Tomin NC 2.0 Expression

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod gramo » 22 pro 2017, 12:43

V zimě se mi párkrát stalo, že mi na kovových ramínkách cestou namrzal sníh a led až přestávaly fungovat, to se na bezramínkových neděje. Mám dobré zkušenosti i s nějakýma obyčejnýma z Bauhausu.
Uživatelský avatar
gramo
 
Příspěvky: 781
Registrován: 07 dub 2016, 16:54

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 09 led 2018, 16:44

Dnes jsem po dvou měsících vytáhnul Mazděnku z garáže a jel s ní do 4km vzdáleného servisu. Pouhopouhé štyry kiláky. Himbajs šůviks, to auto (nebo co to je) je tak skvělé a super! V mém jsoucnu neznám lepšího budiče života, než tuhlenc kovovou milenku. :P

Už asi měsíc vymýšlím a sepisuju věci, co mě na NC štvou. S takovou to asi rychle zkrátím a bude.
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 12 led 2018, 00:57

Ještě bych s dovolením navázal na předchozí. V autodílně mi pán udělal i preventivní obhlídku spodku, když sám se tam raději nedívám. K potěše mi pak Mazděnku pochválil a mluvil dokonce o zachovalosti. A pravil jednu zajímavost, tedy že nejhůře se vede autům, které jezdí jen občas. Ty, které jsou po většinu času odstavené někde v garáži nebo jinde a vyjedou třeba dvakrát do měsíce, bez ohledu na roční období. Téma je to velesporné, vím o spoustě aut na které to sedí a naopak. Jde hlavně o to, že mi nepřímo doporučil jezdit Mazděnkou co nejvíce, furt a stále. Hezké, ne? Dejme vale tomu pofidérnímu folklóru se zazimováním! Dnes jsem si dal 70km (do Alberta pro mlíko), pěkně si v autě zatopil, švihnul střechu dolů, auto se provětralo, sebe jsem zbavil trudomyslnosti. Dobrý skutek jak ze žurnálu. :)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Robo96 » 12 led 2018, 10:15

No to hej, pan ma pravdu, ale to by sme potrebovali OMV za sponzora a aby v decembri bolo sucho a 12 stupnov ako teraz na stedry den, potom si myslim ze zimovat nebude nikto :D
2001 NB2 Brilliant Black 1.6 → 1.8 swap - donor
1995 NA2 Brilliant Black 1.6 → full NB2 1.8 swap.. hotovo, Eaton M62 supercharged
Uživatelský avatar
Robo96
 
Příspěvky: 974
Obrázky: 17
Registrován: 26 led 2016, 18:08

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Jirka » 14 led 2018, 19:17

Tomin píše:Dnes jsem po dvou měsících vytáhnul Mazděnku z garáže a jel s ní do 4km vzdáleného servisu. Pouhopouhé štyry kiláky. Himbajs šůviks, to auto (nebo co to je) je tak skvělé a super! V mém jsoucnu neznám lepšího budiče života, než tuhlenc kovovou milenku. :P

Už asi měsíc vymýšlím a sepisuju věci, co mě na NC štvou. S takovou to asi rychle zkrátím a bude.


V pořádku, tak to má být. Také ji tu a tam projedu, dobít baterku, protočit kolečka apod.

Na tvůj seznam, co tě na NC štve, jsem velmi zvědav, určitě se na pár věcech shodneme :-) za mne:
Pomalu se navíjející pás
Rádio, které se nevypne ani když jej vypnete
Měrka oleje (snadno řešitelné)
Určitě mne ještě něco napadne :-)
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Tomin » 24 led 2018, 17:58

eNCé, to NechCeš!

Bodré podoledne milí kolegové,

mnohokrát jste si mohli z řádků recenzí a zkušeností majitelů MX-5 přečíst v různých obměnách totéž: jak v našich autíčcích vzkvétá řidičská dovednost, kolik dalších porcí radosti bylo vyježděno, jak jsme v nich šťastni, jak věříme jejímu podvozku a jaké krásné krajinky se před námi otevírají. Předpokládám, že není zapotřebí na tomto fóru abych to i já opakoval. Už i pro to, že mé řidičské dovednosti nevzkvétají. Ale o tom později.

I nejméně populární třetí generace by si zasloužila stoprvní oslavný článek, ztužený vtesáním v žulový masiv. Přesto to teď vezmu za mnohem kratší konec a popíšu cože v NC pudí radost a budí starost. Bude to trochu mlácení prázdné slámy a nimrání se v hnidech, nicméně špetička něčeho ostřejšího do zdejší zbytnělé cukernatosti je myslím potřeba jako sůl.

NÁZEV Pojmenovat tento klenot dálnovýchodní provenience tak prostinkým obchodním označením je myslím přinejmenším nedbalé. Považte. Ve své mateřské domovině se tento roadster prodává pod břitkým Roadster. Za Velkou louží je to ještě horší. Tam jsou majitelé nuceni vyslovovat věty jako “mám v garáži miatu” nebo ještě podezřeleji “moc miluji miatu”. Dekadentní! Kreativnost nepobrala ani evropská verze s kryptozkratkou MX-5, tedy “pátý mazdí experiment”. Jako vážně? I ve čtvrté generaci s milionem prodaných hotovek se v Hirošimě stále pouze bádá a zkouší?

SPÁSA CHODCŮ Jezdí dva druhy NCéček – rozbité a spravené. Ta první k újmě nepřišla v provozu, ale vyjela tak z továrny. S antisportovně zvýšeným podvozkem, který nadzvedl nejedno obočí. Pohledně nízký sporťák byl nešetrným zásahem povýšen vzhledově někam do vyšší střední třídy. Tento kontroverzní počin výrobce je vysvětlován snahou o zmírnění následku srážky s kolemjdoucím. Což ovšem vyvolává další otázku, jak útrobám pomůže ke zdraví, když budou trefeny něčím o pět centimetrů vyšším? Co když je vysvětlení prostší? Když se majitelé rozhodnou si tento nešvar spravit, dodají tak mazdě původně zamýšlenou siluetu a výrazně polepší jízdní dovednosti. Zároveň ovšem pošlou spodek auta těsně nad asfalt, plus mínus 11cm (oproti 19ti u běžných aut). Moje Mazděnka byla při koupi již vybavena “set-downen” Eibach -30mm a za těch 10t.km loni je skoro zázrak, že jsem škrábnul jen jednou. Ale někteří uživatelé mluví dokonce o “neustálých škrtancích”. Mám tedy teorii, že důvodem instalace vyšších fabrikánských pružin byla pragmatická snaha předejít reklamacím, že se s tím nedá normálně jezdit po silnicích a městech. A kruh se nám uzavírá další otazníkem, jestli to spravení z úvodu zmíněného “rozbití” nepovede nakonec k rozbití.

MOTOR 2.0 Divný patron je tento MZR poháněč. Takový bipolární Dr.Porsche a Mr.Hyundai. V manickém stavu předvede z křižovatky tak razantní odpich ověnčený pocitem, že to bylo snad třista z místa. A naopak vás, filuta jeden, napeče ostudným přídělem letargie a poraženectví při nepromyšleném pokusu o předjetí naftového kombíku plného výletníků na Červenohorském sedle. Děkuji za radu, že mám přístroj pořádně roztočit. Svízel je v tom, že na trojku u červeného pole dává tacho cifru 140, což je v dnešním provozu nerozum. A číhat na správný moment se zařazenou dvojkou je takové ucukané, uřvané a nekomfortní. Po této zkušenosti se nejde ubránit myšlence, že verze 1.8 by udělala stejnou službu, výlety by byly podobně rychlé a uživatelsky o poznání příjemnější. Na každodenní provozování je tedy osumnáctistovka úplně nachystaná, ale to naštěstí ta moje dělat nemusí, takže volby motoru nelituju. A třeba časem najdu klíč k nějaké skryté komoře napěchované dodatečným krouťákem. Že by to byl ten druhý, náhradní?

MX-5 Z VÁS UDĚLÁ LEPŠÍHO ŘIDIČE Asi takhle – řízením MX-5 se učíte lépe řídit MX-5. A řízení MX-5 je natolik snadné a jednoduché, že po přesednutí do běžného přepravníku se musíte znovu naučit řídit běžný přepravník. Nebo naopak. Pokud si při zvládání obyčejného auta vozíte pocit, že to umíte znamenitě, pak za volantem mazdy vám její pohotovost a bezprostřednost pořádně pročísne sebevědomé kadeře. MX-5 není učitel, je to jen kvalitní učební pomůcka.

(NE)KOMUNIKATIVNÍ ŘÍZENÍ Tohle je stěžeň všech testů a recenzí. Promluvy o komunikativním a upovídaném řízení. Pardon, ale tohle ve volantu necítím. Též by informace měly proudit od zadní nápravy do sedáku sedačky – žel ani Ň. Naštěstí nepřítomnost těchto vjemů mi nebrání si auto řádně užívat a radovat se z každého ujetého kilometru. Ale přeci jen vědět kolik gripu ještě zbývá gumám v zatáčce by nebylo na škodu, naopak by to případné škodě mohlo předejít. Podezřívám pneumatiky Nokian Line XL, na kterých jsem auto koupil. V zákrutě drží jak přilepené a přibité zároveň, ale kdy jim začne zvonit hrana, o tom decentně, stejně jako zbytek auta, mlčí.

ŘAZENÍ Další takový evergreen až klišé – dokonalé řazení. Tak určitě, zapadá to tam pěkně a rychle, ale MX-5 neřadí přesněji a hladčeji jak třeba Ford Transit s třemi křížky na tachometru! A stejně jako v tranďáku, ani v mazdě neřadím dvakrát tolik jen pro to, že by to byla taková zábava.

PEČIVO V ÚSMĚVU Mnohokrát jsem četl o ježdění s rohlíkem v obličeji. Za čelním sklem NC se tato lehce stravitelná poživatina neservíruje. Většinu kilometrů trávím spíš vnitřní spokojenost nad dobře fungujícím celkem bez mimických výrazů. Pak ovšem nastane moment, třeba po precizně projeté zatáčce, kdy mě funkčnost přímo ohromí. Zažil jsem jeden úsek za hranicemi Slovenska (Myjava – Brezová pod Bradlom), kdy řízení řídilo a svor svoroval s takovou intenzitou, že jsem až zapomněl dýchat! Takže než permanentní rohlík na tváři se v NC zadělává těsto na vysoce kalorickou koblihu.

JÍZDA VE VLÁČKU Už jsem to zmínil výše, že dvoulitrový motor není zrovna uživatelsky příjemný. Naplno se tento neduh projeví při jízdě za někým pomalejším. Zvolit pak v pestré paletě šesti kvaltů ten akurátní je úkol hodný Sophie, stejně bude ústrojí v nějakých divných otáčkách a znít netrpělivými tóny. Běda ovšem se za někým courat v zatáčkách, kde se začne podlimitně nudit ještě podvozek. Tehdy nezbývá, než se smířit že „asi vítr“ vzal střechu nad hlavou, přepnout do módu kabriolet a oddat se všem požitkům, které ještě zbývají. Pěkné počasí, krajina vlevo, krajina vpravo a tak.

JÍZDA VE MĚSTĚ Měl jsem za to, že tento mrštný a obratný roadster je přímo stavěn na hbité proplétání se ulicemi napříč třídami. Ne tak docela. Pohonný aparát tak trochu trpí při pomalém popojíždění v koloně nebo při rozjíždění se v řadě od semaforu. Dlouze musím držet spojku a hlídat aby se motor nedusil a nepodtáčel. Reakce na šlápnutí do pedálu při volnoběhu značí výstřel do otáček a nejlépe se krotí právě tou hodně tuhou spojkou s následným nikoliv rozjezdem, ale rovnou zmizením z křižovatky. A když to před vámi někdo dává na spotřebu, hrozí že mu mazda rozmnoží množinu. Dále, ta zmíněná mrštnost je tady až přemrštěná a neradno ji zneužívat ke skopičinám. Přeci jen prostředí plné aut a lidí nemá moc náladu a nese nelibě sportovní kejkle.

TRPÍCÍ ZÁDA Bolí mě v ní záda. Nejsem zvyklí na kožené sicny a to jak po nich záda kloužou místo toho aby se opírali mi dělá pěknou neplechu. Po dvou stech kilometrech začíná nekončící cyklus krátkých zastávek plný nezvyklých prostocviků. Tohle mě vážně mrzí!

NEVIDITELNOST Nevím čím to je, jestli tou černou barvou nebo placatým profilem, ale jsem ostatními řidiči přehlížen jak Polabí. Loni po ujetých 10t.km jsem třikrát dostal hodně nepříjemnou nepřednost v jízdě. Dvakrát mi tam slepci vjeli z vedlejší a jednou na dálnici u Brna mě z boku málem osolil krátkozraký v sedanu. Že by se mi tohle stávalo v jiných autech, to si nepamatuji. Dokonce za řidítky motorky je tohle jedna z nejčastějších druhů havárek a přesto snad nikdy. A v mazdě za těch pár kilometrů rovnou tři!!!

JEŽDĚNÍ KOLEM KOMÍNA S kolegou NCéčkářem Jirkou, nápadníkem slovácké krasavice, jsme se na jednom (jediném!) srazu shodli, že nás moc nebaví pojíždět jen tak kousek „do vinohradu“. Nejde ani tak o to, že cesty kolem garáže jsou přespříliš proježděné a nezáživné. I funkci nákupní tašky cestou do Alberta pro mlíko zvládá NC se vší noblesou a dělá z ní událost. Ale, jak už jsem tu někde psal, se jízda po půlce naplánované trasy změní v pouhý návrat zpět, při krátkých trasách už moc brzký. Živě si vzpomínám na motorkářskou etapu, kdy po příjezdu a uzření vrat od garáže se dostavil úlevný pocit, že to dopadlo dobře a přežil jsem. Dnes nevím, jak přežiju čas do dalšího výletu. Obzvlášť, když vyslyším volání dálek a naplánuju pořádnou expedici do sedmer hor, záda-nezáda.

NEVÝSTIŽNOST Když se mě někdo vzácně neptá kolik to stálo, ale naopak ho zajímá, co je MX-5 zač a jak to jezdí, nenacházím vhodné přirovnání, jak by ji ve zkratce popsal. Když řeknu, že je skvělá a super, tak je potíž že tahle slova dávno zdevalvovala nalepováním na kdejakou průměrnost. Takže ani zdaleka nemůžou vystihnout, jak skutečně SKVĚLÉ a SUPER tohle autíčko je.


Tož nakonec to tak krátké nebylo a sešlo se toho dost. Ale prosím pěkně, těmihle nectnostmi trápí NC mě! Někomu jinému s rozdílným přístupem k užívání auta a odlišnými šoférskými zručnostmi by to třeba ani nestálo za mávnutí ruky. Přesto jsem tyto kousky přidal kvůli ucelenějšího obrázku, který zde na foru malujeme. Uvítám proto v debatě vaše postřehy nebo korekce, prosím neostýchejte se, popřemýšlejte, času teď v zimě máme značně. :)
Naposledy upravil Tomin dne 11 dub 2018, 14:31, celkově upraveno 2
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 24 led 2018, 19:53

Tomin píše:Ještě bych s dovolením navázal na předchozí. V autodílně mi pán udělal i preventivní obhlídku spodku, když sám se tam raději nedívám. K potěše mi pak Mazděnku pochválil a mluvil dokonce o zachovalosti. A pravil jednu zajímavost, tedy že nejhůře se vede autům, které jezdí jen občas. Ty, které jsou po většinu času odstavené někde v garáži nebo jinde a vyjedou třeba dvakrát do měsíce, bez ohledu na roční období. Téma je to velesporné, vím o spoustě aut na které to sedí a naopak. Jde hlavně o to, že mi nepřímo doporučil jezdit Mazděnkou co nejvíce, furt a stále. Hezké, ne? Dejme vale tomu pofidérnímu folklóru se zazimováním! Dnes jsem si dal 70km (do Alberta pro mlíko), pěkně si v autě zatopil, švihnul střechu dolů, auto se provětralo, sebe jsem zbavil trudomyslnosti. Dobrý skutek jak ze žurnálu. :)


To podepíšu, já drtím už pátou Mazdu sůl nesůl celoročně a chytne to jen povrchovku a pak drží. Naopak, co jsem zkusil "ošetřit", tak chytlo do roka a do dne rez jako prase. Samo to nechci vztahovat na ty, kdo mají spíše veterány či youngtimery, tam se háklivost už dá pochopit :-D I když má první Mazda 3 byla už taky skoro veterán :-D Pořizovačka 25000Kč (v roce 96) vypovídá za vše - a zrezavěl jen výfuk.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod mx-5nd2.0 » 24 led 2018, 20:13

Super shrnutí :-)

Červené horské sedlo je o podřazení až na limit těsně pod červené, hlavně do kopce. Napoprvé nic moc, napodesáte, už jsem to začal umět.

ND má stabilizační systém - učitele :-) Když jedu dobře (ne na efekt, ale stopu), tak se rožne jen když to uletí. Taková příplatková výbava :-D NC to nemá.

Na poznání, že už kloužeš jsou lepší pneu více sliky a hlavně s pevnou bočnici,

Převodovku si sprav, to má zapadat jako pistol - cvak cvak.

Rohlík se rodí, až začneš vyrábět koblihy v každé zatáčce jen tak :-D Už se ani nezařadím do provozu bez jízdy na hranice (u tebe je ještě otázka s tím motorem viz níž).

Tobě to nechce jet i nad 1800 otáček? Plus ty rozjezdy?! Nemáš něco s motorem? Známý ma NC 2.0 a ta jen čeká, až polechtám plyn, stačí 3500 otm... Jen se vždy srandovně zvedá čumák :-D

Neviditelnost podepíšu = už do mě 2x nabourali!! Teď všechny objíždím obloukem a někdy raději i troubnu.
Uživatelský avatar
mx-5nd2.0
 
Příspěvky: 401
Obrázky: 0
Registrován: 17 črc 2016, 21:45
Bydliště: Ostrava

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod hroche » 25 led 2018, 09:22

Tomin píše:
TRPÍCÍ ZÁDA Bolí mě v ní záda. Nejsem zvyklí na kožené sicny a to jak po nich záda kloužou místo toho aby se opírali mi dělá pěknou neplechu. Po dvou stech kilometrech začíná nekončící seriál krátkých zastávek plný nezvyklých prostocviků. Tohle mě vážně mrzí!

NEVIDITELNOST Nevím čím to je, jestli tou černou barvou nebo placatým profilem, ale jsem ostatními řidiči přehlížen jak Polabí. Loni po ujetých 10tis.km jsem třikrát dostal hodně nepříjemnou nepřednost v jízdě. Dvakrát mi tam slepci vjeli z vedlejší a jednou na dálnici u Brna mě z boku málem osolil krátkozraký v sedanu. Že by se mi tohle stávalo v jiných autech, to si nepamatuji. Dokonce za řidítky motorky je tohle jedna z nejčastějších druhů havárek a přesto snad nikdy. A v mazdě za těch pár kilometrů rovnou tři!!!


TRPÍCÍ ZÁDA - musím s tebou souhlasit. Kožené sedačky v NCčku co jsem chvíli vlastnil byly za trest. Ani ne tak že by mě boleli záda jako to klouzání a když ji necháš chvíli stát na sluníčku tak ta kůže dost pálí až se to nedá vydržet.

NEVIDITELNOST - s tímhle mám problém i v NAčku. Přesto že je zářivě modré lidé mě přehlížejí. Hlavně ve městě když jedu v koloně před nějakým SUV. Jeden čas jsem to řešil reflexní vlaječkou na anténě. Situace se rapidně zlepšila, ale také se nehezky zvýšil počet kontrol od PČR.

super počtení a líbí se mi že se nebojíš napsat svůj názor, který jde proti většině
hroche
 
Příspěvky: 1424
Registrován: 08 říj 2012, 13:17

Re: Tomin NC 2.0 Expression

Příspěvekod Renee » 25 led 2018, 09:53

Podle mě bys měl mít NAčko, to by tě z takových problémů vyléčilo :D
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron