MX 5 a závody

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

MX 5 a závody

Příspěvekod kubajz » 27 pro 2013, 01:39

Hezký den,

jsem zde na fóru nový a s MX5-kama nemám prakticky žádnou zkušenost. Rád bych si pořídil další auto na mé občasné výlety na okruh, závody do vrchu atd. v minulosti jsme pro tento účel měl mazdu 323 bg gt a pak BMW e30. oba tyto vozy už jsou ale minulostí.
nad MX5 uvažuju především kvůli nízkým nákladům na provoz, již v základu lehkou konstrukci.

nyní, co mě od MX5 odrazuje. (rád bych aby jste mi mé domněnky potvrdili, nebo vyvrátili.)

1. Jsem velký. a to jak výškově (cca 193cm) tak široký (cca 100 - 110kg) proto mám obavu, zda lis se do MXka vůbec vlezu tak, abych mohl jezdit i s helmou a hardtopem
2. kabriolet a motorsport. - samozřejmě plánuji zástavbu klece. ale co hardtop, je sehnatelný za rozumné peníze ?
3. co dostupnost náhradních dílů (myšleno vrakoviště, a pod.) přeci jen je větší šance že to někde klepnu...
4. stabilizace? - ESP ASR a jiné... - má to tohle auto? a pokud ano dá se absolutně vypnout (i polo násilně skrz pojistku atd)

pokud se nepletu jsou v těchto autech poze dva motory. 1,6 a 1,8. je jasné, že pokud do MX půjdu, bude to právě do 1,8 - našel jsem na netu několik hezkých věcí k úpravám (například ostrá vačka od dbilas) i přesto se ale nejspíše časem pustím cestou ostrá vačka a 2x dvojitý weber. je tu na foru někdo, kdo takto již experimentoval?

slyšel jsme o závodech přímo pro MX5 - má tu s tímto někdo zkušenosti?

Děkuji za postřehy a budu rád, za jakékoli i zrazující a negativní reakce.
kubajz
 
Příspěvky: 1
Registrován: 24 pro 2013, 01:27

Re: MX 5 a závody

Příspěvekod Krenstik » 27 pro 2013, 02:12

Ahoj,

co vim ja:
1. Mám 187 a 104 Kg a jezdím, mista není na zbyt, ale požitek to vynahradí.
2. Hardtop ti podle mě na okruhy nebo závody stejně nepomůže a budeš muset řešit klec.
3. I aftermarket nestojí majland. BG je to tom podobně.
4. Jen ABS

No pokud se bavíš o NA / NB, NC má i ESP a jinak motory.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: MX 5 a závody

Příspěvekod George » 27 pro 2013, 04:35

Vítej!

1. Je dobré si to zkusit, neni problém sehnat někoho v okolí, kdo tě do auta nechá sednout. Pokud bys chtěl auto jen na závodění, budeš asi kupovat skořepinu a tu můžeš přinejhorším uchytit níž
2. Hardtop ti bude v tomhle ohledu k ničemu, nemá žádnou strukturální pevnost, je to jen plechový rám a hlavně laminát. Rámy jsou dostupné, ať už celorámy nebo polorámy (jen za sedačkou). Polorámy(podle Jčka FIA řádu) jsem nechával dělat, do jara se snad povede druhé kolo, když se sežene dost zájemců. Celorám bych sháněl z UK, kam se dostávají s importovanými auty z Japonska. S tím bych mohl kdyžtak pomoct.
3. S vrakovišti to neni moc slavné, ale po lidech se najde dílů dost, většinou tu je jedno nebo dvě auta na díly.
4. Stabilizace u NA/NB je akorát ABS, jak píše Krenstik. Při troše štěstí se dá sehnat NB bez ABS, u NA je to snazší.

Pokud budeš přecházet z 323 GT a E30, bude ti asi ze začátku chybět výkon, ale to si musíš vyzkoušet. Kdybych vybíral, hledal bych hlavně NA, která jsou lehčí (pokud seženeš sociální verzi bez posilovače a el. oken, dostaneš se na ~970kg v tovární výbavě) a je v nich o něco víc místa.

Atmosferické úpravy motorů z MX-5 nic extra nepřinesou a budou podstatně dražší než kompresor nebo turbo. Ale pokud se chceš přeplňování vyhnout, byla by možná snažší cesta vzít místo karburátorů čtyřklapku. S přeplňováním by ti tu asi nejlépe pomohl Zaplik nebo Borgi, oba z moravy, funkční zástavba turba, zvládají i nastavení jednotky a kompresor by pro ně podle mě taky nebyl problém. S čtyřklapkou pomůže Ryba (když ho k tomu dokopeš :D), karburátory teď zkouší Winie.

Co se Miata cupu týká, má vlastní stránky se všemi informacemi: http://elit.mx-5cup.cz/

Napiš odkud jsi, pokud z okolí Prahy, můžu půjčit na posezení NB a sehnal bych i NA. Klidně se můžem někde sejít a můžem se pobavit :)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: MX 5 a závody

Příspěvekod Otatoy » 27 pro 2013, 12:02

Vítej! Mám NA i NB, takže jestli seš z Prahy a okolí, tak si je tu můžeš vyzkoušet vedle sebe a porovnat. Mám 190cm a 95kg a do auta se vejdu pocitově dobře, ale s helmou už chytám o střechu. Nejvíc mi v interiéru překáží volant, kterej potřebuju blíž k tělu (nebo menší), protože teď mi vadí kolenům a dělají se mi blbě meziplyny.

S tim místem v NA / NB je to všelijaký. Někdo řiká, že je víc místa v NA, někdo, že v NB. Já osobně se líp vejdu do mojí NB než NA, ale co jsem seděl v NAfl, tak tam bylo zase místa trochu víc- přišlo mi, že má trochu jinak tvarované sedačky. Každopádně jsou to rozdíly v milimetrech a když zahodíš koberec a dáš tam skořepinu, bude tam místa dost i pro tebe.. ;)

Ještě dodám, že ABS má samostatnou pojisku, takže se dá snadno deaktivovat..
NB 1,8i 1999 10th Anniversary (2587/7500) -Mystique-
NA 1,6i 1991 US verze, automat -Mia-
NA 1,6i 1995

http://www.icabrio.cz
Uživatelský avatar
Otatoy
 
Příspěvky: 290
Obrázky: 5
Registrován: 30 lis 2013, 23:05
Bydliště: Praha 9


Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 137 návštevníků

cron