Vavris píše:Když tady winie zmínil ty kola - poslední dobou pořád uvažuju, proč se řeší hmotnost kol, ale hmotnost pneu ne? Existuje nějaká tabulka pneu? Přijde mi že hmotnost pneu má ještě větší vliv než hmotnost kola, tím že je dál od osy otáčení.
Obcas se neco objevi, ale pneumatiky se meni precijenom trochu casteji, takze vetsinou se casto stava, ze nenajdes zrovna to, co jsi hledal. Jinak vetsinou plati (alespon co jsme vyhledaval), ze gumy typu R1R, R888, A048... Vazi o neco vic nez "obycejne" gumy - ale to asi neni zadne prekvapeni
Abych byl konkretnejsi - Toyo T1R (jedna z nejlehcich gum, co jsem videl) vazi 7kg, R1R vazi 8,9kg (195/50 R15).
Nekteri prodejci kola vazi a vypisuji na web, treba tirerack to dela. Vzdycky je ale potreba se divat na konkretni rozmery a nebrat to tak, ze kdyz je jeden rozmer lehky, bude ugma automaticky vzdycky lehka. Jako priklad treba porovnani Toyo T1R vs. Hankook RS-2. V rozmeru 205/50 R16 to je 8,8kg vs. 10,7kg, zatimco v rozmeru 205/55 R16 to vychazi na 9,6 vs. 10kg.
Dalsi priklady (195/50 R15):
Toyo R888 8,8kg
Toyo R1R 8,9kg
Potenza RE-11 9,1kg
Dunlop Direzza Sport Z1 8,6kg
EDIT:
jeste par neoficialnich hmotnosti (opet 195/50 R15):
Federal 595RS-R 8,9kg
Hankook R-S2 7,2kg
Yokohama A048 9kg