MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (onboardy)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (streamujeme Spotify)

Příspěvekod froxic » 17 kvě 2017, 22:13

Dnes proběhla výměna autobaterie. Startuje to o poznání lépe, ale i tak by to mohlo být lepší (hold ta 10W-60 udělá své). Varta Silver Dynamic C6 (52Ah / 520A) tam pěkně sedla. Bylo potřeba jenom vyjmout starý plastový tác.

Teď už "jenom" zbývá udělat nosníky, namontovat rollbar, zaslepit EGR, vyčistit sání a váhu vzduchu a náhrada budíků tlaku za diodu a bude to pro tento rok vše. Pokud se podaří, tak to do konce května bude hotové, tak držte palce.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (streamujeme Spotify)

Příspěvekod JohnyS » 17 kvě 2017, 22:55

Ten mikrofon je první univerzál co jsem na ebay našel :D původně jsem ho chtěl dát na rám okna doprostřed, ale nevyšel kabel :D ale u toho sloupku je to asi stejně lepší :)
Tady je: http://www.ebay.com/itm/3-5mm-Car-Exter ... SwdGFYwmsS
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (streamujeme Spotify)

Příspěvekod Robo96 » 18 kvě 2017, 07:36

len zo zaujimavosti, preco chces vyberat EGR?
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (streamujeme Spotify)

Příspěvekod froxic » 18 kvě 2017, 07:47

Už jenom ze samotného principu fungování. Nicméně pokud bude sání a klapka relativně čistá, tak se na to vypodložkování nejspíše vykašlu. Problémy s tahem motoru totiž nemám.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (streamujeme Spotify)

Příspěvekod moah » 18 kvě 2017, 15:01

JohnyS píše:Ten mikrofon je první univerzál co jsem na ebay našel :D původně jsem ho chtěl dát na rám okna doprostřed, ale nevyšel kabel :D ale u toho sloupku je to asi stejně lepší :)
Tady je: http://www.ebay.com/itm/3-5mm-Car-Exter ... SwdGFYwmsS


dva dolary, to je velká paráda :)
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nosníky, rám, geo, hodně věcí..)

Příspěvekod froxic » 25 kvě 2017, 13:51

Minulý pátek jsem navštívil Ještěd a Jablonec nad Nisou. Nejel jsem se pouze kochat, nýbrž jsem jel navštívit m8rineka (David) a Dejvida (který se nejmenuje David) :P . Ti už se nemohli dočkat, až se podívají na nosníky a dají je tak nějak do pucu - tímto bych jim chtěl i moc poděkovat! Proces to byl samo sebou zdlouhavý, protože se přední část auta musela kompletně odstrojit a motor i přední náprava šla ven.

1b.JPG
Má anténa je větší než tvá...

Od prvního pohledu vypadaly nosníky tak nějak ještě OK, ale už bylo jasné, že se je předtím někdo "SNAŽIL" opravovat. Fotky níže mluví za vše a asi vám došlo proč jsem slovo snažil napsal velkým a ještě v uvozovkách. Ano, opravdu jsem v MX-5 vozil traverzy a stejně tak byl uchycen držák stabilizátoru. :lol:

1b.jpg
Při rozborce se samozřejmě čas od času našel nějaký ten nedostatek - naštěstí se vše vyřešilo na místě, protože m8rinek má poměrně dobrou zásobu různých dílů. Namátkou se měnili silentbloky motoru (jeden byl kompletně urvaný, druhý byl natržený a měl to také již za sebou). Dále se měnilo řízení, které rosilo přes neoriginální manžety a třeba spojkové ložisko. Přední náprava se dala rovněž do pucu a sem tam se stříkla odmastila. Kromě toho došlo i na plánovanou výměnu pomocného spojkového válce, zaslepení EGR, a čištění KN filtru.

Obrázek Obrázek Obrázek

Ale zpět k nosníkům... Při domluvě jsem trošku nechápal, proč vyžadují kluci téměř 3 dny, ale jak jsem se pohyboval v dílně a viděl vše okolo, tak mi to už bylo jasné. Fakt klobouk dolů, hodně pěkná práce a sehranost, však posuďte níže v menším foto reportu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Poslední věc co se na MX-5 udála byla montáž rámu od CYBUL, která šla poměrně dobře. Pouze bylo trošku napínavé startování auta po tom co šel motor zpět, nějak se mu nechtělo chytnout a po 15 minutých laborování a dolití benzínu se ukázalo, že není úplně snadné nastartovat, když se montuje rám a je odpojená palivová pumpa. :P

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

I mimo dílnu se prohodilo dosti slov (zejména o MX-5), vypilo nějaké to pivko, dalo dobré jídlo (nevím kde to bylo, ale ta svíčková byla top a domácí burgery jakby smet). Jedním z výstupů byla změna nastavení zadního HR stabilizátoru. Přední mám nastaveno stále na měkko, zadní na střed (byl předním rovněž měkký).

Třešničkou na dortu bylo absolvování geometrie u p. Kabátka, tento človek FAKT UMÍ a neměl žádný problém s MX-5 ani nastavením na míru (závodní vozy dělá běžně). Hodnoty jsem zvolil tak nějak mezi street setupem co je z netu a tím jak se mi auto chová - měl jsem poměrně špatný turn in a spíše nedotáčivost pod plynem (proto i ta změna tuhosti stabilizátoru). Hodně taky pomohl Vavris (snad jsem moc neotravoval) :mrgreen: .

x_geo_silenost.PNG
Původní nastavení...

---------------------------------

Předek:
záklon: +4.5°
odklon: -1.5°
sbíhavost: 0

Zadek:
odklon: -1.5°
sbíhavost: 1/16 = 0.15°"

---------------------------------

Po navštívení geometrie se nedivím že se tomu nechtělo moc bokem, vzadu fakt velké Ačka a předek celý rozhozený. Vepředu jsme se sice na odklon -1.5° nedostali, ale myslím že -1.4° (na dorazech) je až až a zadek je lehce větší okolo -1.6. Na okreskách toto funguje na jedničku a celkově auto lépe přenáší informace do volantu. Kupodivu se mi i teď ty T1R zdají jako relativně použitelné, RE002 budou ovšem v blízké budoucnosti lepší volbou.

Obrázek Obrázek

PS: Mazdička už má najeto 150 000 km , snad ještě dalších 150K vydrží :-)
Naposledy upravil froxic dne 25 kvě 2017, 14:14, celkově upraveno 1
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (streamujeme Spotify)

Příspěvekod TeeJay » 25 kvě 2017, 14:06

Hezky pěkně, traverza pobavila :D ale nevím, jestli je lepší díra, skrz kterou je vidět, nebo přivařená traverza... :D hop nebo trop.
Jo, 3 dny jsou tak akorát, aby v neděli byla časová rezerva, a to to David s Jirkou už mají v malíku, takže to jde od ruky mnohem rychleji než běžným smrtelníkům. :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nosníky, rám, geo, hodně věcí..)

Příspěvekod Andy4 » 26 kvě 2017, 10:20

Paráda. PA-RÁ-DA!

Už v tej garáži je iná mazda :)
Přílohy
IMG_20170526_101913.jpg
fully restored NB '98 1.6 LSD
Uživatelský avatar
Andy4
 
Příspěvky: 357
Obrázky: 2
Registrován: 10 čer 2011, 13:59
Bydliště: KE/KS

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nosníky, rám, geo, hodně věcí..)

Příspěvekod froxic » 26 kvě 2017, 11:53

Stejný zákrok? :-)
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nosníky, rám, geo, hodně věcí..)

Příspěvekod Andy4 » 26 kvě 2017, 13:47

...áno a mnoho iného :) Tvoje auto je urobené krásne, sa neviem dočkať toho keď si pôjdem pre svoje, ale nechcem Ti to tu pleveliť.
fully restored NB '98 1.6 LSD
Uživatelský avatar
Andy4
 
Příspěvky: 357
Obrázky: 2
Registrován: 10 čer 2011, 13:59
Bydliště: KE/KS

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků

cron