Odlehčování MX5

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 09 srp 2012, 14:19

Jestliže lze koupit kvalitní karbonovej rám, kde jsou vlákna spředený v předem určených směrech kvůli různě působícím silám atd. za dejme tomu 30 000 kč ...pak by snad nemělo být nemyslitelný, že za 5 000 kč lze vyrobit kvalitní a lehkej blatník ni? Vždyť tam působící síly nejsou zdaleka tak vysoký pokud nejde o náraz, to je jasný. Je to prostě jenom kryt ve kterým probíhá nepatrný pnutí a není třeba tam nic konstruovat ani vypočítávat. Ani nemusí unést váhu lidskýho těla. Jsou na to úplně minimální nároky...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod LordJames » 09 srp 2012, 14:25

S tou konstrukcí a výpočtama bych to tak růžově neviděl, přece jenom se to za provozu hýbe a aby se to časem nedopracovalo přinejmenším k popraskání laku. Za 5 tisíc třeba něco dokupy dáš, ale to už se nabízí ta druhá diskutovaná otázka...jak na tom budeš s váhou...to by fakt chtělo pročíst nějaký fóra.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
LordJames
 
Příspěvky: 2774
Registrován: 12 čer 2012, 18:55
Bydliště: Tábor

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod radep » 09 srp 2012, 14:33

Lidi si motají vlastní rámy z uhlíkových vláken a funguje to :-) Dělá se to tak, že se postaví konstra z polystyrenových trubek (+kovové trubky na sedlo, řídítka atd) a na ně se pak namotává páska z uhlíku a laminátuje pryskyřicí. Našel jsem na netu několik lidí co na takovém rámu jezdí roky. Takže bych to neviděl zas tak tragicky.
Takový rám má prý tendence vrzat při nárazech a časem se ty vlákna uvolní z mřížky (a z pryskyřice) a začnou se prořezávat navzájem. Nicméně, nemyslím si že by nás cokoliv z toho trápilo.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod Tomik » 09 srp 2012, 15:13

Pánové nic ve zlém, ale máte v tom dost guláš.
Kompozity není téma co by šlo vysvětlit jednou větou, proto se o to ani nebudu pokoušet.
Věta "tenhle materiál je nejlepší" je naprosto vytržená z kontextu.
´92 NA, No ESP, No ASR, No ABS -> fun as Fu*k
Uživatelský avatar
Tomik
 
Příspěvky: 231
Registrován: 06 kvě 2011, 14:20
Bydliště: Praha

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 09 srp 2012, 16:14

Tak proč ji z toho kontextu vytahuješ? :lol: No nic...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod Pavel260 » 09 srp 2012, 16:24

osobne si taky myslim ze to bude mit vzdy mensi vahu kdyz se to udela z hliniku a asi to vyjde i levnejc jen to nebude mit tu odolnost treba proti kroupam. ;)
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod IvanGS » 09 srp 2012, 16:26

Souhlas spíš s Tomíkem, dlouho jsem se živil výrobou ultralehkých letadel, mj. kompozitových (včetně karbonových) a už v pubertě jsem laminoval plováky na windsurfing, jak na polystyrén, tak do formy. Nemluvě o struktuře, počtu vrstev, gramáži, výrobních postupech atd. jsou karbon, kevlar apod. moderní materiály, velmi lehké a pevné, nicméně ne vždy samospasitelné a vhodné. Ale tyto jejich vlastnosti se využijí mj. jen tehdy, pokud se to dělá v negativní formě a dá se tam jen tolik pryskyřice kolik je třeba, ani o gram navíc. To se dělá vakuově i jinak, dá se i ručně, ale je to kompromis, lidí, kteří to opravdu umí, je málo a výsledek bude max. průměrný. A pokud se to dělá na polystyrénové kopyto nebo hotový výrobek, brousí, tmelí a lakuje, a přitom jde o pevnost, hmotnost a vzhled, jsou výsledky většinou velmi neuspokojivé (mírně řečeno). Na druhou stranu proč to nezkusit, české ruce umí někdy zázraky. Držím palce... :)
Nejkrásnější NBFL na světě!
Uživatelský avatar
IvanGS
 
Příspěvky: 876
Registrován: 12 čer 2012, 16:20
Bydliště: Bolehošť, Hradec Králové

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod kousmen » 09 črc 2013, 10:09

Tak pokračujeme. Jelikož se blíží jízdy na okruhu a výroba rámu, tak jsem se jal kuchnout interiér. Zbavil jsem se několika přebytečných věcí a káblíků a mám menší dilema. Airbag už nevedu, sundaný mám čidlo, i káblíky k volantu a za ním je ukrytá modrá krabička s nápisem airbag modul. Ovšem vede k ní podezřele silnej svazek káblů a na tom je psáno diagnostický modul, tak teď nevím, jestli můžu tuhle krabičku i s káblama vyhodit nebo ne... Navíc do stejnýho konektoru jako bag je zapojenej i klakson, kterej bych rád ponechal. Už to někdo z vás řešil? Nebo el. schema by se taky mohlo hodit, třeba půjde poznat co je mi třeba a co už ne... A další věc. Dočasně oddělám topení, ale bojím se do toho pustit, abych si nezaplavil interiér vodou nebo abych to nezavzdušnil či tak něco (ještě ani nevím jak to funguje). Znáte někdo postup demontáže? Rád bych na to dneska skočil. :)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod Mike » 09 črc 2013, 11:10

Já možná přes zimu vyhodim servo...stejně hučí:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Odlehčování MX5

Příspěvekod George » 09 črc 2013, 12:16

kdyby sis chtěl vyzkoušet jízdu bez něj, tak se můžem někde sejít :)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 120 návštevníků

cron