od elektron » 09 kvě 2018, 09:03
Uz si tam nalej co uznas za vhodne, ja si tam vyssiu viskozitu ako 0/5w-30 nenalejem ani ked pojdem na okruh
), radsej pojdem cestou ucinnejsieho chladenia oleja.
Pri motoroch s priamym vstrekom vznikaju pri spalovani usadeniny, vplyvom ktorych samotna viskozita oleja stupa, takze ten vyrobca tam naozaj nedoporucuje nizku viskozitu len koli emisnym normam/nizsej spotrebe a mensim volam jednotlivych pohyblivych casti.
Tento motor (s CR 13/14:1) je velmi citlivy na detonacne horenie (napriek tomu, ze ma celkom sofistikovane riesenu jeho detekciu okrem standardneho knock senzoru aj pomocou samotnych zapalovacich cievok) to je dalsi dovod preco vyrobca pouziva tieto oleje s nizkou viskozitou obsahujuce aj latky ktore rozpustaju usadeniny vznikajuce vplyvom (low speed pre ignition).
Skus si cuchnut k takemuto oleju s nizkou vizkozitou (je citit po rozpustadlach) - to su aditiva v nom ktore takto zapachaju a tieto oleje ich maju obsiahnute prave koli tomuto javu.
Link na clanok ktory si poslal poskytuje zaujimave informacie, sam som ich uz davnejsie cital, ale vobec sa este nezaoberal tymito novsimi konstrukciami priamovstrekovych motorov navyse s takto vysokymi kompresnymi pomermi...
16 ND ceramic, recaro, bilstein
99 NB 1.8 vvt BP-Z3 turbo, 240hp, VICS, 6speed, 3.6 lsd, ME221, bosch EV14, Koni, brake swap
ex 00 NB 1.8 coldside mp62, 210hp, MS2 MSlabs
ex 90 NA 1.6 116hp