NCFL - posouzeni stavu podvozku

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod TeeJay » 19 kvě 2018, 16:45

Já bych se na tvém místě vyprdnul na hliníkové části, oxidace nevadí, naopak je z hlediska ochrany kovu žádoucí. Silentbloky ano, pískování, zinek a barva jsou na hliníku nebo hliníkové slitině vyhazování peněz.
A žádné special anglické vosky nepotřebuješ, Dinitrol 4942 za 150 Kč litr to jistí - a o kvalitu netřeba mít strach. :-)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod Safa » 19 kvě 2018, 17:53

Aha, my si nerozuměli, TeeJayi. Přední náprava se jen očistí, barva je zatím otázka, ale určitě se nebude pískovat ani zinkovat. To se bude dělat jen se zadní nápravou, předek je daleko zachovalejší, a jak jsem záměrně upozornil, z hliníku. Ty vosky - to nechám na kluky, co se mi starají o auto. Zatím byly jejich zásahy vždy jen ku prospěchu věci... ;)
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod RTjohny » 22 kvě 2018, 00:04

Safa píše:Jen bych se rád přidal k argumentaci TeeJaye. Příští středu odevzdávám své předfaceliftové NC do dílny Muzzymu a zadní náprava se bude rozebírat na prvočinitele, pískovat i zinkovat, celý zadek se bude ošetřovat antikorozní barvou + komplet nové siláče a excentry (obojí i vepředu). Kalkulovali jsme to jen předběžně a opravdu zde nejde hovořit o částce v nižších tísících. Na podzim se pak bude podobným způsobem čistit i přední náprava, která se liší od zadní tím, že je z hliníku. Plus kvalitní anglické vosky a celková polymerová ochrana. Auto pak bude zespodu tip top, ale počítám s celkovou investicí ve výši několika desítek tisíc.
Podle fotek vypadá spodek tebou poptávaného auta pěkně, ale určitě bych zvážil očištění rzi, polymerickou ochranu a kvalitní vosky. ;)


Domluvil jsme se s prodavajicim na nejake drobne sleve s tim, ze chci penize prave vrazit do onoho osetreni podvozku.
Snad zde neni potreba az takove kompletni reseni jako u tebe. S investici kolem 10k CZK by se uz dalo neco poresit? Nebo mam radeji pocitat 15-20k?
btw: taky to asi dam k Muzzymu. Byl jsem u nej vyzkouset posed NAcka a NBcka. Hold, jsem vetsi chlap, takze jsem se rozhodl zainvestovat do NC (a ty po FL se mi libi daleko vic :) ). Jednani se mi moc libilo, verim, ze prace bude taky tip top :)
RTjohny
 
Příspěvky: 49
Registrován: 22 lis 2017, 22:28

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod Renee » 22 kvě 2018, 07:40

Já si myslím že není třeba to řešit vůbec, jezdi a řeš to za pár let až bude potřeba dělat na podvozku třeba i jiný věci, radši těch 10k letos projezdi :)
1993 NA 1.6 85kW. 6q, 4.1 torsen, MeisterR. How did that happen?
Renee
 
Příspěvky: 961
Registrován: 18 čer 2016, 09:29
Bydliště: Praha

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod Safa » 22 kvě 2018, 08:18

RTjohny: Neznám historii tvého auta, takže nějakou základní ochranu bych na něm určitě udělal, ale jinak se přikláním k Rendovi - jezdi, jezdi, jezdi. ;)
Ta moje má deset let, natočeno 150 000 km a doteď jezdila celoročně, a tedy i v zimě (i když poslední dvě zimy už jsem se vyhýbal jak sněhu, tak i solence). Takže asi malinko jiná situace než u tebe. My jsme s Muzzym řešili, zda ji má cenu zachraňovat, nebo ji pustit a koupit novější. Nakonec jsem dal přednost "záchraně" a ta bude něco stát. Prostě a jednoduše, hoďte tu tvou s Muzzym na rampu a nech ho, ať ti řekne svůj nazor...
Kochám se, tedy jsem...
Videa z výletů - zde: http://www.youtube.com/user/Safabox/videos
Safa bloguje - zde: http://www.autickar.cz/blog/safablog
Uživatelský avatar
Safa
 
Příspěvky: 1316
Registrován: 08 čer 2015, 00:02
Bydliště: Praha-západ

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod majklgo » 26 čer 2018, 14:05

Nechci spamovat téma "co je kde na prodej", ve zkratce, řeším, jestli vůbec stojí za to se jet podívat na tuto: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/m ... n=parkItem

Teď mi majitelka poslala pár fotografií, přikládám. Jsem celkem překvapený, čekal jsem to horší, co myslíte vy? U té poslední fotky, kdy mi chtěla dokázat, jak "super" auto jede mě zarazily ty teploty, není ten olej moc horký a kapalina naopak chladnější? Nikde v rychlosti nenašel vysvětlení budíku NCfl, takže nevím, co má být normální. Pomůžete? :)
Přílohy
PHOTO-2018-06-26-13-54-30.jpg
PHOTO-2018-06-26-13-53-27.jpg
PHOTO-2018-06-26-13-53-25.jpg
PHOTO-2018-06-26-13-53-24.jpg
PHOTO-2018-06-26-13-53-23.jpg
majklgo
 
Příspěvky: 11
Registrován: 08 kvě 2018, 21:18

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod TeeJay » 26 čer 2018, 14:07

Ber dokud tam je, je to v pohodě a za tyhle prachy obzvlášť. Olejovej budík je nejspíš (pokud je to stejné jako u NA a NB) tlak oleje, ne teplota - a tlak roste s otáčkami. Na fotce to vypadá ale jen jako kalibrace budíků po nastartování :)
Uživatelský avatar
TeeJay
 
Příspěvky: 1679
Obrázky: 0
Registrován: 17 dub 2015, 23:44
Bydliště: Hradec Králové

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod Libor » 26 čer 2018, 14:47

Prostřední budík je "falešný" tlak oleje. https://manuals.co/workshop/mazda/mx-5/2011-mazda-mx5-owners-manual/3288/195
A ručička může jít až k před-před-poslednímu dílku. Ta fotka je za jízdy. Akorát jsem si na té fotce všiml, že krytka na volantu je zalepovaná či co.
MX-5 NCFL 2.0 PRHT
Uživatelský avatar
Libor
 
Příspěvky: 185
Obrázky: 0
Registrován: 24 črc 2015, 21:17
Bydliště: Praha-západ

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod dopr » 26 čer 2018, 14:53

Cekal jsi to horsi? Vzdyt z toho podvozku se da zrat :D
Budik je pouze fejkovy ukazatel tlaku oleje, ktery je defaktonapojeny na otackomer. Foto vypada ze je focene za jizdy, protoze NC kalibraci raficek nema. Teplota vody je naprosto OK, v prostredku.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: NCFL - posouzeni stavu podvozku

Příspěvekod Cores » 26 čer 2018, 22:38

Nalítáno má na můj vkus docela dost,ale v německu jezdit 100 km po dálnici do práce je naprosto normální.Navíc kvalita silnic je někde jinde než u nás.Podvozek je fakt pěknej i jinak vypadá hezky.
CNC 2.0 PRHT Stormy blue
Cores
 
Příspěvky: 233
Registrován: 22 bře 2017, 21:15

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 89 návštevníků

cron