Koupě MX5

...kolem roadsteru MX-5
Pravidla fóra
Chceš se zde zaregistrovat? Napiš něco krátce o sobě adminovi na raduna@mx-5.biz.

Re: Koupě MX5

Příspěvekod snb-rider » 11 úno 2014, 09:15

Zdravím všechny členy.
Uvažuji o koupi MX-5, něco jsem o tom přečetl, ale rád bych si to ověřil tady. Konkrétně bych rád NA. Dočetl jsem se, že verze s motorem 1,8 mají samosvor. Jak to ve skutečnosti je? Chtěl bych auto na nějaké to občasné driftování, ještě teda koukám po BMW E46, ale ta MX-5 se mi vždy líbila a navíc má využití v podobě výletů s větrem ve vlasech ;)

Děkuji všem za odpovědi.
snb-rider
 
Příspěvky: 15
Registrován: 10 úno 2014, 21:56

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Vavris » 11 úno 2014, 09:47

NA má svor pouze výjimečně... NB 1.8 by jej měly mít všechny.

Jinak na driftování MX-5 není, na zatáčky bokem jo, ale drift chce více koňů... Každopádně E46 na to taky v sérií zrovna není vhodná, do té leda přikoupit KAAZ.
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Mike » 11 úno 2014, 09:49

Zdravím,

nebudu se vyjadřovat k tomu, jestli 1,8NA má samosvor nebo ne, bo to nevim. Ale stručně k NA vs E46.
NA je oproti E46 motokára se všim všudy. Je to auto pro řidiče, pro spoustu lidí přestupní stanice k opravdovýmu ostrýmu autu s >200hp/t. Za srandovní peníze člověk dostane velice schopný auto. Ale z miaty mě bolej záda, jak máš přes 180 tak ti fouká na palici se staženou střechou a to už ne moc přijemně, přes 185 budeš do natažený střechy dělat bouli. Jezdit s tím každej den do práce víc než pár kilometrů je pro ostrý hochy a to už asi nejsem:)
Obecně mít miatu jako jediný auto znamená, že buď jsi ostrej hoch nebo nepotřebuješ v autě každej den trávit dvě hodiny:) E46 je auto takřka dokonalý, mezi běžnějma autama těžko najdeš něco lepšího na řízení, ale ten vítr ve vlasech není, pokud nekoupíš cabrio. A E46 cabrio s "motorem" rozumněj 325,328,330 znamená o dost víc peněz na koupi než u NA. A navíc se to strašidelně žvejká...NA taky není zrovna odlitek z nástrojový oceli. Mít jedno jediný auto, kupuju E46 (E39) sedan s motorem minimálně 318i (tu novější co má asi 145hp a 200nm!) respektive 523 u E39, slušně vybavenou. A hned přemejšlím jak k tomu koupit miatu:) Ale já potřebuju měsíčně najezdit 3000km v zimě ráno v sedm, večer v sedm...takže pro mě by bylo prioritou denní vozidlo
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Koupě MX5

Příspěvekod snb-rider » 11 úno 2014, 11:28

Teď koukám, že malým překlepem jsem způsobil lehký šup. Měl jsem na mysli E36! To je v podobné cenové relaci. Nechci vyhrávat driftovací soutěže, stačí mi mít na mokru možnost to pustit dveřmi napřed.
Ona ta E36 ten smosvor mít taky převážně nebude, jen se dá zvolit svižnější motor.

Ještě jednou se omlouvám za překlep :(
snb-rider
 
Příspěvky: 15
Registrován: 10 úno 2014, 21:56

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Winie » 11 úno 2014, 11:36

ITB Miata
LOW Prelude
SLOW Datsun
ToyToyka v procesu

https://www.instagram.com/petroldaddie/
Winie
 
Příspěvky: 3552
Obrázky: 1
Registrován: 19 led 2010, 22:39
Bydliště: Litoměřice

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Mike » 11 úno 2014, 11:45

E36 jsem měl coupé 320i
Řekl bych, že je to auto o víc než generaci starší než E46 - ta je hodně nadčasová. Kdyby E46 teď představil VW, tak mu budou všichni týden tleskat:)
Ten rozdíl je v ergonomii a pasivní bezpečnosti. Motory jsou v podstatě stejný. M50 byl jenom do cca 1995. M52 má VANOS na sacích ventilech a M54, který je v E46 na obou vačkách - žere to u půlitr míň a má to moment trochu niž. Rozdíl prakticky žádnej, podovzky jsou taky téměř shodný. E3(4)6 na mokru urveš s libovolným motorem. S R6 zcela jistě. A cabrio je v pěkným stavu koupitelný kolem 80k s šestiválcem. Ale prej se to fakt strašně kroutí (osobní zkušenosto nemám) a taky je to poměrně těžký. Ale bavit se v tom budeš rozhodně taky, ale chce to koupit s motorem. Nemá smysl kupovat nic pod 323. Spotřeba všech R6 je stejná a jede to pochopitelně rozdílně. Ale jestli nenajezdíš spousty km, tak neřeš BMW a kup miatu;)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Mike » 11 úno 2014, 11:54

ta třicátášestá z Plzně vypadá hodně pěkně...a je to na předfacelift i pěkně vybavený
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Vavris » 11 úno 2014, 12:24

Řeknu to stručně. S MX-5 mě to neustále táhlo do hor na okresky... teď mám cca půl roku 328i E36 a netáhne mě to tam vůbec. E36 je obyčejný sedan/coupe na každodenní použití, MX-5 je prvoplánový sporťák. Aby bylo E36 podobně zábavné, musí se mu trochu pomoct.

A na boky na mokru stačí i 1.6 Miata :D
back in the business 8-)
Uživatelský avatar
Vavris
 
Příspěvky: 1439
Registrován: 13 led 2011, 23:40

Re: Koupě MX5

Příspěvekod Mike » 11 úno 2014, 12:45

tak tenhle problém jsem s třicátoušestou neměl...spíš naopak jsem se s ní častějc někam dostal, protože do práce jsem jel bavorem a cestou zpátky, když byla nálada, tak jsem cestu domu měl dvakrát tak dlouhou mimo dálnice. A když nebyla nálada nebo čas, tak jsem stejně miatu večer už nikam nezval. To spíš mám tenhle problém teď s E39, která na silnici užší než šest metrů funguje poněkud zvláštně, takže tam se těším až se promotám městem na dálnici, zapnu tempomat a usnu:)
Ale jak píše Vavris, s miatou někde na opuštěnejch okreskách je to prostě něco jinýho...už jenom ten rituál, kdy člověk hledá šálu a rukavice je zážitek:)
Je tolik krás, že tisíc let nestačí na přehled...
různé motorizované prostředky individuální dopravy od tří do dvěstěosmdesátišesti koní
http://www.legendysilnic.cz
Dovoz zajímavých strojů ze zahraničí, včetně papírování.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mike
 
Příspěvky: 2275
Registrován: 20 dub 2010, 10:45
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Koupě MX5

Příspěvekod snb-rider » 11 úno 2014, 12:56

Jsem rád, že tu má někdo porovnání přímo dvou aut, které mě lákají 8-)
Brácha si teď na "kraviny" koupil E36 328 se samosvorem a to funguje parádně. Já to auto využiju asi jen občas, buď na nějaké to kravení/výlety, nebo když bude hnusně a nebudu chtít tahat z garáže čisté aktuální auto.
Hory a s tím spojené klikaté silničky mám za barákem :)
snb-rider
 
Příspěvky: 15
Registrován: 10 úno 2014, 21:56

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o čemkoli...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 146 návštevníků

cron