Jede na 3 válce :o(

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod radep » 29 srp 2013, 09:14

To měření nemusí nutně diagnostikovat problém, ale jestli dopadne špatně (nevejdeš se do hodnot), tak to budou asi cívky... U NB je to takové problematické s nimi...
Ideální by bylo si spíše ty cívky od někoho půjčit a vyzkoušet prohodit.
NB 1.8, 1999, LSD, brdzy: Hawk HP+, EBC UPS, BF307+, Motor: komplet GO (YCP písty, Hastings kroužky)
Uživatelský avatar
radep
 
Příspěvky: 779
Registrován: 15 srp 2010, 23:15
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod márty » 30 srp 2013, 10:44

Já mám stejný problém už 2 roky.Zastudena dobrý, vypnu a běží na 2 válce. Ale ne vždycky. Nejhorší je, že palivo jde pořád do všech a to nespálené vyhoří potom až ve výfuku takže lambda a katik jsou v silném ohrožení. Kvůli tomu jsem teď musel lambdu i vyměnit (Denso 1700,-).
Koupil jsem tady svého času, už nevím od koho, 2 cívky, ale nebylo jasné jestli jsou obě ok. Tak jsem vyměnil nejdříve jednu a pak zkusil tu druhou. Měsíc to fungovalo a pak to začlo znovu.
Myslím, že tak jak to popisuješ, je to jednoznačně ta jedna z cívek. Která poznáš jednoduše, když to začne dělat, tak stačí povytáhnou kabely od svíček. U 2 nebude žádná změna (ta cívka to je), u 2 to chcípne.
ALE mám na to fintu! :idea:
Vím, která cívka mě zlobí, takže když se mi to občas stane, po nastartování teplého motoru, otevře kapotu a povytáhnu trochu jeden konec kabelu, který jde z té načaté cívky. U mě mám vyzkoušené číslo 3. Přeskočí pár jisker, chytne to zas na čtyři a jedu.
Das ist meine finta, kterou používám cca 2x týdně už 2 roky! :D
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod kovarik.t » 04 zář 2013, 11:34

márty píše: ..když se mi to občas stane, po nastartování teplého motoru, otevře kapotu a povytáhnu trochu jeden konec kabelu, který jde z té načaté cívky. U mě mám vyzkoušené číslo 3. Přeskočí pár jisker, chytne to zas na čtyři a jedu.


Tak včera jsem to zkoušel. povytáhnul jsem několikrát kabel u cívky (od válce který nejel samozřejmě) ale nějak se mi nezadařilo. Ta jiska mi tam nepřeskočí.
kovarik.t
 
Příspěvky: 33
Registrován: 06 črc 2011, 14:47
Bydliště: Psáry - Praha západ

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod márty » 09 zář 2013, 08:39

Tak zkus jeden z té druhé dvojice, pokud už si to neudělal. Mě to vždycky pomůže.
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod kovarik.t » 20 zář 2013, 21:12

Jo takhle to myslíš. Jako že když mi nechytne dejme tomu dvojka tak ten kabel od ní přehodim na jinou cívku (třeba místo čtyřky) a pak zpátky a jede? Nebo se mi to v hlavě špatně seplo?
kovarik.t
 
Příspěvky: 33
Registrován: 06 črc 2011, 14:47
Bydliště: Psáry - Praha západ

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod márty » 22 zář 2013, 18:40

Hele, shrnu to a omlouvám se že tak polopatě:
Cívky jsou 2, kabely jsou 4. Z každé cívky jdou 2 kabely.
Já si teď nevybavuju přesně, ale myslím, že rozdělení cívek a kabelů je 1-3 a 2-4. Kdyby to bylo jinak, tak ok, berme to jako příklad.
Když nejde 1 cívka, tak nejde proud do 2 kabelů a auto jde jen na 2 válce a motor se celej klepe.
Postupným odpojováním kabelů od cívek (vždy jen 1 kabel) zjistíš, která z těch 2 cívek dává a která ne, takže ...
Když se při odpojení kabelů 1 nebo 3 motor stále beze změny klepe, znamená to, že špatná je právě tahle cívka. V tom případě můžou být klidně oba kabely odpojené a stav se nijak nezmění.
Když se při odpojení kabelů 2 nebo 4 motor stále beze změny klepe, znamená to, že špatná je tahle cívka.
Oproti tomu při odpojení prvního z kabelů té dobré cívky začne motor zhasínat, protože 2 válce už nejdou a na 1 válec už to prostě moc jít nechce. ;)
Takže takhle zjistíš, která cívka je ok a která vadná, to je dost podstatné vědět.

No a teď necháš motor nastartovaný, všechny kabely zasunuté a lehce povytáhneš 1 z kabelů od té cívky, která je v pořádku.
Jakmile se koncovka kabelu dostane nad vývod z cívky začnou přeskakovat jiskry a motor začne jakoby zhasínat. To ale nechceš, tak tu koncovku zase malinko přiblížíš.
A v tuhle chvíli mi to vždycky naskočí na 4 válce a je to. Nasunu koncovku zase na vývod z cívky a jedu.

Může být, že mám tu 1 cívku pouze načatou a tímhle jí jakoby nahodím zase do provozu.
Otázkou je, jestli ty jsi ve stejné situaci nebo je cívka už definitivně KO a pak už ti to takhle "restartovat" vůbec nepůjde ....
Ale za zkoušku to určitě stojí.
NB 1.6, 23.2.2000, BRG, Nardi Torino
Uživatelský avatar
márty
 
Příspěvky: 100
Registrován: 13 črc 2011, 10:25
Bydliště: Rumburk

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod hava » 08 říj 2013, 08:06

Ahoj jsem tu novej a nechtel sem zakladat novy tema, tak se zeptam tady. Budu kupovat novy kabely a chci se vas zeptat jaky z tech levnejsich ma smysl kupovat. Nasel sem starline, JC auto, magneti marelli, tesla a nebo z ebay HT leads nebo jackson racing. Rovnou reknu, ze na magnecore ted nemam.

Diky za odpovedi
Uživatelský avatar
hava
 
Příspěvky: 349
Registrován: 07 říj 2013, 06:27
Bydliště: Praha

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod birda » 08 říj 2013, 08:16

Hava: všemu co má na sobě značku Starline se doporučuju obloukem vyhnout :-) osobně bych si od nich nekoupil ani gumový koberečky.
Ze zbytku jmenovaných třeba Jackson Racing, nebo pořiď kabely přes G5, kluci rádi nějaký seženou.
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod hava » 08 říj 2013, 08:31

birda: Ok dik. Taky se chci vyhnout Starline. Slo mi tak nejak o to srovnani v tech levnejsich.
Uživatelský avatar
hava
 
Příspěvky: 349
Registrován: 07 říj 2013, 06:27
Bydliště: Praha

Re: Jede na 3 válce :o(

Příspěvekod dopr » 08 říj 2013, 20:02

Hele, ja mel 2 sady kabelu od Tesly a uz je nechci ani videt. Myslel jsem si, ze cesky vyrobce bude preci jen trochu kvalitni, ale prd. Po 12000km upadly kabely od konektoru k civkam. Neni co resit, kup NGK - kvalita jakao origo kabely a mas klid treba na 200 000 km.
.:. MX-5 NC Expression, 2.0, 118kW/160 HP, L.S.D, 6 gears .:.
:.EX: MX-5 NB, 1.8, 103kW/140 HP, L.S.D, 6 gears, Nardi Torino, Bilstein B8 + Tein S-tech springs:.
Obrázek
Uživatelský avatar
dopr
 
Příspěvky: 3489
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 11:36
Bydliště: Moravský kras

PředchozíDalší

Zpět na Technika MX-5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků