m8rinek píše:Absolutní nesmysl.
Vzhledem k dnešní rychloprodukci ND pochybné kvality a nedodržení technologických postupů se dost často stane to, že se nový kotouč po tepelné zátěži zkřivý. U přetočeného kotouče, který je již vystárlý a tepelně stálý se to nestane nikdy.
Takže ano, pokud má kotouč dostatečnou tloušťku, tak stáčet, nicméně je nutno dodržet správnou házivost a drsnost povrchu....
m8rinek píše:Absolutní nesmysl.
Vzhledem k dnešní rychloprodukci ND pochybné kvality a nedodržení technologických postupů se dost často stane to, že se nový kotouč po tepelné zátěži zkřivý. U přetočeného kotouče, který je již vystárlý a tepelně stálý se to nestane nikdy.
Takže ano, pokud má kotouč dostatečnou tloušťku, tak stáčet, nicméně je nutno dodržet správnou házivost a drsnost povrchu....
m8rinek píše:Netřeba se děsit, stačí vybírat s rozvahou a stejně rozvážně i zajíždět (u kotoučů platí jiná pravidla než u destiček).
Nicméně nesmysly a polopravdy o stáčení kotoučů nebrat v úvahu. Samosebou nebudu přetáčet kotouč s 0,2mm nad minimální tloušťkou, na druhou stranu pokud bude mít kotouč 0,5mm masa nad minimem po stočení, tak je to sice málo, nicméně je třeba si uvědomit, že je to 1/4 životnosti!
m8rinek píše:1) vyplatí se atáčet právě nové kotouče co hází, respektive je to možnost jak si je užít než je rovnou vyhodit. Znovu se nezkroutí. Dál kotouče kde se dá po stočení očekávat alespoň 0,5mm masa. tj. revize rýh, narezlých krajů atp. Ideální je pak dát nové desky, nebo staré líznout na magnetce.
2) nové brzdy při minimálním množství materiálu, špatně zvolené kombinaci komponent nebo při velkých lokálních poškozeních (hluboké vyrezlé plochy). Komponenty brát od výrobců, ne přebalovačů. Nešetřit. Zbytečně nekombinovat různé výrobce. Nebrat internetové reference jako zcela 100%
3)http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovych-desticek-a-kotoucu
http://www.renovak.cz/editor/filestore/ ... %20kotoucu
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků