Winie píše:Kojot: Zatím jsem do žádného ze svých starých aut letos netankoval, tak nevím co to udělá, ale Leon 1,5TSi i Outback 2,5 nemají problém s E10. V Leonu jsem vyjel od Ledna 20 nádrží a nikdy nebyl problém s motorem. Infotainment s palivem asi nesouvisí
Ale co jsem koukal tak i na Verva 100 pistolích je samolepka E10. Věřím, že Miata s novým palivovým vedením to nějak kousne, Preluda ma nově těsnění kolem vstřiků, tak u obou aut to kdyžtak odnese jen pumpa, ale reálně se bojím o starého datsuna a jeho karbec
Nicméně nedá se svítit, budeme holt muset dávat aditiva no.
Verva 100 a podobné v sobě mají také 10% biosložky, proto mají polepku E10. Jen s tím rozdílem, že se nejedná o klasický etanol z kukuřice atd. Ale jde o složku ETBE (Ethyl Butther E...) a ten má proti standard Ethanolu výhodu, že neváže vzdušnou vlhkost. Čímž lze prodloužit skladovatelnost. Kdy mne skoro šokovala info o tom, že obyč aktuální E10 je skladovatelná cca 3 měsíce a cokoli je nad je bez záruky. I když naše ČSN hovoří o tom, že BA95 by měla unést skladování 2 roky. To jen pro představu proč se to přejmenovává atd. A zároveň ta "přidatná složka" nemá tendenci likvidovat gumové těsnění atd. protože ta složka není na bázi lihu. A palivo není tolik korozivní jako klasická E10, která na sebe váže vodu.
Bohužel je potřeba také podotknout, že když nahradíš 10 % benzinu něčím jiným, bude to palivo mít nižší výhřevnost, čímž paliva je potřeba víc = vyšší spotřeba. Třeba i proto když se mi zdá, že to nejede, budu na to víc šlapat..atd.
Samý pozitiva a jistoty..
MX5, 2.0(118kw), 5tikvalt, 2007, plátno..