Čau! Miatku v automatu máme, je to tátova kočka.
Pokud můžu shrnout pocity, tak je to určitě výrazně línější, než manuál. AT má "jen" 4 stupně (3 + overdrive), takže rychlosti jsou dloooouhé, což moc nekoresponduje s potřebou držet motor v otáčkách, aby jel. Mazda se s tim poprala úpravou hlavy, kde AT má "tupější" vačku a méně gradující křivku, výměnou za níže položené maximum kroutícího momentu - údajně stejná vačka (hlava?) byla později použita v modelu s 66kw. V praxi hodně chybí pětka, mezi 3-4 je hrozná díra a pokud jedete do nějakého strmějšího kopce lehce přes 100km/h, mužete si vybrat mezi hodně vytočenou 3, nebo 4 tak podtočenou, že při sebemenšim pokusu přidat stejně podřazuje na 3.
Jinak AT je robusní a odolný, ale funguje tak, jako staré automaty. Takže čim víc na něj člověk tlačí, tim víc je zmatenej. Na pohodovou jízdu je to v klidu, rychle s tim jezdit jde, pokud se člověk naučí pracovat s mírně vágníma reakcema.
Příští rok budem měnit motor za BP za NAčka, tak uvidíme, co to bude dělat potom
Závěr: Pořád je to Miata, pořád má skvělej podvozek a perfektní vyváženost, ale pár koníku bude chybět každému, kdo nechce jezdit vyloženě na klobouka. Někdo má občas touhu hanit automaty ve sporťácích obecně, ale tím se nezničí vše ostatní, co je na autě dobré. Aneb, je lepší fabie v manuálu, nebo miata v automatu?