Oficiálně stojí přes 4000. Ale pokud se umí udělat DPH atd, tak to zase úplně blbě nevychází.
Zajímavý, že na škodovce mi fungujou myslím si o dost líp. Alespoň co se týče nástupu a akčnosti projevu, ale bude to daný i bubnama se závodním obložením a absencí posilovače u škodovky. U Mazdy se to chová hodně jako sériový brzdy, ale ve výsledku to brzdí velice hezky.
Tyjo procetl jsem si tohle tema ale je hrozne tezky si z toho neco vzit, protoze kazdej ma uplne jiny pozadavky na brzdnej ucinek a osobne vas jeste neznam. Ja mam auto na svizny jizdy na okreskach, mozna jednou za rok zajedu ze srandy na okruh ale to bude vsechno. Chtel bych brzdy co budou brzdit lip nez serie, ale nebudou piskat nebo fungovat jen hezky zahraty a za studena ne. Proste abych po 30 km klidny jizdy narazil na nejaky serpentiny ve kterejch by brzdily skvele a moc nevadly. Nerad bych mel z brzd houbovitej pocit jako mam ted, byt na dost sjetejch kotoucich. Mam 1.8 NB. Co byste mi teda pro muj styl jizdy doporucili? Jit do vetsich brzd ze sportivky nebo standardni velikost a jen nejaky lepsi desticky? Nebo je nemozny mit lepsi brzdy co by ale nepiskaly a nezacernily kola po trech zabrzdenich?
Proti tomu "houbovitému" pocitu dobře snad pomáhají pancéřované hadičky, které se pod bržděním (tolik) nerozpínají. Vlastní zkušenost ale (ještě) nemám Destičky na 1.8 NBfl mám ATE na sportive brzdách, jsou to taková slabě lepší série.
Nemysli si, že sportive brzdy samy o sobě udělají nějaký zázrak, to vůbec. Jsou to "parametrově" lepší brzdy jenom proto, že kotouče jsou větší a o něco větší je nejspíš i plocha destiček. Civilní projev ti zcela bezpečně zachovají, podle mě, pokud člověk bude mít dvě stejná auta, jedno bude mít sportive brzdy (270 a 276mm kotouče), druhé klasické (251, 255), a obě budou mít stejné destičky, jako běžný smrtelník těžko poznáš rozdíl. Všechno je to hlavně o destičkách.
Cromoly píše:No a ma vubec cenu jit do vetsich brzd v pomeru cena/vykon? Zase chci zanechat civilni projev a hezkou davkovatelnost, aby to nebylo moc kousavy
Přesně jak píše teejay. Je to o deskách a celkovém stavu systému. Být tebou, tak přes zimu zrepasuju brzdiče, pročistím systém a vyměním hadice za opletené. Pak bych řešil desky. Nezapomeň taky, že ten brzdný účinek musíš nějak přenést na silnici, takže sebelepší brzdy ti neubrzdí špatný gumy.
ITB Miata LOW Prelude SLOW Datsun ToyToyka v procesu
Sportive brzdy imho budou mít výhodu pouze v lehce větší výdrži - víc masa pojme víc tepla. Ale pamatuju si, že jsem na malých kotoučích s dobrýma deskama a kapalinou nikdy problém s brzdama neměl. Přece jen je MX-5 lehounké auto.
V současné době mám sportive DBA kotouče a HAWK HP plus desky a brzdí to fenomenálně i přesto, že kotouče už mají dost.
A je to komfortem srovnatelny s origo setupem jen lip brzdici? Nepiska to, nespini nejak extremne nebo nemusi se dlouho zahrivat? Brzdi hned pri prvnim studenym seslapnuti?