Spotřeba

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Spotřeba

Příspěvekod Vavris » 11 črc 2013, 11:29

Ajvn píše:Oproti svému taky už vousatému (2002) Cliu se mi na naší Miatě nepozdává jedna věc ... doběh na neutrál. Miata brzdí znatelně víc. Přitom váhově jsou to stejné vozy, Clio má 980-1000kg. Je možné, že ten náhon na zadek má tak velké ztráty? Ještě mě samozřejmě napadly ložiska kol, netuším, jestli byla předchozím majitelem už měněná, ale minimálně nehučí, jsou tichá.
Jste na tom stejně v porovnání s jinými vozy?


Měl jsem úplně stejné paranoidní představy o ložiscích, ale Miata prostě brzdí. Jednak za to určitě může náhon na zadek a pak taky motor je starý poctivec s pořádnou kompresí, který zkrátka brzdí. Rozhodně to je lepší, než když u nového turbodieselu dá člověk za 3 z 10% kopce a auto zrychluje víc, než Miata na neutrál :D
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Spotřeba

Příspěvekod kousmen » 11 črc 2013, 12:18

Tak třeba jenom neumíme jezdit no. :D
Jinak ajvn(asi Ivan :D ) psal o doběhu na neutrál, takže tam by se nějaká komprese vůbec zapojovat neměla ne? Jinak při zařazeným stupni otáčky klesnou rychle, ale to taky může být lehčím setrvačníkem atd. tam se to dá pochopit snadno...
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Spotřeba

Příspěvekod George » 11 črc 2013, 12:26

taky u spotřeby záleží na úpravách, že... se seriovym motorem jsem měl 6,4 minimum, 9,xx maximum a 7,7 průměr. Se sánim, výfukem, sací vačkou a posunutym předstihem jsem jezdil za 8 minimum a průměr kolem 10 litrů
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Spotřeba

Příspěvekod mojžo » 11 črc 2013, 12:27

Dobeh na neutrál - určite tomu nepridáva kardánový hriadeľ a ako druhé, ten voz je predsa ľahký, čiže nemá toľko kinetickej energie ako nejaké naftové auto vážiace 1600kg.

inak cítim to tak isto.

Spotreba? 7 až 10, depending on traffic conditions
Uživatelský avatar
mojžo
 
Příspěvky: 919
Registrován: 12 úno 2013, 13:12
Bydliště: Košice, SK

Re: Spotřeba

Příspěvekod birda » 11 črc 2013, 12:43

Mojžo: doběh na neutrál - v tu chvíli se unáší diferenciál i s kardanem a částí převodovky, motor (jeho komprese, hmostnost setrvačníku) na to v tu chvíli vliv nemá.
Při zařazeném kvaltu auto zpomaluje znatelně víc, je to právě vysokou kompresí a vliv má na to i právě hmotnost setrvačníku.
Mě auto zpomalovalo znatelně, ale to bylo způsobeno kousnutým pístkem zadní brzdy, to se pak i kouřilo a kouřilo :-D
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Spotřeba

Příspěvekod Ajvn » 11 črc 2013, 12:48

kousmen píše:Tak třeba jenom neumíme jezdit no. :D
Jinak ajvn(asi Ivan :D ) psal o doběhu na neutrál, takže tam by se nějaká komprese vůbec zapojovat neměla ne? Jinak při zařazeným stupni otáčky klesnou rychle, ale to taky může být lehčím setrvačníkem atd. tam se to dá pochopit snadno...


Koukám, že jsem byl odhalen ;-)
Neboj, jezdit určitě umíte. Jen holt někdo je za nabuzeného jestřába, někdo za nenápadnou poštolku. :D

Jinak správná úvaha .. na neutrálu tam komprese roli nehraje.
Mazda MX5 NA 1.6 (66kW)
Uživatelský avatar
Ajvn
 
Příspěvky: 15
Obrázky: 2
Registrován: 15 srp 2012, 23:06

Re: Spotřeba

Příspěvekod whisper » 11 črc 2013, 13:16

Ja som mal tiež pri striedaní Civicu Type-R a MX-5 pocit, že pri spomaľovaní so zaradenou rýchlosťou mám zatiahnutú ručnú brzdu :D Oproti Honde tam bol obrovský rozdiel a to má CTR vyšší kompresný pomer - 11.0 versus 9.0/9.5 v MX-5ke... Na Honde som prešiel bez plynu cca o štvrtinu ďalej, ako na Mazde a to nemám na žiadnom z kolies zaseknutú brzdu, lebo po vyradení rýchlosti to krásne ide :)
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Spotřeba

Příspěvekod Ajvn » 11 črc 2013, 13:27

GEORGE ... nejsi náhodou ten majitel Miaty z Karlštejna (pár kroků za přejezdem), který mi minulý rok prodával zadní čelo? :-) ... Jestli ano, tak zdravím a díky, osvědčilo se ... jestli ne, tak zdravím taky. Otec má v Karlštejně kořeny a já su Berouňák. ;-)
Mazda MX5 NA 1.6 (66kW)
Uživatelský avatar
Ajvn
 
Příspěvky: 15
Obrázky: 2
Registrován: 15 srp 2012, 23:06

Re: Spotřeba

Příspěvekod George » 11 črc 2013, 13:45

Ajvn: Jo jsem to já :) říkal jsem si, že to budeš ty a napsal si do telefonu poznámku, ať se doma mrknu do té kupní smlouvy, jestli sedí jméno :) Hlavně, že už je všechno v pořádku a jezdíte:)
Proud to be a "hater" that defends Authenticity
Uživatelský avatar
George
rádce
 
Příspěvky: 3793
Obrázky: 4
Registrován: 14 led 2010, 11:35
Bydliště: Karlštejn

Re: Spotřeba

Příspěvekod Vavris » 11 črc 2013, 13:50

whisper píše:Oproti Honde tam bol obrovský rozdiel a to má CTR vyšší kompresný pomer - 11.0 versus 9.0/9.5 v MX-5ke... Na Honde som prešiel bez plynu cca o štvrtinu ďalej, ako na Mazde a to nemám na žiadnom z kolies zaseknutú brzdu, lebo po vyradení rýchlosti to krásne ide :)


bacha, komprese a kompresní poměr, to je něco jako koncepce a antikoncepce, 2 různé věci
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků