NCcko - dotazy na zkusenejsi

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod cafe-racer » 09 kvě 2018, 21:04

MeXico5 píše:Oproti NB ma moje nova NC uplne podelane (=bazlive) ESP. V kazde druhe zatacce me priskrti. Nejradeji bych vypinal ESP nastalo, ale je otrava to drzet takovou dobu. Delate to podobne?

Ano, ESP je u tohohle auta extremne opatrne. Kazdopadne deaktivace je (aspon u pred-fl verze) otazkou bleskoveho stisknuti tlacitka - nic nedrzim, proste stisknu a OFF, stisknu a ON. Dle potreby.
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Cores » 09 kvě 2018, 21:20

ESP vypinam vzdy ,je dost otravny. U moji staci jen tuknout na vypinac a je vypnuty. Mam 11/20017.

Utrhnout zadek chce trochu namahy,ale da se to vychytat. Staci ze strany na stranu prehoupnout zadek.Zalezi samozrejme jaky mas gumy a na povrchu. Treba takovy kruhace jsou uklouzany,tam to jde samo. Doporucuju z vlastni zkusenosti bejt opatrnej. V Karlovych Varech na mokru jsem mel slusny hoňky a doufal ze me nikdo nevidel. Na cervenou vedle me zastavila dodavka a v ni vytlemenej mladas s palcema nahore,ja byl podelanej,ale tvaril se ze to tak melo bejt.. :D
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Tomin » 09 kvě 2018, 22:08

ESP nevypínám. Je to můj anděl strážný a neradno ho tímto plašit. Taky ho beru jako takový tlumič vášní a uchovávač originálního stavu, přinejmenším kastle. Mám holt raději 100pro grip, no. Na druhou stranu, když preferuješ rozšafnější ježdění, je jasné že ti stabilizace přistřihává perutě. Po nastartování se zmáčkne gombík a je vypnuto - do vypnutí motoru. Pak je ESP opět ready. Nerozumím proto, co myslíš tou otravou to "držet takovou dobu".

Taky u mě nenajdeš moc pochopení k tomu, cos dělal na tom parkovišti, ale nechť. Svor využívám k tomu, že mi pomáhá v zatáčce vykroužit oblouk. Jakoby mělo auto říditelná i zadní kola. Akorát místo volantu je ovládám plynem. Když ho dám víc, auto jede víc do zatáčky, když ho trochu uberu, zatáčí míň. Není to ovšem úplně na povel. Projedu spoustu zatáček, kde špérový účinek sotva postřehnu. Pak ovšem příjde jedna pěkně utažená točka, kde vše správně trefím, svor se řádně roztočí a jsem pak naprosto unešen! Nejvíc ho využívám při odbočování, kde je na to víc místa a hlavně při ostřejším rozjezdu na T-éčkových křižovatkách. Opět pro to, že to můžu provést větší rychlostí, aniž by gumy uklouzly.

V otevřeném autě je ježdění s pásy víc jak nutnost, natož povinnost, tak to pípání beru jako potřebný upomínák (vynálezce pípáku nezapnutých pásů se teď spokojeně zavrtěl v hrobě). Ale na vypnutí toho nepřítomného spolujezdce by stačilo zapnout do upínáku šidítko. Třeba na vrakáči si nechat ustřihnout z pásu zacvakávátko, nebo u někoho v kovodílně si ho nechat vyřezat na mašině i s nápisem FUCK DA POLICE ;)
NC 2.0 Expression
To není auto, to je ROADSTER, lásko!
Uživatelský avatar
Tomin
 
Příspěvky: 596
Registrován: 24 říj 2014, 22:25
Bydliště: moravsko-slovácké pomezí

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod majklgo » 10 kvě 2018, 09:07

Ahoj všem a zdravím všechny členy tohoto fóra :)

Nechci zakládat nové vlákno, když tohle je vlastně relevantní. Přemýšlím o koupi Mazdy MX5 NCfl, v tuhle chvíli pokukuju po verzi Sport line, dvoulitr, strop 300 000 Kč, za vyloženě krásný kousek bych ale dal asi i víc.

Prošel jsem celé tohle fórum a měl bych pár doplňujících dotazů, které nejsou ani v příbězích aut, ani v diskusích úplně jasně zodpovězeny, kdyžtak mne prosím nekamenujte :)

1) Spolehlivost motorů

Jak jsou na tom auta s vyšším nájezdem? Řekněme reálnách 100 - 130tkm? Je to ještě OK? Nebo je třeba hledat novější?

2) Převodovka

Je nějaký zásadní rozdíl mezi pětirychlostní a šestirychlostní převodovkou u dvoulitru? V Německu se objevují oba typy

3) Samosvor

Je opravdu přítomný u všech NCfl s 2l motorem?

4) Koroze

Jak jsou na tom NCfl? Pochopil jsem, že už vlastně docela dobře a není třeba se bát ani kousku, co eventuelně jezdil v zimě, je to pravda? Samozřejmě chápu, že bude záležet na konkrétním kusu

5) Nákupní poradna, na co si dát pozor apod.

Není zde na foru někdo, kdo se živí dovozem pěkných MX5 z Německa? Jak jsem psal, mám pár tipů na auta, která by se mi líbila, nicméně se fakt bojím, že u koupě nebudu mít tu správnou oporu v někom zkušenějším s daným autem.

Jenom pro představu, celkem se mi celkem pozdávají tyhle kousky:

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... rts-line-münsing/261721487.html
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... 06266.html
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... 88480.html

Moc děkuju

Michal
majklgo
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08 kvě 2018, 21:18

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod tomybandit » 10 kvě 2018, 09:55

MeXico5: Zalezi na pneu, zimne, alebo 10 rocne pneu co som mal sa odtrhli hned kedykolvek. Letne sli tahsie v lete. Ale da sa cokolvek, xce to viac plynu.
Ako ti pisal Cores. Pozor na klzke cesty, kruhace. Kedze auto nema 300 k tak je tahsie ho odtrhnut plynom. Vtedy vyuzivaj max tocivy moment.
Alebo ako ti pisal rozhodit vahu auta. V tomto videu to robi s ND-ckom. https://www.youtube.com/watch?v=gdjhJw7_5Mw
Tiez som sa zbavoval starych gum doutovanim :)
No piskanie pasov, heh za toto by si fakt niekto zasluzil :) Si robim vzdy srandu ze za chvilu to vybuchne ako bomba :D
Punk´s Not Dead
Uživatelský avatar
tomybandit
 
Příspěvky: 373
Registrován: 01 čer 2014, 10:20

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Jirka » 10 kvě 2018, 11:28

Ad 1) Na hodnocení FL verzí je asi ještě chvilku čas. předFL 2.0 prý "trpěly" na náhlou ztrátu oleje (lze přeložit i jako "jsem uživatel a olej nekontroluji) - FL by měly mít toto pořešeny, ale čert ví...
ad 2) je tam rozdíl v chybějícím/přebývajícím stupni :-) teď vážně, 6 točí o cca 200 ot./min méně, což se na hájvej hodí. Pokud se pamatuji z brožury, tak první tři stupně jsou naskládány stejně. Názory jsou různé, četl jsem, že 5q je spolehlivější, ale kdo ví.
ad 3) ano
ad 4) pochybuji, že mezi NC a FL proběhla nějaká znatelná úprava směrem k lepší odolnosti proti korozi. Řešením je nechat si podvozek ošetřit. Není to všelék, ale asi to trochu pomůže.

ostatní znalejší jistě doplní ;)

majklgo píše:Ahoj všem a zdravím všechny členy tohoto fóra :)

Nechci zakládat nové vlákno, když tohle je vlastně relevantní. Přemýšlím o koupi Mazdy MX5 NCfl, v tuhle chvíli pokukuju po verzi Sport line, dvoulitr, strop 300 000 Kč, za vyloženě krásný kousek bych ale dal asi i víc.

Prošel jsem celé tohle fórum a měl bych pár doplňujících dotazů, které nejsou ani v příbězích aut, ani v diskusích úplně jasně zodpovězeny, kdyžtak mne prosím nekamenujte :)

1) Spolehlivost motorů

Jak jsou na tom auta s vyšším nájezdem? Řekněme reálnách 100 - 130tkm? Je to ještě OK? Nebo je třeba hledat novější?

2) Převodovka

Je nějaký zásadní rozdíl mezi pětirychlostní a šestirychlostní převodovkou u dvoulitru? V Německu se objevují oba typy

3) Samosvor

Je opravdu přítomný u všech NCfl s 2l motorem?

4) Koroze

Jak jsou na tom NCfl? Pochopil jsem, že už vlastně docela dobře a není třeba se bát ani kousku, co eventuelně jezdil v zimě, je to pravda? Samozřejmě chápu, že bude záležet na konkrétním kusu

5) Nákupní poradna, na co si dát pozor apod.

Není zde na foru někdo, kdo se živí dovozem pěkných MX5 z Německa? Jak jsem psal, mám pár tipů na auta, která by se mi líbila, nicméně se fakt bojím, že u koupě nebudu mít tu správnou oporu v někom zkušenějším s daným autem.

Jenom pro představu, celkem se mi celkem pozdávají tyhle kousky:

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... rts-line-münsing/261721487.html
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... 06266.html
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... 88480.html

Moc děkuju

Michal
Uživatelský avatar
Jirka
 
Příspěvky: 565
Registrován: 05 zář 2014, 08:16

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod Cores » 10 kvě 2018, 13:33

Pod sedakem je velkej konektor,takze staci najit spravnej drat a odpojit tlakovej senzor,pak nebude hlasit zapni pas. Teoreticky....

Puvodne jsem chtel 6 kvalt,ale nemam pocit ze by mi chybel. 5ku davam na dlouhy rovine a to uz je nuda.

Moje mela najeto 82000 rok 2007 coz mi projde pekny.

FL ma lepsi ojnici a jeste nejaky vylepseni motoru.
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod TeeJay » 10 kvě 2018, 13:38

Cores píše:Pod sedakem je velkej konektor,takze staci najit spravnej drat a odpojit tlakovej senzor,pak nebude hlasit zapni pas. Teoreticky....

A airbag spolujezdce bude fungovat, až tam někdo opravdu bude sedět? :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod cafe-racer » 10 kvě 2018, 14:53

Cores píše:Puvodne jsem chtel 6 kvalt,ale nemam pocit ze by mi chybel. 5ku davam na dlouhy rovine a to uz je nuda.

Asi tak. Navíc má 6° převodovka trochu zvláštní skok na pětce; těžko popsat, ale prostě pokud normálně řadím, tak po 1-2-3 spadnou otáčky o ± konstantní hodnotu po přeřazení. Ze 4°na 5°je ten skok ale menší, takže tam většinou dávám rovnou 6°.
Snad to někdo popíše líp :-)
NC 2.0 '06 kabriolet
cafe-racer
 
Příspěvky: 841
Obrázky: 1
Registrován: 26 srp 2013, 12:29

Re: NCcko - dotazy na zkusenejsi

Příspěvekod harweyko » 10 kvě 2018, 18:55

Co sa tyka prevodovky skus popozerat toto: http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /2012.html

ObrázekObrázek
harweyko
 
Příspěvky: 12
Registrován: 10 lis 2016, 20:15

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 90 návštevníků

cron