Magnum_no píše:je možné ze jsem je prepalil pri zajeti? po 116km jsem znicil kotouce brembo.... nekde bych dohrabal foto...
pre tych co sa im nechce citat, na konci postu je 25min video....
skorej predpokladam ze si mal spolu s dostickami aj nove kotuce a potom sa bed in robi tazko lebo kotuce maju iny postup ako sportove/zavodne dosticky....ak si vsak dobre spravil bed in na dostickach tak by aj kotuce mali ako tak byt v poriadku, na nete je o tom dost podrobne a informativne video.
v skratke, mas dosticky zabiehat stylom prudkeho idealne threshold brzdenia teda brzdit takmer na hranici spustenia ABS, ked si si neni isty kde ti zabera ABS radsej brzdi menej, ako by si mal bloknut kolesa a brzdis z rychlosti okolo 100-120kmh na nieco okolo 10-20, proste ide o to aby si nezastavil a aby si dokazal udrziavat a stupnovat teplo v dostickach. ked budes mat auto ktore as na tych 120 bude dostavat 20sekund tak to nema zmysel. Po dobrzdeni na 10kmh sa opatovne naplno rozbehni na 120 a zacni zase brzdit. nemusi to byt presne 120, nemusi to byt 100, nemusi to byt 10kmh, pointa je naozaj stupnovat postupne teplo v kotuci a v doskach - pozor neskusaj aj ked sa to ponuka logicky nic na styl ze stojis jednou nohou na brzde a druhou pridavas
takyto postup pridani a brzdeni opakuj dokial necitis smrad z brzd, tento smrad je vacsinou zivica s ktorou je zmes prilepena o platnicku ako taku a aj tato zivica sa potrebuje vypalit a smrad je dobry indikator. dalsi indikator je vadnutie brzd. po tom ako pride jedno alebo druhe prestan a plynule ostan jazdit aspon 10-15minut bez toho aby si co i len pribrzdil. Na kotuci si vytvoril vrstvu materialu (transfer layer) z dosticiek ktoru chces na kotuci drzat aby dosticky nepiskali a brzdili na 100% ako su navrhnute.
Z vyssie popisaneho ti je jasne ze sa nieco taketo robi najlepsie na okruhu, to je aj postup ktory kazdy vyrobca asi odporuca, hned po kontrolovanom bed in procese na stolici v labaku (vyuzivaju zavodne tymy)
ked ti brzdy schladnu, mal by si na kotuci vidiet po celej ploche kde sa dotyka s dostickami modrasty povrch, ak mas nove kotuce, alebo aj stare tak to nemusi byt hned na prvy proces, takze sa moze stat ze musis tento proces zopakovat zas aby si preniesol transfer layer na celu plochu.
po tom ako ti brzdy vychladnu mozes auto odparkovat idealne aby dochladli brzdy uplne na okolitu teplotu. Nasledne si mozes uzivat 100% brzdneho ucinku, za predpokladu ze nejazdis s autom daily do prace kedy transfer layer zotries, kvoli tomu ze dosticky su studene a podstatne viac abrazivne. Ak sa tak stane a ze sa stane, treba postup zabiehania opakovat.
pre tych co radi pozeraju videa:
https://www.youtube.com/watch?v=pdPX6rzuINc