MX5 jako jediné auto

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod woody » 26 dub 2011, 11:42

PavelS píše:Ne - mě NA taky shnilo na prazích, ale to je tim, že spousta majitelů (včetně mě tenkrát) neví(nevědělo) o kanálcích který to způsobujou...Jinak nehnije MX-5 o nic víc než jiný auta. Není to o používání v zimě... ;)


Vezmi si někdy NBčko a sundej z něj přední blatník. Uvidíš jak je to pod ním rezavý... a tam rozhodně žádný kanálky nejsou. Je to o tom, že MX-5 ještě ani v roce 2005 neměla pozink, což ostatní značky už tehdy celkem běžně měly. Taky má spousta MX-5 shnilý víko kufru zespoda, taky nic co by souviselo s odtokem vody. Ta antikorozní ochrana u NB prostě není dobrá...
woody
 
Příspěvky: 432
Registrován: 27 dub 2010, 11:55

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Krenstik » 26 dub 2011, 12:09

woody píše:
PavelS píše:Za 2. ve 200km/h už i v NC se musí poměrně řvát, to woody ulítnul


Pavle, já si za tím stojím... V NBčku se dalo ve dvou kilech povídat se zvýšeným hlasem, žádný řvaní. Samozřejmě to neplatí za situace, kdy jedeš na otevřený pláni a ještě ti do toho fouká vítr z boku nebo ze zadu, ale několikrát jsem se pohyboval v rychlostech kolem 200 km/h se střechou i bez ní a právě mě hrozně překvapilo, že se staženou střechou je to pocitově mnohem příjemnější a aerodynamicky to funguje líp.


Woody v tomhle jsi fakt trosku vedle. Nad 130 uz je to spatny, nebo dobry ? :mrgreen: :mrgreen: , a spolujezdec nejde az tak slyset. Pomuze tomu jen trosku ta zadni clona.
Mazda 3 a k tomu nějaký fašista.....
Uživatelský avatar
Krenstik
 
Příspěvky: 743
Obrázky: 36
Registrován: 18 úno 2010, 20:46
Bydliště: Brno

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod PavelS » 26 dub 2011, 13:35

woody: tak o ostatních bolestech moc nevim, reagoval jsem na tvoje prahy :)

Vážně nemělo pozink??? Ani NA? tak kastle prakticky nehnila, měl jsem na zadním blatníku odlouplou barvu trochu a vůbec se tam nechytla koroze jako na Golfu třeba... Pokud není pozink, tak je to jen další důvod nemít to jako jediný auto...

ad 200km, asi máš vysokej práh hluku, a to sem si myslel, že když dělám u proudovejch letadel, tak jsem na tom bídně se sluchem :twisted:
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Koby » 26 dub 2011, 13:46

no jako jestli, ta jediný co mi vadí v NC, je hluk na dálnici při 140kmh+ :-) Jako ujel jsem takhle na zátah asi 1200km, ono si počase zvyknete.. Ale že bych si v tom liboval, to ne :-) Ale záleží, třeba v itálii maj nějakejjinej povrch a mezi svodidlama vždy keře, tam jsem schopnej jet i se staženýma okýnkama 140kmh + a přijde mi to tichý :-) Je to jak kdy...
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod petr007 » 26 dub 2011, 14:41

Teď když to čtu, tak mne napadá, že je fakt rozdíl 100 Km po D1 (ještě jsem zde s MX 5 nejel) a 100 km. západně od Prahy nejlépe ještě za hranicemi. :D
NB 1,8 vyrobená : 14/12/1998, LSD, SPORT SUSP, stříbrná
NC 1,8. šedá
NC 2,0. bílá
Uživatelský avatar
petr007
 
Příspěvky: 971
Obrázky: 1
Registrován: 28 bře 2010, 09:18
Bydliště: Mělnicko

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Koby » 26 dub 2011, 15:05

tak to každopádně :-) Německý dálnice taky nejsou nic moc, tam se ten hluk hrozně rozlíhá + obrovskej provoz 24h denně, takže tam ta stažená vychází snad nejhůř.. :)
Free willy2.0
Koby
 
Příspěvky: 842
Registrován: 22 led 2010, 16:47

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod willy2.0 » 26 dub 2011, 15:23

Koroze neva, pokud se chytí kousek, kterej má maximálně chycený prahy, není to přeci velká položka to napravit. Celkově je to poslední věc co by mi na autě vadila, byť ty tendence to hnít asi má, pokud jezdíš v zimě určitě, ale který auto ne. Takovejch aut co není pozink je spousta a musí se s tím počítat. Až vyvařím prahy na zadku tedka, nechám to vystříkat voskem-dutiny .... a spodek už stříklej mám něčím.
Maximum Atack"
willy2.0
 
Příspěvky: 370
Registrován: 04 úno 2011, 20:07

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod rimmer132 » 27 dub 2011, 00:55

Takovou bouři po nahlas řečeném méně populárním názoru na používání Miaty jako jediného "normálního" auta jsem zrovna nečekal. Budu se snažit krátit, tak neberte jako záměr, pokud vynechám něco, co mi teď přijde méně důležité.

Vyznělo to asi trochu jinak, takže na úvod vyjasním, co jsem chtěl říct:
Rimmer píše:... ale jako jediné auto po roce používání nedoporučuji. ... Příští rok budu asi sám řešit tohle dilema, buď pořízení druhého samohybu nebo realističtěji náhradu za nějaký "cestovnější".

Pro lepší pochopení tam mělo být "nedoporučuji jako jediné auto pro běžné použití víceméně normálních lidí s potřebami efektivního transportu".

Protože to pro mě není auto na jízdu na jednání nebo do práce, ze kterého vystoupím svěží v nezpocené košili poté, co jsem si cestou promyslel postup a zatelefonoval kolegovi k agendě. Ani k výpravám lyžařů, chatařů, vodáků, cyklistů nebo nevím čeho. Zatím mi to nevadilo, ale velmi pomalu začíná (tedy ne ti cyklisti atd.). Náhradu zmiňuji proto, protože v blízké budoucnosti pro mě nebude účelné držet si dvě auta...

PavelS píše:Rimmere sorry, ale po roce užívání jsi specialista?Já myslim, že spíš zklamanej milovník pohodlného svezení :) Trochu se vyjádřim - neřikám že něco řikáš (vyloženě) špatně, jen opravim trochu nepravd a přidám druhej názor člověka co měl deset let NA a druhým rokem NC ;)

Ledový lavory na letních gumách snad nemusim komentovat, tak se rovnou dostanu k jádru - nejsi renegád, myslim, že tě nikdo v tvém rozčilení ani nebude odsuzovat po zkušenostech s willym :) Ale - tobě Mazda rychle shnila?Nebo máš tolik zkušeností, že MX-5 hnije přes zimu?Nějaká statistika o které nevim? Nebo - plátno? Na který MX-5 je plátno? Myslíš Moher na NC? Protože NA i NB plátno sériově nemaj. A vinyl i když je horší vlastnostma než Moher, tak vydrží hodně zim - věř mi.
Tyhle rádoby osvícené internetové vyjádření deformujou obecný znalosti o čemkoliv...


Zatím jsem Pavle spokojený, auto mi dělá radost a ani se strojem času bych nevolil jinak, protože mi to auto dalo hrozně moc, ale pomalu se to mění. Že mě jízdy nad 100 km otravují neznamená, že je až na pravidelné cesty do Ovy podnikám (i tak je to sice opruz, ale pořád mnohem lepší než vlak), takže žádná bolest. Auto dnes z praktického hlediska téměř nepotřebuji, je to pro mě čistá hračka, funcar na pohodové výlety a Miata Cup v jednom, se kterou po večerech jezdím na terapeutické projížďky do okrajových čtvrtí. Z pohledu celkových nákladů na vlastnictví je to ale spíš vydržování luxusní děvky ;). Zima v letňácích byla ilustrativní nadsázka, ale auto je "poněkud" živější i na správném obutí.

Co se látky týče, série ne, ale speciálnější speciální edice ji mají, třeba moje auto 8-). Nejsem si vědom, že bych o sobě kdy tvrdil, že jsem expert. Jak píšeš, internet snese hodně a je plný bludů a já s tebou souhlasím, takže píšu jen to, co jsem viděl. Na akcích je těch aut až několik desítek na jedné hromadě a protože jsem zvědavý a vypadám důvěryhodně - neuspokojím tě sice statistikou, ale mezi rezavým autem a zimním provozem je dost vysoká korelace. Když se těm autům podíváš pod kůži, i ty šetřené jsou dost zrzavé, jak už tuším psal Woody. Taky ti věřím, že vinyl vydrží déle než plátno, ostatně jsem to sám psal, ale bude hnusný jak noc (zase to vídám) a časem taky odejde. Mít roadster na ulici přes zimu je čuňačina, sorry. Sám nakonec potvrzuješ, že je nešikovné mít MX-5 jako jediné auto.

PavelS píše:Za 3. neznám nikoho, kdo by si na cestování po Evropě s MX-5 stěžoval - kromě tebe (kolik nejvíc si najel?) a Rimmera (to samý) - tim ale nechci říct, že nemáš nárok bejt s pohodlností nespokojenej. Mě šlo o to,že rimmer paušalizoval, tys to udělal taky a mě to vyčítáš?
"nevnucuj někomu tvou pravdu, na pravdu nemáme nikdo patent a ty ji v tomhle ohledu nemáš. " + "Takže tvrdit někomu , že jde o pohodlný svezení i na dovču do Itošky... "
Problém je v tom, že já píšu za sebe (nebo z reakcí okolí po opravdu dlouhý cestě) - nepíšu: v MX-5 se jede do itálie jak v Rollsu. to snad každej pochopí, že (obzvláště s laděným vejfukem apod) komfort co se větru a hluku týká je v autě s plátěnou střechou silně omezenej, ale není to rozhodně NESNESITELNÝ, nebo podobný výrazy co jste použili. Naopak, co se ergonomie a sedaček týká, je to poměrně dost pohodlný auto. Nejde mi o to, že nesmíš řikat, že MX-5 ti přijde nepohodlná apod - jde mi o to, že tady šmahem odsuzujete tohle auto na projížďky pod 100km apod. to jsou fakta který jsou nesmysl.


Můžeš mi tu paušalizaci ukázat? Píšu o sobě, ze své zkušenosti, svém vnímání, dokážeš mi teda vlézt do hlavy a vyvrátit to? Ergonomie je na autě jediná slabá věc, pro mě k h*vnu, volant je při rozumném došlapu na pedály dál a hlavou pak ráno šmírám o strop, dokud se mi nestlačí ploténky (což znamená, že stejně nevidím přes vnitřní zrcátko a mám vyhozené clony, abych viděl líp aspoň před sebe), takže bych si tipnul, že nemáš mých 187 cm. Sorry, paušalizace je tvoje "mě tam nic nevadí a nikdo z mých známých si zatím nestěžoval, takže je to univerzální pravda" ;). Nic neodsuzuju, ale potenciálního zájemce informuju, že jsou lidi, kterým se otevřený roadster fakt líbí do těch cca 100km stovkou, ale víc už moc ne, protože nemají rádi hukot a průvan. Opomíjíš, že pár lidí s mým prvním příspěvkem souhlasilo a užívá si to auto podobně. Z těch majitelů, které znám osobně si to myslí docela dost lidí :)

PavelS píše:Pokud je pro tebe cesta nad 100km v MX-5 opruz, tak nechápu na co to auto máš - vážně - to s ní budeš jezdit jen kratší vzdálenosti??
Na co ti pak takový auto je?


Jo :D
Na relax a na blbnutí.

To jsem zase napsal román :shock:. Dál se v tom asi nemá smysl babrat, každý chceme něco jiného.
2003 NBFL 1.9 Memories Obrázek ...f mohéru!
rimmer132
 
Příspěvky: 97
Registrován: 08 úno 2010, 22:17

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod Borgi » 27 dub 2011, 07:24

No musím se přiklonit že 100 km/h bez střechy už je docela únavný a pořádně to člověka při delší cestě utahá, ten hluk, vítr atd.
Uživatelský avatar
Borgi
 
Příspěvky: 761
Registrován: 11 úno 2010, 09:03

Re: MX5 jako jediné auto

Příspěvekod PavelS » 27 dub 2011, 09:06

Rimmer: To jsem zvědavej jak tě majitelé MXka jako jedinýho auta budou mít rádi když o nich nepřímo píšeš, že nejsou normální :D Po pravdě, seš na mě moc radikální...Třeba v MX-5 s klimou si dovedu bez problémů přijet na jednání, schůzku a ještě budu v dobrý náladě - ale pro tebe je to utrpení - beru jako osobní názor... ;) 8-)

Ad střecha - ty jsi napsal, že vinyl vydrží snad více - já pravej opak - vinyl praská a trpí mrazem. Ale i ten mi bez problémů vydržel VENKU víc jak tři sezony...(asi deset , z toho pár venku pak v pologaráži, a nebejt bouračky, tak je na ní možná dalších pět) ;) Moheru to podle mě při správný údržbě nebude dělat problém vůbec, ALE NEŘIKÁM, ŽE JE TO OK JÍ NECHÁVAT VENKU... ;) :) Jen já se jí nechtěl vzdát, tak jsem musel parkovat v Libni několik zim bez HT.... Proto nemám rád tohle paušalizování: střecha nic nevydrží apod.Pravej opak - vydrží dost i ne-ok zacházení... Chápeš?

S tou ergonomií to chápu, ostatně znám víc lidí co si MX-5 museli kvůli výšce odepřít. Já mám skoro JDM výšku 175cm, tak jsem bez problémů :P :P 8-)

Ale jak jsem psal, taky jsem už "dospěl" a Mazdu bych jako jediný auto mít nemohl - i když v Praze díky MHD to docela jde...
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 117 návštevníků

cron