Rozvody 1,6 NA

Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod kousmen » 14 pro 2011, 18:09

Tak jsem tady zase.
Chci udělat rozvody na svojí 1,6 NA a problém je v tom, že jsem rozvody v životě neměnil a nevím co od toho čekat.
Zajímal by mě postup práce (nejlíp nějakej komiks) :D , na co si dát bacha a nářadí co na to budu potřebovat (jestli je třeba nutný nějaký udělátko).
Budu měnit všechny řemeny, pružinu a kladky, vodní pumpu a to je snad všechno...
Dá se při té příležitosti repasovat nebo vyměnit ještě něco důležítýho? Vím, že se tady kdysi mluvilo o nějakým šroubu ale nevím jestli to mělo souvislost s rozvodama.
Snažil jem se něco vyhledat abych vás neotravoval, ale marně.

Na tohle si fakt netroufnu jít bez optání zkušenějších protože tam už se dá určitě lecos podělat. Díky za rady a tipy. ;)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod dopr » 14 pro 2011, 18:31

urcite jsem nekde videl navod, ale principielne to neni nic tezkeho. Dulezite je srovnat si znacky na klikovce a vackach vuci bloku, po nasazeni remene a kladek parkrat protocit motor za kliku a zkontrolovat jestli znacky sedi.
Jinak kdyz uz bych byl v tom, tak bych urcite vymenil i gufera vacek, gufero klikovky a tesneni vika ventilu.

Tady jsem ti aspon vykopiroval stranky z NB manalu. Samotne rozvody jsou stejne snad u vsech 4 valcovych Mazd z 90.let ;)

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod Winie » 14 pro 2011, 21:28

pravdu ma ten chlapec nade mnou. dulezity jsou jen tri veci. dobre napnout remeny, srovnat znacky na boku a hlave a utahovat a povolovat ventildekl podle poradi napsanym v navodu.
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod BoasH » 12 led 2012, 17:57

Můžu se ještě zeptat,jestli se dájí vačky a klika nějak zaaretovat nebo se jede jenom podle rysek ? :)
BoasH
 
Příspěvky: 4
Registrován: 04 led 2012, 17:22

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod kousmen » 12 led 2012, 18:07

Ještě jsem se do toho nepustil, díky žes to vytáhl. Budu rád, když se tady nastřádá co nejvíc informací. ;)
Rád bych třeba kladky zrestauroval a nevím, jestli to je vůbec možný bez větších problémů sundat a zase vrátit... A dá se utáhnutí odhadnout i bez momentovýho klíče?
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod ADix » 12 led 2012, 18:15

No ty kladky zrestaurovat nevím...je lepší ty ložiska dát nový než se vnich hrabat, něco po*rat aby se pak následně rozletěly za chodu...U MX5 se udajně nepotkají ventily, ale i tak bych to kvůli pár korunám neriskoval. Víko sem dotahoval i bez momentového klíče...prostě odhadem a to 1 když sem ho jen lakoval a po 2 když se dělaly rozvody...nikde nic neteče těsnění nové a taky nepraská...
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod BoasH » 12 led 2012, 18:22

Našel jsem tohle,tak ti to třeba pomůže :)

Doporučujeme následující postupy, pokud výrobce nepředepisuje něco jiného:
Po demontáži vždy namontujte nový rozvodový řemen
Zkontrolujte napínač a napínací kladky, v případě potřeby vyměňte
Nikdy neotáčejte motor v opačném směru, než je normální provoz
Zkontrolujte šroub(y) z hlediska prasklin, roztřepení, opotřebení a znečištění olejem
Poznámka: Před nastavováním rozvodového řemenu musí být motor studený
Poznámka: Zamezte ohýbání, kroucení nebo smyku
Všeobecně
Před demontáží rozvodového řemenu vždy zkontrolujte nastavovací značky

Před odpojením kabelu akumulátoru, zkontrolujte bezpečnostní kód audio systému
Demontáž
Odpojte akumulátor
Vymontujte pravé přední kolo
Spodní kryt vymontujte

Demontujte pomocný hnací řemen
Demontujte řemenici čerpadla chladící kapaliny
Odpojte kabely zapalovacích svíček
Demontujte zapalovací svíčky
Demontujte měrku hladiny
Vymontujte kryt vačkového hřídele

Demontujte kryty rozvodového řemenu

Demontujte řemenici klikového hřídele

Použijte speciální nástroj: 49 D011 102

K vyrovnání značek nastavovací otáčejte klikový hřídel ve směru hodinových ručiček


Povolte napínač
Odtlačte řemenici napínače od rozvodového řemenu
Dotáhněte napínač řemenu
Demontujte rozvodový řemen
Instalace
Zkontrolujte nastavovací značky


Namontujte rozvodový řemen
Motor rukou o 2 otáčky pootočte
Zkontrolujte nastavovací značky
Motor o 1 5/6 otáčky pootočte rukou

Povolte napínač
Dotáhněte napínač řemenu
Motor o 2 1/6 otáček pootočte
Zkontrolujte nastavovací značky
Změřte průhyb rozvodového řemenu

Napnutí je nastaveno při prohnutí: 9.0 - 11.5 mm / 98 N
Motor rukou o 2 otáčky pootočte
Přezkoušejte nastavovací značky a napnutí znovu
Znovu namontujte zapalovací svíčky 20 Nm
Znovu namontujte řemenici klikového hřídele

Použijte speciální nástroj: 49 D011 102

Znovu namontujte přední kryty rozvodového řemenu

Znovu namontujte kryt hlavy válců
Znovu namontujte potrubí měrky hladiny
Znovu namontujte kabely zapalovacích svíček

Znovu namontujte řemenici čerpadla chladící kapaliny 10 Nm
Namontujte pomocný hnací řemen
Znovu namontujte spodní kryty motoru

Znovu připojte kostřicí kabel akumulátoru
Znovu namontujte přední pravé kolo
Přezkoušet předstih
Nastavení krouticích momentů
Řemenice klikového hřídele: 15 Nm / 157 - 166 Nm
Řemenice čerpadla chladící kapaliny: 10 Nm
Kryt vačkového hřídele: 7 Nm
Napínací zařízení: 38 - 51 Nm
Zapalovací svíčky: 20 Nm
Speciální nástroje
BoasH
 
Příspěvky: 4
Registrován: 04 led 2012, 17:22

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod kousmen » 12 led 2012, 18:25

Adix: myslel jsem řeměnice, jsou totiž docela nepěkný a ty pár kaček bohužel nestojí.
BoasH: Díky mockrát, tohle mi hodně pomůže. ;)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod widar » 12 led 2012, 18:48

Hmm tak přesně to samý potřebuju taky udělat, ale sám do toho nejdu ani náhodou (nemám místo, nářadí, ani zkušenosti). Jenže komu to svěřit aby měl člověk jistotu, že předepsaný postup dodrží??
'98 MX-5 NB, 1.6, 81 kW, Lava orange mica (Mazdaspeed color), Nardi wheel, Bilstein
Obrázek
Uživatelský avatar
widar
 
Příspěvky: 1002
Obrázky: 8
Registrován: 29 čer 2011, 23:03
Bydliště: okres Karviná, Moravskoslezský kraj

Re: Rozvody 1,6 NA

Příspěvekod dopr » 12 led 2012, 19:28

mymu kamosovi z Rousinova preci :D Delal mi rozvody uz 2x. Je to fakt kluk pocitvej a sikovnej
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 119 návštevníků

cron