Problém s brzdami - propadnutí pedálu

Problém s brzdami - propadnutí pedálu

Příspěvekod moah » 15 lis 2016, 15:43

Stalo se mi, že jak začalo mrznout, tak jsem skončil s pedálem na podlaze.
Příznaky: teplota mínus, pedál měl najednou lehce delší dráhu, ale žádné drama, na parkovišti jsem pak zapumpoval s vypnutým motorem a bylo cítít, že se tam pumpuje vzduch, pak jsem měl při rozjezdu už jen omezený počet zabrždění, až jsem postupně skončil na ruční brzdu, tak cca po 50 km. V nádobce kapalina úplně pod minimem, nekontroloval jsem ji okem předtím snad nikdy. Něco kapaliny na dně nádobky zbylo.

Napadají mě nějaké varianty a prosím znalé, aby mi je buď vyvrátili nebo potvrdili, že to není taková kravina ;)

1) kapaliny tam bylo za tu dobu tak málo, že se v mrazu lehce smrštila a já si tam natlačil vzduch. A vyřeší to jen výměna a odvzdušnění.
2) přestalo těsnit někde na pístcích na třmenu, bude potřeba nějaký repas třmenů a bude to stát tolik, že si radši koupím od někoho z bazaru jeté třmeny.
3) přestalo těsnit na válci a přetěsnění bude stát tolik, že to opět vyřeší vrakáč
4) prdla někde hadička a já si koupím jinou za méně než 2 tis. které mi předhodil po telefonu jeden servis
5) někde narezly trubky a tím začala utíkat kapalina a výměna takový trubky stojí opět méně než 2 tis.

Kolik je pls férová cena za diagnostiku toho, co je ko?


brždění na ručku není žádný hit, ale hlavně že mám vzadu desky brembo
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Problém s brzdami - propadnutí pedálu

Příspěvekod cafe-racer » 17 lis 2016, 15:29

Brzdy :-)
Pedál na podlaze = auto vůbec nebrzdí ? Máš tam 2 okruhy které jsou zcela oddělené. Tzn. pokud máš v jednom netěsnost, propadne se ti pedál přesně o objem toho okruhu a začne zabírat druhý okruh. Většinou je jeden okruh levé přední / pravé zadní a naopak, případně předek / zadek.
Ono můžeš mít dojem že se ti propadl pedál na podlahu (krok pedálu se násobí převodem jeho uložení), ale pravděpodobnost že ti najednou povolí oba okruhy je fakt mizivá.

Zkus dolít kapalinu a koukat kudy ti utíká, protože co se týče pravděpodobnosti tak máš body 2-4 rovnoměrně pravděpodobné.
Bod 1) to by ti svítila kontrolka na přístrojovce (je tam plovák).
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: Problém s brzdami - propadnutí pedálu

Příspěvekod moah » 18 lis 2016, 16:05

A jo to je pravda, úplně mi vypadla myšlenka dvou okruhů. Tím pádem se z variant 2 - 4 jeví nejvíce problém na válci - přestalo to brzdit celkem najednou, nejprve jsem byl opravdu na půlce zdvihu a po půl dni už úplně dole. Kontrolka svítí permanentně už měsíc, měl jsem to za vadu snímače ručky a možnost jiného problému jsem ignoroval, začalo při prvních mokrých driftech (k čemu se tu člověk ještě nepřizná.. )

Takže dolít brzdovku by mělo pomoct.. no a jak je to s odvzdušnením, bude se s tím dát aspoň pomalu přesouvat? A dokáže mi ještě někdo říct, kam taková brzdovka mizí?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: Problém s brzdami - propadnutí pedálu

Příspěvekod handis » 18 lis 2016, 19:42

mizet bude panu bohu do oken :) nejpravdepodobnejsi je netesnost nekde kolem spoje trubky x protikusu ( hadice, tremny, atd. ) kvuli reznutí ( nejvíce citlivé místo. Taky bacha na to - unik nemusi byt ze to zrova tece, stačí jen malé rosení. na to je ideální křída ve spreji ( stojí pár korun ) - očistíš pořádně spoje, nastříkáš je tou křídou, pořádně prošlápneš pedál a okoukneš znova spoje - jestli bude téct kapalina, tak to díky té křídě krásně uvidíš. Když nic nenajdeš, tak holt budeš muset projít celé brzdové trubky/hadice jestli někde nejsou zreznuté/prasknuté. taky jsem se setkal s degradací těsnění uvnitř posilovače brzd, kdy díky kontaminaci brzdovky ( nějakou látkou která se nemusí s tím těsněním - stačí pár kapek ) to těsnění zdegradovalo. Ale prošel bych nejdřív ty spoje ( případ s posilovačem je extrem ) a eventuálně okouknul celé vedení - pomocí té křídy jednoduše najdeš eventuální místo úniku - určitě to bude v tom...
handis
 
Příspěvky: 15
Registrován: 27 led 2016, 14:36


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 86 návštevníků