Seatik - NA 1.8 1995 red, m-edition

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod jardaj. » 03 led 2012, 18:42

Vážení. Trochu jsem váhal jestli mám reagovat, ale nakonec jsem se rozhodl že na základě svých poznatků na toto téma napíšu. Dle mého názoru navrtání děr do nárazníku s největší pravděpodobností nic podstatně neovlivní. Mazda MX5 je auto lehké s aerodynamikou takovou že část po přední sklo včetně je k zeni přitlačovaná, od předního skla dozadu odlehčovaná. Patrné je to ze snímku člena tohoto fora kde je fotografie z boku za jízdy kdy střecha neupevněná na trubkové konstrukci dělá pytel nahoru. Při ploše auta je jasné že jsou to dost podstatné síly. Odlehčením zadku se snižuje adheze zadní nápravy což je sice výhodné pro jízdu driftem v zatáčkách, který je sice efektní (do doby než protijedoucí zavadí o záď) a také není nejrychlejší. Proto se montují spojlery a difuzory které na základě přítlaku a podtlaku přitlačují zadní nápravu, což je výhodné jak při jízdě, akceleraci tak i brzdění. Otázka přítlačných křídel je vcelku jasná ale difuzorů už je méně známá. Difuzor jsou žebra pod podlahou kufru, která usměrňují turbulentní proud vzduchu a vytváří podtlak. Pěkná fotka difuzoru je na google u vozu F1. Někdy je to řešeno tak, že na žebrech je vlastně obráceně křídlo, ale to je nevýhodné, protože při normálním provozu na našich silnicích se může utrhnout. Účinost je tím větší čím jsou žebra blíž k vozovce. Podlaha by měla být pokud možno rovná bez rušivých elementů. Něco takového jsem vytvořil (viz příspěvek koncový tlumič výfuku) kde je i fotka. Křídlo musím předělat, poněvadž při rychlosti větší než 80 km/hod. se prohne a začne vibrovat. Křídlu dám i oblejší tvary. Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod George » 03 led 2012, 18:49

tady ale o přítlaku ani odlehčení zadku nebyla řeč, pokud se nepletu... tyhle díry mají právě usnadnit proudění vzduchu
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod jardaj. » 03 led 2012, 19:00

Ty díry jsou moc vysoko, otevřený profil je nižší kudy proudí vzduch. Diferenciál i tlumič výfuku je níž. Osobně bych tam nic nevrtal pokud to nemá vliv na jízdní vlastnosti. Vypadá to sice tajuplně, ale to je každého věc. J.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod Svejky.tom » 03 led 2012, 19:03

jen detajl, střecha se nafukuje nahoru, protože pod ní vzduch proudí pomalejc (nebo vůbec) a nahoře rychle, proto se nad ní tvoří podtlak, to s výslednou aerodynamikou auta nemá nic společného.
Co se týká výsledné aerodynamiky auta, můžem o tom jen polemizovat, protože bez experimentu v tunelu tyhle věci prostě řešit nejdou.

Myslim, že pět děr v nárazníku zvýší aerodynamickou čistotu auta asi jako zvýšej samolepky výkon motoru :D

Ale ten odřízlej spodek nárazníku, co sem dal George vypadá hodně cool :)
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod kousmen » 03 led 2012, 19:03

Zrovna u miaty je to dost diskutovaná záležitost. Zadní nárazník je podle všeho hotovej padák, proto se dělají tyhle díry a výřezy. Vzduch potom může ven a nebrzdí auto.
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod jardaj. » 03 led 2012, 19:26

Svejky já nemluvil o aerodynamice jako takové ale o odlehčení zadku auta. Proudění vzducu se nemusí nutně zkoušet v tunelu, ale orientačně stačí přilepit jednostraně asi 20x1cm pásky a za jízdy ze souběžně jedoucího auta vyfotografovat. Tak se to dělá i v tunelu v kombinaci s "okuřováním". Dneska už se pravděpodobně navrhují auta pomocí počítačového softwaru a detaily dolaďují v tunelu i když o tom někdy pochybuji podle toho co jezdí.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod Svejky.tom » 03 led 2012, 22:10

jasně:) já to pochopil. Jen píšu proč se nafukuje ta střecha.
Jasně že se to dá udělat i nalepenim bavlnek a jezdit s tim po silnici, ale nevyfotíš co se děje pod autem a nezjistíš rychlosti a tlaky toho obtékání, dostaneš jenom směr proudění a to ještě jen v okolí mezní vrstvy.
Většina osobáků se v tunelu neměří vůbec. Dělají se části jako sání, chlazení. Je to strašná pálka udělat přesnej zmenšenej model a tunelů kam se vejde celý auto je minimum. Na počítači se to zkouší, ale výsledky nic moc. Znám to z letadel jaká je to pakárna:-D
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod jardaj. » 03 led 2012, 22:37

Já jsem Tě pochopil. Jasně že pod autem se to dělat nedá. Ideální je když je auto zespoda co nejvíc rovný aby nedocházelo k turbulencím. Nevím jak je to u NB ale u NC je zespod zakrytovaný motor dá se říct dokonale. Po 3 letech mám motor stále jak nový a nesáhl jsem na něj hadrou. Dno kufru je taky rovné protože není rezerva, ale v příslušenství je lepící sada a kompresor. Koncový tlumič byl dost nízko a tak jsem ten nový udělal podstatně menšího profilu jak jsem psal ve svém příspěvku a tak nezasahuje níž než je nárazník. Dneska jsem tmelil eprosinem nástavbu dodatku ke křídlu a sere mě to protože to nechce tvrdnout. Buď je to tím že je starý anebo jsem to nenamíchal akorát. Ještě počkám, ale spíš si myslím že to budu muset oškrabat a zatmelit znovu. Čau Jarda
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod seatik » 03 led 2012, 22:55

Hodně zajímavých věcí ohledně aerodynamiky a grafů je zde.. http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=49009 ale to uz asi vetsina zna,ze? :-)
Mx5 red NA 1.8 16v 96 kw, m-edition prodáno :-(
Subaru BRZ 2.0 WRB MT new
Subaru Forester XT 2.5T 2007
Uživatelský avatar
seatik
 
Příspěvky: 1970
Obrázky: 1
Registrován: 01 bře 2010, 23:35
Bydliště: Přeštice

Re: Seatik - red NA 1.8 16v LSD

Příspěvekod Svejky.tom » 03 led 2012, 23:12

Nebudem tu Seatikovi spamovat;-) To máš docela zajímavej projekt:-) nechceš si tu udělat svoje vlákno a nafotit to?

to Seatik: tohle vlákno neznám, mrknu na to :-)
NA 93´ 1,6l 85kW, EBC RedStuff brake pads and Brembo discs, Nardi steering wheel.
Svejky.tom
 
Příspěvky: 393
Registrován: 10 led 2010, 16:38
Bydliště: Tábor

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron