od Rudy » 27 říj 2016, 01:41
Asi som trošku opozdený však?
V zásade mám piggybacks rád, lepši štart a cruise sa ťažko dosahuje s inými možnostami a to pretože systém funguje normálne pokiaľ nie je auto v booste a ak vstreky nie su moc veľké.
Ale samothe powercards sú... no čierne skrinky pri ktorých tažko povedať čo sa tam deje, na rodiel od piggybackov kde sa da všetko nastaviť v mapách(greddy, trust, AEM), odpojiť a oblbnúť 02 spínať externé výstupy....
Fuel controller
Je niekoľko verzií od rôznych výrobcov, niektore dokážu kompenzvoať väčšie vstreky iné nie.
Tie ktoré nevedia kompenzovať iné vstreky teda nedokážu ubrať dávku paliva iba pridať. Nastáva problém, že hlavne mechanicé váhy vzduchu maju skreslené čítanie kôli zvýšenému podltlaku pred turbom/kompresorom a auto jazdí na bohatú zmes. Nehovoriac o obmedzení, že auto može mať len toľko výkonu koľko mu dovolia vstreky na ktorých ešte ako tak udrží voľnobeh za sprievodu vôňe benzínu.
Ano dá sa to kompenzovať dodatočnou kartičkou a vstrekom, ale posledný piest bude na tom skrátka čo sa týka paliva(platí pre OEM sanie).
Tie ktore palivo vedia ubrať, to robia pomocou upravenia signálu z MAF, čo prináša, ale problém, že podľa MAF sa určuje load a teda okrem skrátenia vstrekovacieho inervalu je posunuté aj časovanie, a to o koľko a kedy je ťažo predpovedatelné (ECU skáčem medzi open a closed loop na základe rôznych vstupov, navyše sa dávka paliva mení podľa teploty).
A oba systémy maju problém s 02 snímačom a neústále bojujú so stock ECU, povečšine sú však rýchlejšie, aj keď to može spôsobyť z času na čas trhanie motora alebo chvýlkovú chudobnú zms ktorá zvyšuje teplotu horenia a zniťuje životosť piestov.
Timming card
To ako je posunute časovanie nikto nevie, a je posunuté v podstate len viac a menej v niekoľkých spektrách, kedy je to už moc? Treba sa spoliehať iba na stock knock snímač ktorý hádam v najhoršom časovanie posunie, a tak jazdí veľa ludí, teda keď original ECU zasiahne do toho stiahne časovnaie až o 7° tak z auta nie je ani z ´daleka vytiahnute maxium, a znovu to ovplyvňuje spôsob horenia zmesi (carbon deposition)
Nehovoriac o jednej neznámej, a to o koľko a kedy je vôbec posunuté časovanie kôli rescalu vstrekov (viď. fuel card).
A v poslednej rade nie je možnosť žiadneho logovania, teda po skušobnej jazde sa nedá k dátam vrátit a preštudovať nastavenie. Jedinný spôsob je použiť externé budíky no pri jazde je takmer nemožné pozerat sa na otáčomer AFR, zaznamnať polohu bedalu...
V podstate v tejto dobe je to podstata ladenia.
Samozrejme je to najjednoduhšie riešenie pre niekho kto to zloží podľa manualu, pretože za každých podmienok to bude fungovať, ale nie dokonalo.
Čo pri cene týchto komponentov ktoré sa len z času na čas niekde objavia na predaj a standalone ECU ktorá vyjde o 100-200€ viac proprípade EMB, EMG, EMU, AEM ktoré su dokonca lacnejšie aj ked vzácnejšie, trošku stráca zmysel z dlhodobého pohľadu.