Chlazení-->Přehřátí

Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod vojtiiisek » 12 zář 2012, 09:03

Čaute,

Mám takovej problém, včera jsem jel na otočku do Prahy a cestou zpátky jsem dvakrát vařil vodu :(
Takže má otázka: Jak správně odvzdušnit chladící systém? A čím by to mohlo být?( špatnej termostat?)
Než jsem vyjel z Brna kontroloval jsem stav vody a vše OK, cestou tam i zpět jsem jel 130, 4000ot a cestou tam se nic nevařilo a voda byla v teplota vody byla v pořádku.

Dělal někdo z vás coolant re-route na NAčku? Zajímalo by mě co vše je k tomu potřeba. Kit z flyin miata se mě kupovat nechce.

Díky všem za rady!
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod jardaj. » 12 zář 2012, 10:14

Těch příčin může být víc. V prvé řadě je to špatný thermostat, špatné čidlo spínače ventilátoru ale také špatné víčko na expansce které netěsní a voda se odpřuje ven. Normálně je v expansce přetlak a voda se neodpařuje ven. Tento problem jsem měl u Escortu RS kde je intercoler poměrně malý a motor se více hřeje. Měl jsem tam špatný termostat i spínací čidlo. To jsem objednal z Metry Blansko kde je dělají do Škodovky (má stejný závit) v provedení do tropů které spíná ventilátor při 85 stupních a ne při 95 jak normálně. Obojí vyzkoušíš po demontáži a ponoření do ohřívané vody s teploměrem. Při teplotě přes 80 st. by měl termostat otevírat. Čidlo spínání ventilátoru můžeš prozkoušet jednoduše žártovkou a baterií v okruhu a uvidíš při kolika stupních se rosvítí.
jardaj.
 
Příspěvky: 552
Registrován: 21 pro 2011, 18:38
Bydliště: Tišnov

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod bmxdave » 12 zář 2012, 17:50

Vojto v tomto ti neporadím ale mě když odešel termostat tak teplota a voda v pohodě jen se ručička dostala do normálu až po ujetí cca 20km.... :?
bmxdave
 
Příspěvky: 889
Obrázky: 1
Registrován: 28 led 2012, 17:34
Bydliště: Hodonín

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod George » 12 zář 2012, 17:58

termostat se může buď zaseknout zavřenej (přehřívání) nebo otevřenej, což je případ daveho
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod Mike » 12 zář 2012, 23:30

Začal bych tím víčkem...stejnej problém jsem měl na P924 a tudy se mi ztrácela voda. Zkusit vyměnit víčko je navíc nejsnažší. Špatně odvzušněnej okruh by se myslim projevoval tak, že by ta ručka dost lítala...třeba by lezla do černvenýho a pak najedou během pěti vteřin slezla na půlku. Ale to je zase zkušenost z Porsche...na miatě jsem nikdy nic řešit nemusel:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod vojtiiisek » 13 zář 2012, 11:48

Abych doplnil další info o mým problému:

-do expanzky jsem dolil vodu doprostřed mezi min max
-čidlo spínání ventilátoru je OK, protože se ventilátor točí.

Postřeh: když se auto začalo vařit nepomohlo ani zapnout topení na max, spíš se to ještě zhoršilo a Já musel zastavit.
Když se mě to stalo podruhé nikde jsem nemohl sjet z dálnice tak jsem vypl motor a jel na neutrál s vyplým motorem ale zaplým ventilátorem na chlazení. Chvilku jsem takhle jel než jsem skoro stál a teplota trochu klesla, tak jsem nastartoval abych se zase trošku rozjel a okamžitě vylítla teplota zpátky a já motor hned vypl.

Teď jak jezdím do práce tak se zdá být všechno OK. Napadá mě že by to mohlo způsobit ta rychlost 130 protože to mám 4000ot a když jsem jel dlouho tak se to nestačilo chladit. Co si o tom myslíte?
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod IvanGS » 13 zář 2012, 12:05

Na starých škodovkách byl termostat typická závada a vařilo se každou chvíli, takže to je jedna z variant, u MX nevím jak to funguje. Když mi u NBFL nedávno měnili rozvody, musel dolů chladič a tím pádem i voda. Pak se to prý muselo odvzdušnit a projet, ale i tak jsem prvních cca 15 km při rozjezu slyšel bublání kapaliny, které postupně ustalo, tak si říkám, že systém má možná schopnost se v malé míře doodvzdušnit sám, pokud je tam už dost kapaliny... Ale ber to jako laický názor.
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod Tomik » 13 zář 2012, 12:14

Rychlostí to určitě nebude, spíš naopak. Motor má největší problémy s chlazením když auto stojí a motor běží naprázdno viz. uvařené auta v letních zácpách.
S NA jezdím po dálnici 160-180 ( samozřejmě v Německu u nás se to nesmí :-D ) a ručička teploměru se ani nehne.
´92 NA, No ESP, No ASR, No ABS -> fun as Fu*k
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 231
Registrován: 06 kvě 2011, 14:20
Bydliště: Praha

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod vojtiiisek » 13 zář 2012, 12:31

Asi jsem přišel na to čím to je.
Protože občas zmizne voda z expanzky a já ju musím dolít někudy to teče pryč. Těsnění pod hlavou je asi po smrti :(
NA > NBFL > NB > NC

*Se silným autem jsi rychlý na rovinkách, s lehkým autem všude* Colin Chapman
Uživatelský avatar
vojtiiisek
 
Příspěvky: 459
Registrován: 08 črc 2011, 19:58
Bydliště: Brno

Re: Chlazení-->Přehřátí

Příspěvekod George » 13 zář 2012, 13:06

to bys měl buď emulzi ve vaně nebo bílej dým z výfuku... pozoruješ něco z toho?

Ivan: to ti ale s rozvody měnili i vodní pumpu ne? jen kvuli řemenu se chladič sundavat nemusí
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Další

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 190 návštevníků