Ciao
Uvedené příspěvky mě jen utvrdily v názoru, že v případě MX-5 (možná u NC už by to bylo jinak) se pouhou úpravou řídícího SW bez dalších investic nedá dosáhnout zvýšení výkonu nebo snížení spotřeby, které by byly zajímavé.
Souhlasím, že úprava mechanických dílů (vačkové hřídele, hlava motoru, ..) nebo osazení turbem jsou historicky osvědčené cesty, které dávají jasné výsledky.
Čím víc je/bude v autě elektroniky, tím její vliv na spotřebu i výkon poroste. Např. už dnes u motorů, kde načasování zážehu, nebo vstřiku není mechanické ale řídí ho elektronika, se něco vylaborovat dá. Kdo jiný by to ale měl udělat, než výrobce. Kdyby to šlo tak snadno (nebylo nutné posilovat i další komponenty), určitě by Mazda už dávno nabídla "posílený" model.
O tom, jak moc navyšování výkonu záleží nejen na řídící jednotce, ale na celé ektronické výbavě (odkud všude čidla snímají parametry a jak s nimi je schopná ŘJ pracovat, svědčí i rozdíly v % nárůstu výkonu (viz tabulka sevisu, který chiptuning nabízí) u různých aut, resp. u aut s rozdílnou mírou "elektronizace".