Já si myslím, že až tak moc lidí nechápe co to vlastně "chip tuning" je... (viz Adix - sorry, ale automobilky nikde nedávaj k dispozici nastavení pro země bez emisních limitů
) Obecně chiptuning je změna/přizpůsobení parametrů které ovládá řídící jednotka motoru - u přeplňovaných motorů (ať už jak píšete dieselů, ale možná ještě lépe u u přeplňovaných benzínů) je obecně mnohem snadnější měnit mapy ŘJ protože moderní turbomotory mají vše ovládané přes ECU. Čili změnou softwaru (map) se zvýší tlaky, množství paliva atd atd, o tom, jak je to složité na know how by se dalo napsat stohy textu (viz ABC tuning) - obecně moc lidí
zlepšit software auta nedokáže, ale jsou tací i v ČR. Pochopitelně se k tomu musí přidat vstřícnost pověstná zejména pro VW group - neblokování čtení/zápisu ŘJ.
Z toho vyplývá, že u atmosférického motoru bez investic do okolního tuningu (mechaniky) logicky v podstatě žádného podstatného zvýšení výkonu nejde dosáhnout. V kombinaci s neprolomitelnou ECU které obecně japonci mají (vím co znamenalo jen aktivace tempomatu u NC/RX-8
) je to dead end...
Jestli chceš pár koní navíc, tak kup pořádnej vejfuk (nerovná se víc hluku, víc koní
).