Zdravím místní starousedlíky co by nová "naplavenina" s červenou mrkačkou, kterou s ženou máme sice už pomalu 4.rok, ale teprve letos se nám po všech peripetiích typu i vloupačka a otřesná devastace zloději-feťáky povedlo auto dát do stavu, že už může sloužit seriózním výletům i dlouhým dovoleným. Pokud byste někdo potřeboval referenci na poblíž Kölnu sídlící
http://ma-carstyle.de/, kteří dělají sedačky a střechy, tak mohu sloužit, před pár dny nám instalovali obé. Šikovného lakýrníka s boxem zase mohu nabídnout ze Zdic ve Středních Čechách, který nám Míatku komplet nastříkal. Protože jsme se akorát vrátili z dovolené po jižní Francii a odkroužili na cestách 4111km, tak snad brzkým časem přidám i pár prezentačních fotek, ať víte, s jakou "novou" krasavicí ve stáji máte čest.
Nicméně nezakládám nové téma, abych se jen představil. Vím, Miata není auto pro eco-drivery, ale pro potěchu motoristova srdce. Přesto si myslím, že téma spotřeby u tohohle auta může být celkem výživné a budu rád za Vaše zkušenosti a náměry, co Miaty vlastně umí a jak na to.
Máme 1,6ku 66kW, akorát marně sháním k tomuhle vozu oficiální údaj, kolik je normovaná spotřeba, která se běžně udává v techničáku. Neznáte někdo?
Mám odježdíno 300tis. km na renaultím dieselu, takže mám dilema, jestli k Miatě přistupuju správně, když na to jdu podle sluchu. Na klidnou souvislou jízdu mě už od začátku šokovalo, jak ten motor velmi ochotně akceptuje už jen 2000 ot./min. a příjemně si přede, ať už pro plynulou jízdu po městě, nebo volnější na okresku. Je to zdání, že ten motor tohle snáší dobře, nebo mi vyhubujete, že to podtáčím? Zprvu jsem byl zklamán, když jsem s tímhle přístupem hledal v motoru dynamiku na bezpečné předjížění a ona nepřicházela.
Dneska samozřejmě už vím, že se nemusím stydět podřadit hned o dva kvalty a vychutnat si dusot koníků mezi 4000-6000 otáčky, protože tam je to teprve ten správný Japonec. Pokud oba tyhle provozní póly motor v dlouhém užívání snáší v dobrém, tak pak ten motor miluju, že je to takový obojetník.
Ale ke spotřebě. Nebaví mě jet po dálnici rychle jen proto, že mohu zahamstnout plynový pedál na podlahu. Umím si vychutnávat dálničních tirákových 90-100
A navíc do Miaty dálniční známku? Leda tak na dálnici v Německu, než ji zpoplatní. Naproti tomu mám rád všechen profil tratě, který se kroutí. Takže nečekejte ode mě info ... při dálničních 130 mi to žere ... xxx ... nevím, neznám.
Tankováno vždy do hrdla, tak jsem si na dovče mohl odměřit spotřebu na tu kterou nádrž.
Dlouhé plynulé dálniční přejezdy (90-100km/h - se střechou) včetně vnitrozemské Provence jsme odjezdili za 6,2-6,6 l/100km.
Přímořská Provence s městy (střecha i bez) poslala spotřebu jedné nádrže na 7.7 l/100km.
Trojlístek ucpaných Cannes, Nice a Monaco + povinný výjezd na slavné Col de Turini z Rally Monte Carlo (střecha i bez) si vzalo svoji daň ... 8,4 l/100km
(pravda, do 1607m.n.m jsem to vůbec nehonil, bylo mi tam líto spojky na všudypřítomných vracečkách
)
Celkem jsme těch 4111km odjeli se spotřebou 6,92 l/100km. S výjimkou Německa bez dálnic. Z toho ve Francii přes 279 unikátních kruháků, v Itálii přes 77.
Btw. Za dva týdny ve Francii jsme potkali pouze 5 Miat, z toho 4x italské NB, 1x NC. Ferrari tam jezdí mnohem časteji. Zdá se, že zatímco v Německu a GB je Miata pojem, tak Frantíkům nic neříká ... k jejich smůle.
A kdo aktuálně plánuje podobnou cestu, může se hodit. Ve Francii se nechá tankovat čístý Senza Plomb 95 Natural (bez E10) u Le Clerků, Carefourů za 1.499EUR/l (Total bývá cca 1.56-1,6), ve Švýcarsku se nechá tankovat u značkových už i za cca 1.500EUR (myslím že 1,839CHF?), naproti tomu Itálii nedoporučuji .. 1.75EUR/l !!!. Rakousko je i pod 1,5, Německo se nechá najít za 1,55.
Krásné léto přeje Ivan.