 - jediný rozdíl je, že B8 má kratší pístnici, jinak charakteristika tlumení je zcela stejná. Už toto samotné tvrzení je známkou neznalosti autora příspěvku. Takový autor, přece nemůže chtít upravovat pravidla, když nezná technické detaily.

Výhry: Jak už jsem psal na FB, tak to zopakuji i tady. Je fajn si přečíst, že zajištění zajímavých výher způsobilo rozklad seriálu a naše snaha dopřát závodníkům zajímavou motivaci byla vlastně na škodu. Stojí nás to dost práce a sil vůbec něco zajistit a měli jsme opravdu radost, když se nám podařilo získat ke spolupráci takovou firmu jako je Bilstein. Když pak vidím takové názory, tak trošku ztrácíme motivaci.
Žádný čistě amatérský podnik v české republice nemá a nikdy neměl takového sponzora a takové ceny. A místo vděčnosti, je to vlastně špatně.
Obrázek
Winie
 
Příspěvky: 3529
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Obecná diskuze nad pravidly pro rok 2017

Příspěvekod PavelS » 12 led 2017, 10:56

Gabriel už párkrát taky jel, takže si myslím, že do problematiky vidí - ostatně ty, stejně jako já nejsi pravidelný účastník, takže za tohle bych se nenapadal. To je to samé jako s tím iPhone :)

Nepřijde mi, že by se tu uráželo - trošku jsme se tu pozastavili nad příspěvkem jakéhosi Brandona, jinak se tu vedla celkem věcná diskuze. Kdo ji nastavil malinko posměšně je otázka slova proti slovu - to neřešme.

Problém je v tom, že jednomu táboru vadí změna pravidel a jednomu ne - to asi tak bude vždycky se obávám.

winie: tady jde o to, že ti kdo nejvíc přizpůsobují auto pravidlům tak jim samozřejmě nejvíc bude vadit jakékoliv pravidlo - teď když je snaha něco narovnat, tak je problém. Btw, já třeba jen díky šířce auta jsem v Unlimited a prostě jsem to vzal jako fakt, protože auto stavim podle sebe a ne podle jakéhokoliv cupu - ale samozřejmě někdo kdo chce vítězit bude mít spoustu řečí proti. Nepovažuju to za něco nelogického, právě naopak - takže tuhle debatu ať je jakkoliv vyostřená (zatím je to myslím lidsky ok), tak považuju za pochopitelnou a jakou má ZR podporu se uvidí do konce měsíce.
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3906
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na MX-5 Cup

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků