BBR 'Super 200' atmosférický kit

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 21 říj 2016, 18:41

Já bych prosil turbo do této diskuse netahat.
Vím o turbu a nechci ho. Zvažuji klasický tuning. Chci vědět výhody i nevyhody. A odbočování k tématu turbo vs tuning, jen stále ředí tuto diskusi - bez přinosu.

Spíše se v tomto tématu objevily zajímavé odkazy na to, že existuji i jiné kity (kompletní) a možná lepší (i když zatím ne na ND).

A já se obávám:
1/ kolik bude stát montáž
2/ nakolik se změní charakter auta
3/ nezničím motor?
4/ projdu emisemi?
5/ jaký bude zvuk? Neurve mi to uši i při klidné vyjížďce?

Možná by bylo zajímavé, kdyby to měl někdo třeba v rakousku, to už by se pak dalo zajet vyzkoušet. Anebo úplně zlaté by bylo, kdyby se na něco takového odhodlal některý dealer Mazdy. Třeba jeden z těch, kde jim ND 2.0 stále stojí "na dvorku".

Ale asi tu nikdo zkušenosti nemá, tak to nechám zrát v hlavě.

A vždy je tu nejjednodušší cesta - vyprdnout se na to O:-)
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 21 říj 2016, 22:19

... teď jsem si všiml, že BBR zahodil svody 4-2-1 a dal tam "4 into 1", oproti tomu Good Win racing zůstal u 4-2-1 a ještě to rozhodnuti Mazdy chválí. Maji to popsáno zde:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... -1824.html
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Gabriel » 22 říj 2016, 09:35

Hodit do placu otázky je dost snadný. Tím spíše takový, který maj i vícero správných odpovědí, případně je odpověď předmětem osobních preferencí. Zkoušet hledat různě po netu odpovědi už tak snadný není.
MX-5 NC 2.0 PRHT, NC2 motor, Rotrex C30-94, custom CAI, nerez výfuk od Good-Win-Racing, Bilstein B14, CarboTech brzdy (XP10+XP8), RX-8 + H&R stabíky, IL Motorsport výztuhy, oil cooler, Nissens 68527, FGR 4.1, ECU tuning by Jay (TuningDoneRight).
Gabriel
 
Příspěvky: 86
Registrován: 19 čer 2014, 13:56
Bydliště: Praha

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 22 říj 2016, 23:22

hledám hledám. Beru to tu jako sběr poznatků a doufám, že se někdo přidá, případně přispěje se zkušenostmi.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod AndrewG » 23 říj 2016, 00:32

normalne ma hreje pri srdci keď to tu čitam ludia ! N/A for the win ! :P

bbr kit sa javí ako super, aj ked 2200 libier za "diy" kit je docela palba...
na otazky zivotnosti motora - najviac motory zabijaju detonacie - možno 99% performace motorov sa "rozpadne" prave kvoli zlemu naladeniu.
dalsie 1% su veci ako prelievanie oleja vo vani pri zle navrhnutych prepazkach (pri vysokych pretazeniach), vadne diely a podobne.
co vyrazne znizuje zivotnost motora je zvysovanie otacok.
pouzijem priklad z BP motorov od emilia z 949 - stock BP motor vydrzi v klude 100 zavodnych hodin(tzn priblizne 5000 street hodin - vynasob si to priemernou rychlostou, trebars 40kmh a mas 200tis km, co zhruba sedi)
staci 1-2x zle podradit a pretocit motor ku 8tis ot a motoru zakyvas... teda relativne maly rozdiel 7000 vs 8000ot spravi rozdiel medzi 200tis km a 0km. dvihanie obmedzovaca co robi kopa ludi bez toho aby cokolvek menili (co je kravina bez zmyslu, kedze seriove BP straca vykon uz cca pri 6500ot)na 7500ot ti skrati zivotnost na nejakych 20-30hodin, nehovoriac o tom že nemas ziadnu "poistku" ked to co i len trosku pretocis...

co som tym chcel povedat...
nic z vyssie uvedenych veci sa netyka upravy od bbr, okrem zvysovania otacok, takze motor mozno z celkoveho hladiska strati par tis km na zivotnosti...otazka je, či ťa bude trapiť to, že motor nevydrži 300 ale len 250tis km (priklad) pri tom o koľko viac zabavy ti poskytne počas tej doby...
jedine co urobili je, že zmenili sanie, čiže z nejakeho boxu ktory je robeny podla noriem aby bol tichy a mal vela krutaku dole, spravili otvorene sanie, takze mozno par Nm na spodku tym stratili ale ziskali kopu koni navrchu.(dobre, mozno nie kopu :D )
4-1 zvody...dlho omielana vec aj na BP a dlho dlho vsetci presvedceni a stale 90% ludi je ze 4-2-1 zvody su lepšie na mid range a 4-1 na top end. no a potom prisiel racing beat ktory sfukol vsetky JDM nezmyselne drahe a krasne 4-2-1 zvody. (v skutocnosti prisiel racing beat pred nimi, aspon pred maruhou)
takze je to otazka toho, kto tie zvody robil a koľko času venoval testom a rôznym konfiguraciam...kazdopadne aj na goodwin a aj emilio sa myslim vyjadrili ze 4-2-1 je cesta pri ND kedze vacsina "vykonu" v zmysle zrychlenia pri ND pochadza z krutaku...a na 4-2-1 design reaguje skyactive udajne ovela lepsie ako na 4-1. Je to vlastne jasne, keď samotna mazda pouzila 4-2-1, kto iny ked nie dizajneri motoru môžu vediet ako dany motor funguje ake ma prekrytia ventilov a xy dalsich veci ktore do toho vstupuju... a tu je možno ta vec.. BBR kit obsahuje ine vacky, ktore budu mat najskôr podobnú "duration" ako seriove akurat vacsi zdvih a ine prekrytia - co moze vsetko menit a takymto vackam a konfiguraci moze prave 4-1 design sediet viac... predpokladam ze vykon ktory stock ND nad 6500ot straca je zapricineny tym ze seriove pruzinky nemaju dostatocnu kontrolu nad ventilmi, skratka nestihaju. To vyriesili inymi pruzinkami a zrejme titanovymi "retainermi" ktore vdaka mensej hmotnosti ešte viac pomahaju riadeniu ventilov.... vdaka comu mohli este posunut obmedzovac, a kedze maju vacky s vacsim zdvihom, a hlava zjavne umoznuje dodatocne prudenie vzduchu, profitovali zo zdvihnutia obmedzovaca o par 100rpm, kym pri hlave bez uprav by uz len na vykone stracali, ako je krasne vidiet z grafu serioveho auta....

Ten motor je kazdopadne pecka podla cisiel a najviac ma dostal ten krutak pri 3500-4000 ot... 240Nm ! a verim tomu, že keď by sa do toho opreli spravne hlavy tak by odstranili aj ten pokled krutaku medzi 2500-3500ot


Emisie môžu byť problem, kedže samozrejme tymito upravaimi dosiahneš "vačšie" spaľovanie, teda viac paliva a viac vzduchu = vačšie množstvo emisii.
To ti však nikto nepovie, možno okrem samotneho BBR ktorí vidia na palivove mapy.
neviem presne aky je postup pri merani emisii, hlavne co sa tyka zatazenia motora....mam pocit ze sa to meria pri 0% zatazeni, teda bez rychlosti a bez toho aby motor mal odpor (okrem treni a podobnych veci samozrejme), takže je kludne možne že bbr odladilo mapu lepšie ako mazda a auto pri danych podmienkach može mať spalovanie ciste ako lalia a este ta pochvalia...uprimne tomu ale veľmi neverím, kedže automobilky su tlačene k nezmyselnym normam a travia mesiace tym aby usetrili kazdy jeden gram na emisiach...ale možne je všetko, najlepšie bude asi spýtať sa BBR aj keď som si tiež nie istý či ti budu vedieť povedať, či auto splni emisne testy v CZ :-D
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod hospodský » 23 říj 2016, 11:27

U NDcka bych si k teto uprave pripravil i prachy na novou prevodovku. Neni tydne kdyby na miata.net neresili popravenou spajzku a to i bez uprav. Jeden tam psal, ze uz ma treti.. A predpokladam, ze pri upravenem motoru ukaze majiteli Mazda leda tak middle finger.
To jen tak na okraj..
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod MadJoe » 23 říj 2016, 20:40

Presne jak pise hospodsky, to je taky duvod, proc pristi rok kousky v MX-5 Cupu dostanou novou, modifikovanou prevodovku :-)
MadJoe
 
Příspěvky: 74
Registrován: 13 črc 2015, 22:38

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 24 říj 2016, 19:45

AndrewG
díky
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Rudy » 27 říj 2016, 02:05

Skúsim aj ja...

1/ výmena zvodov a filtra je úplne zakladná vec (40 minút), s výmenou vačiek je to horšie, nie je to veľa roboty, ale málo mechanikom sa takto chce vŕtať do motora (3 hodiny práce).

2/ nakolik a kde... na toľko a tam kde sú rôzne grafy z brzdy :)

3/ zodpovedané... pridal by som, že o vzduchový filtre sa je treba viac starať a zanedbanie zniži životnosť. Taktiež vačky budú pravdepodobne upravené originál vačky a ich životnosť zaleží na ošetrení/zakalení povrchu po zbrusení

4/ Nie, oba spomýnane kity berú benefit prave z toho, že primárny katalizátor je primo na zvodoch a úplne narúša "samočistiacu" funkciu zvodov, kedy jedotlivé impulzy s piestov spôsobuju vlny nižšieho tlaku ktore "vytiahnu" plyny z dalších valcov vonku. To potvrdzuje aj to že je to uplne primárna úprava a zvýšenia výkonu týchto motorov, a pri tom originál zvody majú rovnake priemery primarnych runnerov a ani trochu nezaostavaju kvalitatívne okrem toho, že nie su krásne vyleštené.

Nevyzerá, že obaja výrobcovia ponúkaju midpipe s ekvivalentným katalyzátorom. Katakyzátor je na zvodoch práve preto , že funguje najlepšie pri najvyššej teplote (pry starších EURO normách to nebolo nevyhnutné).

5/ záleži od tlmiča teda výrobcu, dostatočne veľký absorbčný tlmič je plne priechodný a dokáže zvuk utlmiť ako OEM


Ako Andrew poznamenal voľba designu veľmi záleži od dalšich parametrov (vrtanie, zdvyh, dlžka sania, priemer) ale halvne od profilu vačiek, teda moc by som nehľadel na design zvodov aj keď podľa knižiek 4-2-1 su lepšie v mid-range na cestu a 4-1 vo vysokých otáčka.

Čím viac sa človek bude pýtať výrbcov na detaily tým skôr príde na to, že podobné články sú 80% ak nie viac marketing (poprípade prvotne domnienky ktoré sa úplne nepotvrdili, ale nikto ich nedokáže vyrátiť -- a to poznám sam na sebe), jednoducho tieto kity sa musia odlišovať a musia dať zakaznikový pocit, že prave daný výrobca pri tom strávil viac času.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

Re: BBR 'Super 200' atmosférický kit

Příspěvekod Rudy » 31 říj 2016, 17:47

Dnes som sa rozpraval s SPS Motorsports v Nemecku (blizko Frankfurtu). Maju dve vlastné ND na ktorých sa dá previesť a vyskúšať ich úpravy. Zatial ponúkajú práve atmosfrerický kit. Nejak extremne to netlačia ani na web ani FB, pretože ževraj len tak tak stíhaju objednavky ktoré na hlavne "čipovanie" ND majú.

Samozrejme nie su lacný, ale da sa tam prísť a vyskúšať si to.
Což je odpoveď na otáku ktorá tu niekde medzi riadkami bola.
Uživatelský avatar
Rudy
 
Příspěvky: 438
Obrázky: 2
Registrován: 16 led 2011, 12:02
Bydliště: Praha/Martin

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Seznam a 16 návštevníků

cron