Rady NB

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Rady NB

Příspěvekod MeXico5 » 20 lis 2016, 20:47

Tak jsem konecne v homosmecce a mam v garazi prvni NBcko.
Nicmene mam spoustu otazek, na ktere jsem v diskuzi nenasel odpovedi.
Jak skladovat hardtop? Prijde mi hloupe ho nechavam na stojato ve sklepe? Mimochodem hardtop nechapu, tim to auto uplne ztrati kouzlo.
Pak se chci jeste zeptat na strechu, ta moje je dost odrbana hlavne na hranach nad bocnim okenkem a na jednom miste je z auta dokonce videt. Mate tip na nejake overene zaplaty? Novou se mi nechce za 30000 porizovat a stejne auto budu garazovat, tak jde spis o to, kdyz potkam nekde nahodou dest.
Jo a pak jeste jedna vec ohledne jezdeni v zime. Skodi i jezdeni za sucha? Do jara nevydrzim a treba dneska bylo nadherne a paradni projizdka s vetrem ve vlasech. Ale bojim se koroze a nechci ji hned znicit.
Jo a trapi me jeste rozvody, udajne byly delane ve 180kkm, ale co kdyz je to kec a prdnou? Nekde jsem vycetl, ze se motor u mazdy nepotka, ale je to pravda???
Dekuji za podnety.
MeXico5
 
Příspěvky: 116
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: Rady NB

Příspěvekod m8rinek » 20 lis 2016, 20:56

Hardtop na stojato, ale ne na chrom. zámcích. Případně zavěsit. HT je na období podzim-zima-jaro...

Ověřená záplata je nová střecha. Dá se pořídit cca od 7tkč do 18tkč. Podle typu...

Pokud se solí, tak ano vadí... Důležité je udělat dutiny a pořádnou protikorozní ochranu, pak bych se zas tak nebál...

Rozvody jsou za pár korun, tak je udělej, u nově koupeného auta bych to doporučoval.

Auto máš tedy s více jak 180tkm, takže nosníky KO? :D
m8rinek
 
Příspěvky: 1492
Registrován: 21 srp 2012, 22:36

Re: Rady NB

Příspěvekod Renee » 20 lis 2016, 22:54

S hardtopem je to auto takové prostornější, než když máš jen nataženou plátěnou střechu. Taky prý tak nějak zvyšuje tuhost auta. Pro ty sportovněji založené z nás to má význam. :)

Pokud máš střechu vinylovou tak to tu kluci spravovali snad záplatama na stany... Ono by to asi šlo i s látkovou, ale nevím jak a taky jak by to pak vypadalo.

Jak je v zimě posoleno tak i v suchu je prý lepší nechat auto doma, sůl je prevít a i za sucha se dostane všude a když se ti tam při další jízdě dostane vlhkost tak jsi tam kde bys byl kdybys jezdil na posoleném sněhu...

Rozvody, oleje a filtry určitě vyměň, to je klasickej servis co je dobrý u ojetýho auta udělat. Motor se sice nepotká ale stejně nechceš aby ti prdnul řemen, že ne? :)

A pokud máš jetou NB, tak zkonzultuj s nějakým znalcem v jak pokročilém stádiu je tvoje koroze a případnému vyvaření dej stejnou prioritu jako těm rozvodům... Samozřejmě existuje naděje že to zrezlý nemáš ale ta naděje je dost malá, a co jsem slyšel a viděl za příběhy, se zkorodovanými nosníky nechceš ani aby do tebe někdo drcnul na parkovišti.
Jak bude koroze vyřízená tak vystříkat dutiny a ošetřit spodek a můžeš ji vzít snad i do zimy.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Rady NB

Příspěvekod MeXico5 » 21 lis 2016, 01:37

Popravde uplne nevim co myslite tema nosnikama, ale muj garazmistr rikal, ze to neni zadna traga. Doporucil udelat ochranu az v lete, ted prej uz to neni ono. Mozna mam realnej najezd a ne stocenku. ;)
Za radu s HT dekuju, taky jsem ho oprel tou hranou jak pisete, akorat jsem ho podlozil molitanem.
Jinak me napadlo, jestli neni nekde ke stazeni uzivatelska prirucka v CZ? Mam nemeckou a pak jsem zde nasel sofistikovanej anglickej manual.
S tou soli to neni dobra zprava, doufal jsem, ze to za sucha nevadi. Do jara nevydrzim, to auto je tak zabavme pod plynem v zatacce...
Samo nechci, aby mi prdnul remen, ale davat za to desitku, kdyz byl nejspis menenej je zbytecny pokud se nepotka motor. To uz radeji dam penize do kvalitniho nastriku spodku a udelam brzdy a spojku (trosku je cejtit, kdyz ji nalozim pri rozjezdu)
MeXico5
 
Příspěvky: 116
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: Rady NB

Příspěvekod Renee » 21 lis 2016, 09:44

S tou rzí se to má tak že prakticky každá MX-5 je na určitých místech orezlá. Pokud si ta tvoje těch 180t neodstála v garáži nebo nepochází z Itálie, tak si troufnu tvrdit že není ani tak otázka jestli vůbec, ale spíš jak moc.
Samozřejmě nechci nijak shazovat tvého garážmistra, ale tipuju že není žádný MX-5 guru a tak bych ti doporučil auto nechat prohlédnout u někoho kdo má s MX-5 zkušenosti. Pokud máš korozi na stupni "žádná trága" a naplácáš na to ochranu, taky tomu moc dobře neuděláš, ono to pod tou ochranou bude vesele dál kvést.
Pokud to s tím autem myslíš vážně, tak je předpoklad že vyvařovat budeš. Teď v zimě mají klempíři stejně frmol tak to asi nestineš (já sám jsem se byl objednat 2 týdny zpátky a objednal jsem se až na nejasný termín únor/březen). Můžeš se na to teď vyprdnout, jezdit si v zimě, pak si projezdit léto (a nedělat ochranu) a třeba to dáš vyvařit příští zimu. Nebo tě to do tý doby přestane bavit a budeš ji chtít poslat dál - ale většina zájemců bude vědět kam se po korozi koukat a cena půjde dolů.

Máme tu po fóru pár výživných vláken s korozí NB.
Třeba petr.l tady viewtopic.php?f=19&t=4718
Nebo TeeJay a jeho ťukanec ve 20km/h viewtopic.php?f=19&t=3839&start=90#p91169

Fakt si to nech zhodnotit někým zkušeným, pokud se svěříš odkud jsi, určitě ti někdo někoho doporučí. Za kontrolu většinou nic nedáš a aspoň pak víš na čem jsi.
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Rady NB

Příspěvekod Fernie » 21 lis 2016, 11:28

Desítku za rozvody? To snad leda včetně všeho okolo a romantickýho večeru v bordelu pro mechanika...
S tou korozí, pokud chceš jezdit teď, tak pokud není ta koroze "tak strašná", tj. místní povrchovka, tak je lepší to odrbat a pořešit hned. Pokud by to vyžadovalo vaření, tak už je to tvůj boj.
Rudá Potvora - NA6, BP, ILmotorsports header, 6q, LSD, MeisterR ZetaCRD.
NA OEM+ DRL - viewtopic.php?f=6&t=5043
http://www.autickar.cz
Fernie
 
Příspěvky: 1027
Registrován: 11 dub 2012, 17:39
Bydliště: Br-no, Br-nein

Re: Rady NB

Příspěvekod MeXico5 » 21 lis 2016, 14:39

Jojo, zkusim zajet za mistnim guru a ukazat mu tu svoji potvoru.
Ale myslim, ze v garazi bude auto v suchu a semtam holt vyjedu na suchu a kdyz ho pak vratim do garaze, tak se mu tak nic hrozneho nestane. Ta strecha je horsi, je ji jedno pokud ji sundam pri minusu? Kamaradka takhle u Renaulta znicila to zadni plexi. Proto bych prave rad ten manual, kdyby nekdo mel. Klidne na ofoceni, ma to prioritu.
A k tem rozvodum se zeptam, co se tedy stane, kdyz mi prdnou? Jen je budu muset vymenit? To naceneni jsem si nevymyslel, pry s pumpou apod to vyjde do desitky.
Dekuju vsem!
MeXico5
 
Příspěvky: 116
Registrován: 17 lis 2016, 13:38

Re: Rady NB

Příspěvekod Renee » 21 lis 2016, 15:10

Vyjedeš-li na na suchou sůl, tato se ti stejně dostane všude (spodek, dutiny)... Klempíř ti to snad vysvětlí osobně lépe než nějací borci na fóru :D
Střecha, záleží jestli máš vinyl nebo látkovou.. Pokud je to vinyl tak mu od nějakých 5° dolů nedělá dobře (čti ničí ho) když se s ním manipuluje. Praská a tak. Látkové střeše manipulace nevadí.
Pokud máš vzadu plastovou slídu tak ta se taky ohýbáním ničí, pokud ji máš na zip tak je dobrý při skládání střechy ji odepínat. Jestli máš zadní sklo tak by mu nic vadit nemělo.

Rozvody když ti prdnou tak domů jedeš stopem. :D Ale asi takhle, ono to snad ani nepraskne pokud neděláš nějaký vylomeniny, já jezdil pár měsíců s rozvodama starýma asi víc jak 100t km (dle slov mechanika "tyvole to snad nikdy nebylo měněný" - mám na tachometru 200t) a nic znatelnýho se nedělo.

Nový rozvody za desítku jsem měl já, a to byly rozvody z ILka (vč. pumpy), plus k tomu svíčky, kabely, těsnění ventildeklu a gufera kliky, a ještě i s prací a ještě mi pětikilo zbylo. Myslím že se dají určitě udělat i levněji. :)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: Rady NB

Příspěvekod evlo » 21 lis 2016, 15:13

Tak ja bych to i strikl, ale nemam tedka kde, tak to holt bude muset mazda vydrzet, v nejhorsim koupim jinou zas a z tyhle vyndam podvozek, uz to zvladam fakt rychle.

Jinak s nosnikama bych to tak neprozival co se bezpecnosti tyce - je to stejne deformacni zona.
evlo
 
Příspěvky: 852
Registrován: 24 zář 2011, 21:12

Re: Rady NB

Příspěvekod TeeJay » 21 lis 2016, 16:02

MeXico5 píše:A k tem rozvodum se zeptam, co se tedy stane, kdyz mi prdnou? Jen je budu muset vymenit? To naceneni jsem si nevymyslel, pry s pumpou apod to vyjde do desitky.
Dekuju vsem!

Za předpokladu, že by se nic nezničilo, tak kromě kompletní výměny bude třeba hlavně motor naladit (časování), aby zkrátka ve správný čas byly vačky ve správné poloze. Když rozvody jen měníš, tak si vačky vůči sobě zamkneš do jedný polohy a nehneš si s nimi, když se ti to rozletí, tak to bude chaos.

Co se ceny výměný týká, tak nevím, kdo ti to naceňoval, ale kvalitní pumpa stojí do 1000 Kč, rozvody do 1500 Kč. Sám mám (1.8 NBfl) pumpu Aisin (973 Kč) a rozvody SKF (1051 Kč).
Když jsem je měnil já, tak jsem toho měl víc a potřeboval jsem udělat nosníky, tak musel motor ven. Takže jsem nechal vyndat motor, vyměnit rozvody, vyměnit gufera na klice i na vačkách, těsnění pod víkem, těsnění před VVT ventilem, přeleštit světla a vyměnit spojku, za práci to bylo 4500 Kč. Jen samotná výměna rozvodů je práce na cca 2-3 hodiny (nevím přesně), motor netřeba vyndávat, kolik to tak může stát? :) 7500 určitě ne.
evlo píše:Tak ja bych to i strikl, ale nemam tedka kde, tak to holt bude muset mazda vydrzet, v nejhorsim koupim jinou zas a z tyhle vyndam podvozek, uz to zvladam fakt rychle.

Jinak s nosnikama bych to tak neprozival co se bezpecnosti tyce - je to stejne deformacni zona.

Hmm, před barákem? :)
Nosníky - no právě, že to je deformační zóna... a pak uchycení přední nápravy. Takže vlastně nic důležitýho, co? :lol:
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Další

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků

cron