Geometrie

Re: Geometrie

Příspěvekod jarka » 16 črc 2017, 12:20

To je těžký takhle od boku radit, pro někoho to může být zábavný a pro někoho už trochu moc - chce to zkusit. Podle mýho je to ale pořád celkem konzervativní. Mám teď na autě vzadu malou rosbíhavost a na suchu je to úplně v klidu, na mokru už se to pak chová jako auto s velkým motorem a je potřeba být pořád ve střehu (rozhodně bych si s tím netroufl jezdit na mokru na hraně). Jinak i při malé rosbíhavosti vzadu nepociťuju na suchu ve vyšších rychlostech extra nervozitu. Trochu cítím že v dálničních zatáčkách (nevím kolem 150+) začíná klouzat zadek, ale není to nic nenadálýho spíš to má jen tendenci pomáhat zatočit. Takže bych se toho nebál, dokud budeš mít vzadu malou sbíhavost tak to bude ok.
23tis. km ... 12,4 l
jarka
 
Příspěvky: 213
Registrován: 29 říj 2015, 00:22

Re: Geometrie

Příspěvekod Cromoly » 16 črc 2017, 13:31

Ok, diky. Dam tam tu od Keitha a po porovnani se serii co tam byla doted se pak rozhodnu :-)
Cromoly
 
Příspěvky: 480
Registrován: 01 zář 2011, 18:45

Re: Geometrie

Příspěvekod vhml » 17 črc 2017, 14:28

Zadek bych klidně nechal, ale řešil předek. Vždyť to musí bejt šíleně nedotáčivý. Záklonový šrouby dát na max, odklon tak 1-1,5st. a lehkou sbíhavost aby to bylo klidný.
vhml
 
Příspěvky: 1070
Registrován: 28 črc 2015, 12:11
Bydliště: Chodsko

Re: Geometrie

Příspěvekod Robo96 » 19 črc 2017, 19:40

na kruhacoch hrniem predok pri vyzsich rychlostiach, je to dost nedotacave, v predu je odklon 2 stupne, pomoze ked znizim o pol stupna? vzadu je 1.5 stupna, alebo to prehodit na 1.5p a 2z?
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Geometrie

Příspěvekod AndrewG » 20 črc 2017, 20:25

ja jazdim ako si napisal vzadu 2 v predu 1.5, resp 1.7 a 1.2 aby som bol presny a je to bomba. vzdy je to o setupe auta, dobry indikator su sipky na kraji pneumatiky, ale ked nemas tuhost od podvozku tak ti nepomozu ani 3st. odklonu a budes jazdit po bocnici... kazdopadne setupy s vacsim odklonom v predu sa mi nepacili vobec, ale zase kolko ludi tolko chuti, mam dost vyrazne iny setup ako vacsina ludi tu (RB tubular predny stabik, a ziadny stabik vzadu 8kg/5kg pruziny) a 5mm podlozky pod disky vpredu.
AndrewG
 
Příspěvky: 2284
Registrován: 19 bře 2013, 21:58

Re: Geometrie

Příspěvekod mysterx888 » 24 črc 2017, 21:17

NA8 torsen Nankang NS-2R 195/50 R15,na okruh planujem max 2x za rok,inac bezne jazdenie,ocakavam sportove jazdne vlastnosti ,v zakrute pri vyssie rychlosti aby mi moc nelietalo zadok,ale pri nizsie rychlosti moze (do 60/km) nech je aj trochu sranda.
co by ste mi poradili? zatial nastavenie 2 by som zvolil.
1.
Predok:
zaklon: +4.5
odklon: -1.0
zbiehavost: 0
Zadok:
odklon: -1.5
zbiehavost: 1/16
2.
Predok:
zaklon: +4.5
odklon: -1.5
zbiehavost: 0
Zadok:
odklon: -2
zbiehavost: 1/8
mysterx888
 
Příspěvky: 51
Registrován: 26 led 2017, 22:56

Re: Geometrie

Příspěvekod emenems8 » 28 črc 2017, 16:31

mysterx888 píše:NA8 torsen Nankang NS-2R 195/50 R15,na okruh planujem max 2x za rok,inac bezne jazdenie,ocakavam sportove jazdne vlastnosti ,v zakrute pri vyssie rychlosti aby mi moc nelietalo zadok,ale pri nizsie rychlosti moze (do 60/km) nech je aj trochu sranda.
co by ste mi poradili? zatial nastavenie 2 by som zvolil.
1.
Predok:
zaklon: +4.5
odklon: -1.0
zbiehavost: 0
Zadok:
odklon: -1.5
zbiehavost: 1/16
2.
Predok:
zaklon: +4.5
odklon: -1.5
zbiehavost: 0
Zadok:
odklon: -2
zbiehavost: 1/8


Podľa mňa s ani jedným neurobíś chybu. Prvé je civilnejšie druhé menej ale ani jedno nieje žiadny extrém pre pneumatiky. Ja mám na skúśku novú geo presne ako popisuješ vo variante 2 a zatiaĺ sa mi veľmi pozdáva. Subjektívne zatiaľ najlepšia akú som doteraz vyskúśal.
emenems8
 
Příspěvky: 85
Registrován: 14 srp 2012, 11:13

Re: Geometrie

Příspěvekod mastercs999 » 28 črc 2017, 22:22

Dokážeš nějak okomentovat důvod nastavení té sbíhavosti?
Uživatelský avatar
mastercs999
 
Příspěvky: 194
Registrován: 25 zář 2012, 19:30

Re: Geometrie

Příspěvekod froxic » 29 črc 2017, 10:48

Sbíhavost na zadní nápravě by měla poskytnout lepší brzdný účinek u aut se zadním náhonem, alespoň mi to tvrdil borec co dělá běžně geo i závodních aut.
MX-5 10AE #5610 | 1999 1.8 103 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
froxic
 
Příspěvky: 325
Registrován: 25 srp 2016, 09:48
Bydliště: Ostrava

Re: Geometrie

Příspěvekod mastercs999 » 29 črc 2017, 10:54

Já se ještě dočetl, že prý i malá sbíhavost celkem rychle odírá pneumatiky. Ale to je jen vyčteno ze zahraničních fór, tak mě to celkem odradilo :) Je to opravdu tak?
Uživatelský avatar
mastercs999
 
Příspěvky: 194
Registrován: 25 zář 2012, 19:30

PředchozíDalší

Zpět na Kola, pneu a geometrie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků