Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Příspěvekod liborch » 06 říj 2011, 07:20

Našel jsem tenhle článek
http://www.miata.net/garage/hsue/crank/loctite_1.htm

jedná se o samovolné povolení šroubu klik. hřídele
KOntrolal jste někdo to dotažení šroubu?
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Re: Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Příspěvekod George » 06 říj 2011, 09:42

Kontroloval, u NAcka jsem kvuli tomu vyrabel pripravek, abych mohl ten sroub dotahnout urcenym momentem stejne jako ted u NB. Jen bych doplnil, ze nejnachylnejsi jsou k tomu ty NAcka do roku 91, ale stat se to muze i u starsich NA/NB pokud treba pri pretesneni kliky sroub nedotahnes. Me motor obcas zlobil a kdyz jsem u NB sundal remenici, zjistil jsem, ze ten klinek byl z pulky ubrousenej a po vymene(cca 270,- za dil v mazde) je znatelny rozdil
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Příspěvekod liborch » 07 říj 2011, 15:54

George píše:Kontroloval, u NAcka jsem kvuli tomu vyrabel pripravek, abych mohl ten sroub dotahnout urcenym momentem stejne jako ted u NB. Jen bych doplnil, ze nejnachylnejsi jsou k tomu ty NAcka do roku 91, ale stat se to muze i u starsich NA/NB pokud treba pri pretesneni kliky sroub nedotahnes. Me motor obcas zlobil a kdyz jsem u NB sundal remenici, zjistil jsem, ze ten klinek byl z pulky ubrousenej a po vymene(cca 270,- za dil v mazde) je znatelny rozdil



Jak konkrétně ti zlobil motor, zkus mi nafotit ten přípravek
a na kterou stranu a jakým momentem se to utahuje?
dík
Postertova princezna.
Uživatelský avatar
liborch
 
Příspěvky: 335
Registrován: 05 bře 2011, 21:29
Bydliště: Plzeň-ČB

Re: Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Příspěvekod Zaplik » 07 říj 2011, 16:02

zlobí to tak že to nechce jet (u NB to dost rozhodí předstih)
bez turba dneska jezdí už jen sekačky
Zaplik
 
Příspěvky: 502
Registrován: 02 led 2010, 20:16
Bydliště: olomoucko

Re: Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Příspěvekod kousmen » 07 říj 2011, 16:14

Ha, tak na to se budu muset kouknout. Nechcete se o tom víc rozepsat? Já tyhle dlouhý anglický články nezvládám. :D
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Samovolné povolení šroubu klik. hřídele

Příspěvekod George » 07 říj 2011, 16:56

v podstatě máš na klice a řemenici od rozvodů drážku, ve které je zasunutý klínek. Pokud nedotahneš šroub, který tu řemenici drží předepsanym momentem, ta drážka se vyžvejká a klínek zdeformuje, takže ti ta řemenice začne "prokluzovat" a mění se ti předstih... motor se pak většinou dusí a nejede. Ty první NAčka na to jsou náchylnější protože maj poddimenzovanej ten šroub jestli si to dobře pamatuju a je tam nutný být obzvlášť pečlivý.

Libore, u NAčka jsem tehdy vyřezat z plechu takovej přípravek, kterej se na čtyřech šroubech chytí k té řemenici a jedním k spodnímu šroubu alternátoru, takže je klika pevně zajištěná a ty můžeš libovolně působit. U NB už jsem to řešil jinak, tam tohle nešlo udělat, tak jsem na to místo díry pro šroub u alternátoru přivařil dlouhou trubku jako páku. Fotku můžu udělat doma, ale jen té páky z NB, to pro NA má myslim půjčené Ryba
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn


Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Seznam a 127 návštevníků

cron