Chiptuning

Re: Chiptunning

Příspěvekod Henges » 11 úno 2013, 18:25

Pavel260 píše:dayle je bracha chipa ;)

Vyhrál jsi bludišťáka :mrgreen:
Uživatelský avatar
Henges
 
Příspěvky: 1807
Obrázky: 5
Registrován: 16 srp 2010, 17:18
Bydliště: Hned tam mezi Prahou a Ostravou

Re: Chiptunning

Příspěvekod Pavel260 » 11 úno 2013, 18:36

mam takovy tuseni ze uz jednoho mam... :D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Chiptuning

Příspěvekod Richi » 11 úno 2013, 18:38

OK, OK, proč myslíte, že jsem sem ten dotaz dal :?:
Jasně, že to vypadá podezřele. Ale že se změnou nastavení řídící elektroniky dá výkon upravit je fakt.
Otázkou ale je:
a) jestli to umí - tím myslím opravdu odzkoušené nastavení, někdo jiný, než autorizovaný specializovaný servis - ten by to určitě nedělal za tuhle cenu
b) co zásah takového to neautorizovaného servisu skutečně způsobí, a to nejen s výkonem, ale i se spotřebou a s životností motoru
c) jaké garance tenhle servis na provedené úpravy dá - nebo jinak: platí i na tohle ty 2 roky ze zákona? - těžko :?

Rozhodně tedy nejsem přesvědčen, že do toho půjdu, jen se zajímám o možnosti budoucího vylepšování. Už teď ale na 100% vím, že nepůjdu do žádných experimentů ani nevratných změn. Napřed se chci s Miou poznat a naučit zvládat to, co ona umí ve standardu, a co příští rok a dál, ukáže čas. Zatím sháním informace a sbírám nové zkušenosti ;)
mx5_miata_richi.jpg
mx5_miata_richi.jpg (6.81 KiB) Zobrazeno 5521 krát
stribrna MX-5 1.9i 2004, Hardtop
Uživatelský avatar
Richi
 
Příspěvky: 236
Obrázky: 64
Registrován: 03 črc 2012, 10:01
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708

Re: Chiptunning

Příspěvekod MAXsport » 11 úno 2013, 18:57

Jak do dubu..tak znova, oni s tim nic neprovedou, do jednotky se hrabat nebudou.

a) neumí
b) nezpůsobí to nic
c) záruka žádná
MAXsportpneu.cz závodní pneumatiky s homologací na silnice
Polyspeed silentbloky pro MX-5 - Group buy polyurethanové silentbloky s různou tvrdostí pro MX-5
michal@maxsportpneu.cz
MAXsport
 
Příspěvky: 1401
Registrován: 15 led 2012, 15:40

Re: Chiptuning

Příspěvekod ADix » 11 úno 2013, 19:20

Já ti za 2000kč pošlu nálepku +20hp jestli chceš :D bude to mít stejný vliv na koně :D
...because still in progress...
ADix
 
Příspěvky: 1590
Registrován: 28 úno 2011, 13:13
Bydliště: Orlová, Moskva

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 12 úno 2013, 11:51

K dvojce příhoď ještě jednu dvojku kup nějakej monster intake flow, přidá to 3 klokany, možná pět, když to nebude páteční kus a bude to mít pěknej zvuk. Tohle jsou, jak píše ryba :lol: , vyhozený prachy. Nebo za tu dvojku ti vyleštim sací kanálky...to bude mít taky lepší efekt;)
Řešit ECU má smysl až potom co budeš mít 30k v mechanice (komplet lauf, sání aspoň) ...a ta úprava ecu nebude za 2k, ale za dalších 20 a bude to celá řídící jednotka.
Tohle není dobrej začátek pro honění koní z těch našich vysavačů:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod Mike » 12 úno 2013, 11:54

Dobrý den, jste schopni tuto úpravu doložit nějakými dynografy? zajímalo by mě, jak se posune výkon a moment směrem do vyšších rpm. Děkuji a těším se na spolupráci, MK
odesláno :lol:
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Chiptuning

Příspěvekod Richi » 12 úno 2013, 15:31

Ciao 8-)
Uvedené příspěvky mě jen utvrdily v názoru, že v případě MX-5 (možná u NC už by to bylo jinak) se pouhou úpravou řídícího SW bez dalších investic nedá dosáhnout zvýšení výkonu nebo snížení spotřeby, které by byly zajímavé.
Souhlasím, že úprava mechanických dílů (vačkové hřídele, hlava motoru, ..) nebo osazení turbem jsou historicky osvědčené cesty, které dávají jasné výsledky.
Čím víc je/bude v autě elektroniky, tím její vliv na spotřebu i výkon poroste. Např. už dnes u motorů, kde načasování zážehu, nebo vstřiku není mechanické ale řídí ho elektronika, se něco vylaborovat dá. Kdo jiný by to ale měl udělat, než výrobce. Kdyby to šlo tak snadno (nebylo nutné posilovat i další komponenty), určitě by Mazda už dávno nabídla "posílený" model.
O tom, jak moc navyšování výkonu záleží nejen na řídící jednotce, ale na celé ektronické výbavě (odkud všude čidla snímají parametry a jak s nimi je schopná ŘJ pracovat, svědčí i rozdíly v % nárůstu výkonu (viz tabulka sevisu, který chiptuning nabízí) u různých aut, resp. u aut s rozdílnou mírou "elektronizace".
stribrna MX-5 1.9i 2004, Hardtop
Uživatelský avatar
Richi
 
Příspěvky: 236
Obrázky: 64
Registrován: 03 črc 2012, 10:01
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708

Re: Chiptuning

Příspěvekod riderhenry » 12 úno 2013, 20:31

Ne ze bych tomu rozumnel, ale cekal bych, ze automobilky logicky nemuzou z motoru zdimat co se da. Uz jen kvuli emisnim normam, ktere delaji motory cim dal tim nudnejsi a linejsi, kvalite paliva, zivnosti, marketingu (vetsi rozestup mezi jednotlivymi motorizacemi/modely...). Nemluve o tom, ze se nekdo muze rozhodnout jezdit treba jen na 100oktanovy benzin nebo E85, coz by samo o osbe mohlo byt s upravou map jednodussi. Ale to by musel osvetlit nekdo znalejsi, tohle tema je mi dost cizi.
1999 10th AE
Good boys go to heaven, bad boys go everywhere.
Uživatelský avatar
riderhenry
 
Příspěvky: 2034
Registrován: 16 úno 2010, 01:34
Bydliště: Brno

Re: Chiptuning

Příspěvekod Winie » 12 úno 2013, 22:28

tak pokud by nekdo zkoušel tenhle "chiptuning" na miate, tak narazi na podstatnej problem a to, že miata, aspon NA nema laditelnou jednotku. Defakto by se musel jednat o přepajeni novyho cipu, kterej z ty originalni desky snad ani nejde vyndat. Takze je to utopie. Celkove na vsech atmo motorech je tenhle ciptuning zbytecnost a to radsi ani nemluvil o tech lidech co to provadej. Vetsina lidi co najdete na netu, jsou jen bouráci s notasem a kabelem na VW a nahrajou vam tam pomerne nesmyslny mapy, podle vaseho pozadavku na cilovej vykon v kw a nm. Takovahle sranda je investici cca 3000 za ciptuning a do 15000km u udrzovanyho motoru dalsich 40ti za opravu motoru a turba. Pak jsou zas opaky, ke kterym uz zas jezdi malokdo, a to je treba firma bitpower, kde jsem byl s kamaradem na ladeni leona cupry R a auto se ladilo komplexne na brzde s ohledem na ucel auta a pouzity komponenty a jejich stav. Ovsem tohle ladeni vyslo na 20000. Takze tyhle upravy nechte analfabetum s "nabusenejma" TDi krámama, kterým rostou varlata s kazdou červenou na semaforu a následnou rovinkou a opet se jim zmenšují s vidinou zatáčky.
Co se tyka upravy ridici jednotky na atmosferickem motoru, tak ta se musi provadet neustale pri kazde zmene na motoru, jakou je treba jiny vyfuk, uprava sani, vacek atd, atd.... Takze ve finale je nejlepsi si koupit nejakej megasquirt za 15000 a nechat si to od nekoho znalého naladit přesne podle svojich pozadavku a preferenci.
Nebo muzete zkusit ECU obejit pomocí karburatorů, tak jak doufam ze se to podari mne :lol: :lol: :lol:
ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 182 návštevníků

cron