Vítej!
1. Je dobré si to zkusit, neni problém sehnat někoho v okolí, kdo tě do auta nechá sednout. Pokud bys chtěl auto jen na závodění, budeš asi kupovat skořepinu a tu můžeš přinejhorším uchytit níž
2. Hardtop ti bude v tomhle ohledu k ničemu, nemá žádnou strukturální pevnost, je to jen plechový rám a hlavně laminát. Rámy jsou dostupné, ať už celorámy nebo polorámy (jen za sedačkou). Polorámy(podle Jčka FIA řádu) jsem nechával dělat, do jara se snad povede druhé kolo, když se sežene dost zájemců. Celorám bych sháněl z UK, kam se dostávají s importovanými auty z Japonska. S tím bych mohl kdyžtak pomoct.
3. S vrakovišti to neni moc slavné, ale po lidech se najde dílů dost, většinou tu je jedno nebo dvě auta na díly.
4. Stabilizace u NA/NB je akorát ABS, jak píše Krenstik. Při troše štěstí se dá sehnat NB bez ABS, u NA je to snazší.
Pokud budeš přecházet z 323 GT a E30, bude ti asi ze začátku chybět výkon, ale to si musíš vyzkoušet. Kdybych vybíral, hledal bych hlavně NA, která jsou lehčí (pokud seženeš sociální verzi bez posilovače a el. oken, dostaneš se na ~970kg v tovární výbavě) a je v nich o něco víc místa.
Atmosferické úpravy motorů z MX-5 nic extra nepřinesou a budou podstatně dražší než kompresor nebo turbo. Ale pokud se chceš přeplňování vyhnout, byla by možná snažší cesta vzít místo karburátorů čtyřklapku. S přeplňováním by ti tu asi nejlépe pomohl Zaplik nebo Borgi, oba z moravy, funkční zástavba turba, zvládají i nastavení jednotky a kompresor by pro ně podle mě taky nebyl problém. S čtyřklapkou pomůže Ryba (když ho k tomu dokopeš
), karburátory teď zkouší Winie.
Co se Miata cupu týká, má vlastní stránky se všemi informacemi:
http://elit.mx-5cup.cz/Napiš odkud jsi, pokud z okolí Prahy, můžu půjčit na posezení NB a sehnal bych i NA. Klidně se můžem někde sejít a můžem se pobavit