MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (onboardy)

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nosníky, rám, geo, hodně věcí..)

Příspěvekod froxic » 02 čer 2017, 23:40

Dnes se jezdilo jedna báseň, tak si neodpustím jednu fotku...

DSC_0440.jpg
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nosníky, rám, geo, hodně věcí..)

Příspěvekod froxic » 11 čer 2017, 13:54

Jezdíme, kocháme se, jezdíme a tak pořád dokola... prostě není co řešit :-)

Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nové fotky)

Příspěvekod Koník » 11 čer 2017, 22:17

Super fotky! Hlavně ta pátá. A koukám taky forďák :)
Koník
 
Příspěvky: 101
Registrován: 02 led 2017, 23:23
Bydliště: Příbram

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nové fotky)

Příspěvekod froxic » 12 čer 2017, 09:23

Díky. Jinak jo, jako daily mám Focus II 1.6 Ti-VCT. Před 3 lety se to jevila jako rozumná volba a stále to nějak jezdí. Teď kdybych šel do stejného tak bych sice asi zvolil silnější 2.0 HE, s kterým by šlo jezdit jak svižněji, tak nejspíše i úsporněji s mým stylem.

Jinak co se týče MX-5, tak jsem právě objednal OEM lip z roadstery.pl, tak jsem zvědav. Minimálně dle jednoho zdejšího člena je provedení v pohodě a drží mu to už nějaký rok.

Capture.PNG
Capture.PNG (255.69 KiB) Zobrazeno 13865 krát
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (nové fotky)

Příspěvekod JohnyS » 12 čer 2017, 15:03

S tím lipem se můžu přidat, za ty prachy adekvátní :) mám ho na autě 2 měsíce ...
Mazda MX-5 NB 1.8
Uživatelský avatar
JohnyS
 
Příspěvky: 404
Registrován: 12 bře 2017, 13:47
Bydliště: Česká Třebová, Praha

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (můj příběh)

Příspěvekod froxic » 28 čer 2017, 10:36

Tak OEM lip už je doma, další týden zkusím napasovat, pak lakovna a po Vysokém Mýtu se bude montovat :-)

Jinak jsem si dal si s odstupem času dal tu práci a sepsal můj příběh, jak jsem se k MX-5 dostal. Nemělo by to tak být moc ovlivněno pouze povrchními prvotními dojmy, i když bych lhal kdybych tvrdil, že se mi MX-5 nevryla hluboko pod kůži... Kdyby jste měli nějaký dotaz, tak dejte vědět a klidně rozepíšu.

O Miatách se toho všude napsalo spoustu a nejspíše tento text bude vypadat jak přes kopírák. Proto bych rád přeskočil to, jak si třicetiletý racionálně uvažující muž pořídil druhé (víkendové) auto čistě na zábavu, a nebyl pouze otrokem dnešní konzumní a uspěchané doby. Ale ne, to bych vás ochudil o pár zajímavostí...

Tento rodster bych si nejspíše nekoupil, kdybych už od mala neměl zálibu v autech. Moje začátky sice spojuje hraní videoher, nicméně z arkádových závodů ala Need for Speed jsem začal holdovat okruhovým simulátorům (GT, LFS, GTR, iRacing, AC), které jezdím zhruba 15 let. Doposud to byl jediný možný prostředek (a zejména finančně velmi dostupný), jak zažít adrenalin a zprostředkovat požitek z jízdy, pokud pominu občasné navštívení motokár.

Pak už stačilo pouze pár denodenních dotazů od kolegy v práci "Tak co Aleši, kdy bude víkendovka?" Auto JSEM sice měl a dokonce jsem byl s jeho jízdními vlastnostmi poměrně spokojen - taky co by ne, na dojíždění do práce, nákupy a občasné výlety po okreskách ten Focus II stačí. Otázkou však bylo, zda nechci něco více. A bylo jasno - BUDE VÍKENDOVKA!

A tak začalo hledání kabrioletu, který by měl být poměrně dostupný, obratný, zábavný a mít zadní náhon se samosvorem. Když jsem dal tuto formuli dohromady, tak mi tak nějak vypadlo "Miata is always the answer". Shodou okolností měl jeden kamarád NBFL a po svezení bylo rozhodnuto - CHCI MX-5!

Zhruba asi měsíc nato jsem našel inzerát, který mě opravdu zaujal. Jednalo se o výroční verzi - 10th Anniversary a podle sáhodlouhého textu, co vše bylo na autě vyměněno a vylepšeno jsem o nabídce začal uvažovat a na vůz se jel s kolegou podívat. Po svezení nám oběma spadla čelist. Auto bylo skvěle naladěné, neuvěřitelně drželo a komunikovalo skrze volant, solidně brzdilo a přitom bylo snad více pohodlné, jak kamarádova neupravená NBFL. Na místě jsem se dozvěděl, že auto jezdilo ELIT MX-5 cup, tak jsem trochu znejistěl. Nicméně po důkladné prohlídce a ani po roce užívání jsem nepřišel na nějaký výdrb, ba naopak vše je ve velmi dobrém stavu a hodně částí je vylepšeno oproti tomu, jak vyjelo z továrny.

Dostáváme se tedy k samotnému vozu. Jedná se o limitovanou edici (vyrobeno 7500 kusů), kterou hned prozradí patnáctipalcové kovaná kola z leštěného hliníku a modrá barva Sapphire Blue Mica. Oproti standardním 1.8 verzím s výkonem 103 kW je zde jiná převodová skříň s šesti rychlostmi a krátkým převodovým poměrem (3.909). Dále je vybavena OEM tlumiči Bilstein (vyměněny za B6), lepším ozvučením nebo interiérem laděným do modré barvy.

Tak to by byl základ a teď samotné úpravy. Jak už jsem zmínil, auto pohání sériová osmnáctistovka, které dýchá skrze KN typhoon kit. Ve spojení s laděným koncovým dílem výfuku od Remusu vzniká při zátěži příjemný bariton, který graduje s otáčkami. Prosvištět takový tunel na vytočený třetí rychlostí stupeň je hudbou pro (d)uši. Na druhou stranu pokud se jede klidně, tak je zvuk výfuku nenucený a příjemný, zkrátka žádné nepříjemné rezonance nebo hučení znepříjemňující delší jízdu se nedostavují. Myslím si, že sání mohlo přidat pár poníků nahoře a větší chuť se vytáčet na úkor úbytku kroutícího momentu v nízkých otáčkách. Ano výkonu by se někdy hodilo více (dá se řešit kompresorem), ale i tak se dá poměrně svižně (což se o 1.6 NB/FL říci úplně nedá) a HLAVNĚ s úsměvem od ucha k uchu. Dále je na motoru zaslepeno EGR, ať se zbytečně nezanáší sací paroží, a jsou osazeny iridiové svíčky Denso IK20. Protože s autem jezdím hlavně během sezóny a bývalý majitel lil plnou syntetiku 10W-60, tak jsem u tohoto oleje zůstal. Na 1000 Km při ostřejší jízdě si to vezme tak deci, max dvě. Chladící kapalina se rovněž neztrácí. Průměrné spotřebě devět na sto není co vytknout. Delší trasy se dají svižně projet ve 2 lidech a plném autě i pod 8 litrů a pokud jedu ostře, tak se málo kdy dostanu za hranici 10 l.

Velkou devizou MX-5 je bezesporu podvozek. Dvojitá lichoběžníková ramena na obou nápravách a excentrické šrouby ramen umožňují nastavit geometrii dle vašeho gusta. Přidejme k tomu lepší podvozek - v mém případě jednoplášťové tlumiče Bilstein B6, zkrácené pružiny od Eibachu na míru (snížení větší než PRO KIT) a polyuretanové uložení všech ramen, a vniká tak zajímavý koktejl. Ten je podpořen tužšími stabilizátory HR na přední a zadní nápravě a stejně tak přední (10AE) a zadní rozpěrnou tyčí (COBALT). Rollbar od CYBULu se také lehce podílí na zvýšené tuhosti šasi. V budoucnu jsou v plánu ještě frame rails a tužší dorazy dveří. Celkově mám u aut rád pokud možno neutrální, lehce přetáčivé chování, kdy se dá vše modulovat plynem a korekcemi řízení - a toto vše mi má MX-5 nabízí (kompletní nastavení GEO najdete níže). O komfortním svezení na rozbitých okreskách sice nemůže být řeč, ale k tomu nebyla stejně žádná MX-5 předurčena. Ještě se mi však nestalo, že bych slyšel nějakou tupou ránu od podvozku nebo chytl nějaký větší ráz. Stačí se tedy vyhýbat testovacím polygonům a komfortu není co vytknout.

Podvozek by nefungoval bez pořádné trakce při akceleraci, průjezdech zatáčkami a brzdění. No a tady bych zatím viděl asi největší současnou slabinu, která je ovšem lehce řešitelná. Na lehkých patnáctipalcových ráfcích jsou obuty pneumatiky Toyo T1-R v rozměru 195/50. V kombinaci poměrně úzkého ráfku (6 palců) a měkké bočnice se lehce zpožďují povely z volantu a pneumatiky se stávají nejslabším článkem celého podvozku. V blízkém horizontu chci zkusit Bridgestone RE002, které by měly ve stejném rozměru poskytnout jak lepší grip, tak tužší bočnici. Brzdám nemám moc co vytknout, na brzdový pedál je sice vyžadováno vynaložit větší tlak (slabší posilovač), ale ve výsledku je to spíše výhodou. Brzdění je tak lépe modulovatelné a ABS se aktivuje až při ostrém brzdění přes nerovnosti. Pokud se namontují lepší kotouče a desky (DS2500), tak Miata brzdí na svou váhu obstojně.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (můj příběh)

Příspěvekod froxic » 03 črc 2017, 23:19

OEM lip dorazil z PL zhruba po týdnu. Dnes jsem se dostal k dopasování. Nakonec to sedlo celkem dobře, ale k dokonalosti (respektive kvalitě originálního dílu) to má celkem daleko. Myslím si, že si lakýrník užije i nějaké to kitování. Každopádně, výsledek by pak mohl být pěkný :-)

OEM_lip.JPG
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (můj příběh)

Příspěvekod Renee » 04 črc 2017, 07:50

V čem je problém? Z téhle fotky to vypadá OK?
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (můj příběh)

Příspěvekod froxic » 04 črc 2017, 10:12

Jako napasovat to šlo, ale není to úplně rovný ten povrch (jde to vidět hlavně u odrazů pod světlem). Nic hrozného, jenom to bude chtít pořádně připravit pod lak aby to nějak vypadalo.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: MX-5 NB 1.8 10AE by froxic (můj příběh)

Příspěvekod froxic » 18 črc 2017, 09:22

První trackday za mnou. Jaké jsou pocity a dojmy? Dvěma slovy - jezdecká nirvána, co si budeme povídat :-) Už vím co mi těch 30 let života chybělo. Co mě však překvapilo, tak se to velmi zamlouvalo i mé polovičce. Ta se předem bála co se v tom Vysokém mýtu bude dít, ale po jednom kole už se nebála. Já jsem čekal, že budu nějak nervozní, ale vůbec nic takového se nedostavilo a užil jsem si každou zatáčku.

35841668112_fc2140b07b_o.jpg

Auto fungovalo parádně, nastavení geo, podvozku - fakt velká spokojenost. Pouze to bude chtít příště obout lepivou směs (AD08R), současné T1-R jsou tak dobré na cestu do obchodu, případně nějakou tu okresku. Na okruhu se přehřáli po jednom ostrém kole. Sice trošku pomohlo upustit tlak po prvním stintu, ale... Další věc, kterou by chtělo do příště vylepšit, je chlazení. Po 6-8 kolech šla rafička teplé vody nahoru, přesto že jsem měl zapnuté topení. Sice neatakovala přímo H (byla tak někde mezi půlkou a H), ale chtěl bych tomu zamezit. Takže nejspíše koupím chladič s 50mm jádrem z IL a udělá se coolant reroute. Snad se to vše stihne na další trackday.

Nějaká ta dokumentace a statistiky:
Spotřeba paliva: 20l /100km
Spotřeba oleje: 0,5 l
Celkem ujeto: 90 km
Čas na kolo: cca 0:59:XXX

https://www.youtube.com/watch?v=XbjIup-sx9A
https://www.youtube.com/watch?v=bQIiq81_1W4
https://www.flickr.com/photos/froxic/al ... 6296673906

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil froxic dne 19 črc 2017, 14:06, celkově upraveno 1
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků

cron