Co se vejde pod kapotu - swap unlimited

Re: Co se vejde pod kapotu - swap unlimited

Příspěvekod moah » 04 zář 2016, 22:15

bkralik píše:Píšete že oměřit na CNC, netušíte jestli se to někde na netu nedá sehnat oměřené? Co jsem googlil, tak jsem našel spíš jenom americký V8čky, ale evropskou/japonskou produkci ne...


netuším, pokud to nějaká firma dělá, tak si to pravděpodobně bude chtít nechat pro sebe. Jinak je pravda, že to celkově finančně a časově nebude lehké - poskládat to mechanicky je jedna věc, ale napasovat to na elektriku bude o dost větší oříšek. Nevím jak se to řeší, asi programovatelnou ECU.

Jinak ta redukce mezi motor a převodovku je pěkně ukázaná v 2. dílu odkazu, který postoval AndrewG

edit: ta jejich redukce má dost velkou tloušťku, normálně by byla tenčí, je to kvůli tomu, že tam mají dvě spojkové lamely.
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Co se vejde pod kapotu - swap unlimited

Příspěvekod AndrewG » 06 zář 2016, 17:45

keď zagooglite trochu alebo pokukate US/UK fora tak zistíte že sú ludia ktorí niečo skúšajú swapujú. a keď si pozrete to vlákno tak su to vačšinou uplne mental buildy, s nezmyselnym rozpočtom, alebo naopak lepenice, ktoré nevyzerajú dobre a ani nefungujú. Takže by som povedal, že ak chce niekto V8, tak jediná správna cesta je FM.
BTW swapovat V6 s 260Nm mi pride ako holy nezmysel, to das fakt s TD04 turbom, bude to podstatne lacnejšie, lahšie, lepšie spolahlivejšie, budeš sa mať s kym poradit pri stavbe, atď atď atď.... ale ano, nie všetko čo robíme je logické, občas treba trošku toho srdiečka :P
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Co se vejde pod kapotu - swap unlimited

Příspěvekod bkralik » 06 zář 2016, 22:23

No, ta Alfí V6ka je právě hrozně charakterní motor. My ho máme ve 164 QV (předfacelift, tzn 12 ventilů, 147 kW a kopa zábavy) a upřímně si to v Miatě nedokážu představit, když vidím jak to cvičí s tím 1200-1300 kg těžkým autem.

Další výhoda je ta, že jsme ten motor sami rebuildovali (výměna vodítek a gufírek ventilů, zabroušení ventilů a sedel), komplet opravili rozpadlý motorový svazek, většinu příslušenství (ze dvou klimakompresorů jsme dělali jeden, aby jel na R134a, v altíku jsme měnili ložiska, atd atd), takže si troufám říct, že u toho už víme kam šáhnout. Ale furt říkám - spíš se tady snažím sehnat know-how, které se nedá moc načíst, než že bych byl připravenej "za měsíc to jde do auta"...
1.6 NB (rv. 2000) Twilight blue - Španělka

další šroty:
Mazda RX-8 (rv. 2006, 1.3 wankel, 170 kW) - WinterCar
Alfa Romeo GTV6 (rv. 1980, 3.0 V6, ~ 130 kW) - Červená - Historik hysterik
Uživatelský avatar
bkralik
 
Příspěvky: 126
Registrován: 24 črc 2015, 20:08
Bydliště: Královehradecko

Re: Co se vejde pod kapotu - swap unlimited

Příspěvekod mobby_6kl » 08 zář 2016, 18:51

Objevil jsem dnes dalsi moznost na swap ktera je asi jednodusi nez americkej V8, a to je GM Ecotec: http://www.ecotecmiata.ca/

Obrázek

Obrázek

Kit za 35k (+ doprava +DPH +clo z Kanady :D), motory v kazdem vrakaci a 180-200whp! Jen ze lepsi 2.4l LE5 motory na rozdil od 2.0-2.2l, ktere jsou v kazdem Opelu, se v Evrope pokud vim nepouzivaly :(

S funkcnim BP bych do toho asi nesel ale celkem tahle varianta se mi docela libi.
Uživatelský avatar
mobby_6kl
 
Příspěvky: 113
Registrován: 13 kvě 2014, 20:53

Předchozí

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 111 návštevníků