To že je PCV plně zavřený jen při plném plynu je sice pravda, ale taky je plně otevřený jen při brzdění motorem. všechny jevy mezi tím znamenají že i PCV je v nějaké mezipoloze. A on je relativně restriktivní a současně při klidné jízdě máš nízké otáčky. Takže přes něj taháš relativně malý objem těch plynů. Objem blowby plynů roste úměrně s otáčkama, takže třeba při 6000 a otevřené klapce je těch plynů 3x tolik než při klidné jízdě. Tím chci říct, že není až tak podstatné, kolik času trávíš v jakém spektru otáček, ale kolik toho reálně skrz kterou hadici projde.
Nesnažím se ti radit kam si máš připojit OCT, je mi to jedno. Reaguju pouze na nepravdivé tvrzení ohledně funkce PCV systému.
ohledně odvětrání do výfuku - ano je to vhodné pro okruhové auto, protože nejen že nemusíš vozit OCT ale jde i o jinou věc. Pokud se to udělá správně (pochopitelně je nutný jednocestný ventil, jinak by si to sálo z výfuku do víka v určitých situacích, wideband umístěný před vyústěním a co nejvíce průchozí výfuk - maximální flow) tak vlivem venturi efektu je možno ve vyšších otáčkách generovat podtlak v té breather hose, což je prospěšné. Nižší tlak v klikové skříni klade menší odpor pístům a také díky většímu rozdílu tlaků nad a pod pístem lépe těsní kroužky ( a obecně i veškerá gufera na motoru). Výkonový rozdíl není velký, ale je měřitelný. Dalším krokem je použití podtlakové pumpy pro odsávání par z klikové skříně (stačí i klimakompresor) a úplně nejlepší je samozřejmě suchá vana, kdy to sací čerpadlo oleje generuje největší podtlak v klikové skříni. To už jsou ale trochu overkill řešení, proto jsem volil první možnost.
info o odvětrání do výfuku je samozřejmě dostupné
https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... HXDlA1W2hI Rozhodně je to ekologičtější, než vyvést breather někde pod auto. Jednak z toho kape olej a taky to dost smrdí.
Foto jak to mám řešené, to zlaté je jednocestná membrána.