Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod dopr » 14 črc 2017, 15:39

Desky uz mam taky vybrane.
Chtel bych trochu odbocit. Jake mate zkusenosti s vykonnejsimi tridami brzdovych kapalin? Docetl jsem se, ze existuji 2 druhy.
- DOT5, ktera je na bazi silikonu a NENI tak vhodna pro brzdove systemy, ktere pouzivaji standady DOT3/4
- DOT5.1, ktera by mela byt klasicka synteticka kapalina misitelna a hlavne kompatibilni s DOT3/4 brzdovymi systemy s tim, ze vydrzi cca o 30°C vyssi teploty.

Tim padem pokukuju po DOT 5.1 brzdovce. Jezdite ji nekdo v NC (nebo jinych generacich)? Je normalne pouzitelna i pri beznem provozu?
Dikec.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod TeeJay » 14 črc 2017, 15:56

DOT 3, 4 a 5.1 jsou všechny na bázi polyethylenglykolu, jen "lepší a lepší". Můžou se i vzájemně míchat. NA a NB mají na víčku nádobky na brzdovku a spojku dokonce napsané, že se má používat DOT 3 brzdovka. Tehdy totiž 4 a 5.1 nebyla.
DOT 5 (jediná) do žádné MX-5 nesmí, ta je na bázi silikonu.

DOT 3 má mokrej bdo varu 140, DOT 4 155 a DOT 5.1 180°C. To jsou ale minimální hodnoty, aby brzdovka splňovala normu. Třeba ATE TYP 200, kterou mám v autě já, je ATE 4 a z hlediska teplot překračuje specifikace DOT 5.1 (mokrý bod varu 198°C).
Takže ano, pokud někdo dává obyčejnou brzdovku, DOT 5.1 bude lepší než 4, ale "závodní" DOT 4 může být ještě lepší. Ale tohle přesně reflektují ceny brzdovek, DOT 5.1 jsou dražší než DOT 4 a "závodní" DOT 4 jsou ještě dražší než DOT 5.1.
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod dopr » 14 črc 2017, 15:59

Pecka, diky. Takove informace jsem presne potreboval.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod Miha » 14 črc 2017, 16:09

dopr: Ano, DOT 5.1 jde použít do brzdových systémů, kde byly DOT 3/4 kapaliny, ale kromě kladu v podobě vyšší teploty varu má i své nevýhody.
- Obecně čím vyšší teplota varu, tím rychleji kapalina absorbuje vzdušnou vlhkost a je potřeba častěji měnit
- DOT 5.1 kapaliny jsou více agresivní ke gumovým hadicím, takže budou také potřeba časem vyměnit
Osobně bych DOT 4 kapaliny nezatracoval, protože i mezi nimi jsou veliké rozdíly mezi dobrými a špatnými. V téhle tabulce je hezké srovnání různých kapalin všech druhů: https://www.lelandwest.com/brake-fluid-comparison-chart.cfm?startRow=1&SF=4&ST=2
Dany z TypeR klubu doporučuje EBC BF307+ (DOT 4), která má vysoký bod varu ale stále má rozumnou dobu použitelnosti. Ještě bych zvážil ATE Typ 200, která má nižší suchý bod varu (280°C), ale zachovává si rozumný bod varu i po absorbování vlhkosti.

EDIT: než jsem našel srovnávací tabulku, tak byl TeeJay rychlejší, ale v podstatě se shodujeme
Miha
 
Příspěvky: 12
Registrován: 11 bře 2012, 20:11

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod hospodský » 14 črc 2017, 21:30

Dopr: Jo, ja 5.1 jezdim. Mam ji od Millers a dobre jsi mi pripomel, mel bych ji uz nejspis vymenit. Nemam s ni v daily zadny problem s hawk hp+ ani v zime, takze se toho neboj. U te moji pisou, ze se meni v normalnim intervalu.
Die Kurvenstar
Uživatelský avatar
hospodský
 
Příspěvky: 459
Registrován: 28 črc 2014, 22:54
Bydliště: Valašské serpentiny

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod vhml » 14 črc 2017, 22:47

Brzdovku jedině ATE Typ 200. Při její ceně 250Kč/litr nemá smysl se zabývat něčím jiným.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod dopr » 17 črc 2017, 13:18

Diky moc vsem.
U ATE TYP 200 jsem se ale docetl, ze neni vhodna pro vozy s ESP. Ja ESP zapinam jen na mokru nebo delsich dalnicnich presunech, ale preci jen, radeji bych mel v aute kapalinu, ktera pak neovlivni funkci teto bezpecnostni ficury...
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod hroche » 17 črc 2017, 14:40

phantomond píše:Když to tu tak hezky ožilo, tak se s váma taky rád poradím. Budu měnit desky. Za 2 roky byla mazda na okruhu jednou, takže to není podstatné. Na silnici si občas užiju trochu záživnější jízdu, ale předpokládám, že pro některé místní střelce bych byl pořád značná brzda, takže asi toliko k využití. Akorát je mazda trochu častěji na horách (vždycky když to jde). Takže hledám desky na big brakes. Vzhledem k nezávodnímu využití rozmýšlím mezi EBC green stuff a red stuff. Ferodo a Hawk už jsou pro mé využití zbytečně drahé, obzvlášť s ohledem na velké brzdy, které už sami brzdí OK a s dobrýma gumama na suchu pořád dokážou spustit ABS (testováno čidlo po výměně). Můj požadavek hlavně je rozumný nástup, hlavně dobrá dávkovatelnost, a dobrá odolnost proti vadnutí ve sjezdech. Zatím mi nejlíp asi vycházel red stuff (cena oproti green už není moc rozdílná). Má s těmahle deskama ideálně na velkých brzdách na NBFL zkušenost?


mám EBC red stuff na svém NAčku a oproti origo deskám je to výrazný rozdíl.(možná dáno i tím že mám pancéřové hadice). pro mě mají jednu nevýhodu a to že dost práší. Když jsem měl původní desky tak v alpách na dlouhých sjezdech cítil výrazné slábnutí brzd. S EBC red stuff se mi to ještě nestalo.
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod phantomond » 18 črc 2017, 06:23

hroche: Díky za info. Hlavně ta absence vadnutí je pro mě důležitá. Akorát jsi mě trochu zklamal s tím prášením. Všude EBC píše, že by měly prášit málo, a evidentně kulový. Nicméně je asi stejně vezmu :-D Info brzdí to a nevadne je na to moje ježdění dostatečné.
Uživatelský avatar
phantomond
 
Příspěvky: 292
Registrován: 22 zář 2015, 16:30
Bydliště: Brno

Re: Brzdy -jaké destičky,jaké kotouče-zkušenosti

Příspěvekod moah » 18 črc 2017, 08:53

Vsuvka k tomu praseni: ja si predstavuju, ze se na benzince, kdyz pojedu okolo, zastavim v boxu, striknu disky cisticem, splachnu wapkou a dodjizdim za tricet vterin prace... to by mohlo fungovat, ne?
moah
 
Příspěvky: 233
Registrován: 30 čer 2015, 00:09
Bydliště: Praha Nusle

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků

cron