Jirkova mrkačka

Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!
Pravidla fóra
Co člen fora a jeho vůz, to jedno téma. Pochlubte se svými "kráskami"!

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod birda » 22 úno 2014, 09:21

Reroute na NA mě hodně zajímá :-) jinak tvuj progress se mi hrozně líbí! Je jenom radost na to koukat a řikat si, že to snad jednou člověk taky takhle daleko dotáhne :D
Obrázek
Silver NA 1.8 | custom made exhaust | IL NB radiator | rám AMD | sicny a čtyřbody
birda
 
Příspěvky: 370
Registrován: 18 zář 2012, 20:09
Bydliště: Stochov

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod jiri.l » 22 úno 2014, 15:54

Panstvo diky moc za chvalna slova, urcite mi z toho penis ted poroste tak o pul metru :lol:

Takze nejdriv coolant reroute. Vezmu to zase od zacatku, takze se budu v nekterych vecech opakovat, ale aspon to bude pohromade. Rovnez to napisu chronologicky, jak jsem to delal, takze priprava je rozdelena na dve casti - tu vy budete delat najednou... snad.

Priprava 1

Na teto fotce jdou videt vsechny dily, ktere jsem pred instalaci mel pripravene. Nepouzil jsem vsechny, takze neco jsem z fotky vyskrtal (delal jsem to ve photobucketu, takze se omlouvam, ze to vypada jeste hure nez ze skolky :D)
Cisla ukazuji, kolik je toho treba.
Vnitrni prumer hadice je tusim 32mm - doporucuju premerit.
Tech sponek je treba poridit tolik, kolik vylozene chcete. Nutne budete potrebovat snad jen dalsi dve, ale ty puvodni nejsou dotahovaci a tak casem povoli, takze je dobre nektere rovnou povymenovat, jestli uz je tam mate 20 let...

Obrázek

Pod kapotou 1

Z teto procedury nemam fotky, protoze jsem radeji mluvil sproste, nez fotil. Tohle je super delat, kdyz mate sundany chladic z auta, at si muzete do motoroveho prostoru proste stoupnout, tolik z toho pak neboli zada a je k tomu lepsi pristup :) jinymi slovy napiste mi PM s tim, ze si chcete pres nas vzit DW chladic a stary muzete vyhodit --> problem vyresen :D

1. Je treba sundat housing termostatu vepredu, coz je hracka. Z neho vysroubujte senzor (nejlepe jeste predtim, nez sundate housing z auta, at se vam to lepe sroubuje), termostat muzete znovu pouzit, ale doporucuju vymenit za novy, protoze ho date dozadu, kde je k nemu opravdu spatny pristup a nechcete, aby se vam v pristich mesicich vysypal.

2. Pak ta vetsi legrace. Mozna existuje vicero zpusobu, jak se tam k tomu dozadu dostat, takze napisu to, co jsem udelal ja... rikam to proto, kdyby nahodou chtel nejaky chytrak neco namitat - jak uz to tady na forech byva.

Takze, sundame kable ke svickam, viko ventilu, sundame civky (? - proste coilpack) a v tuto chvili snad mate lepsi pristup k zadnimu housingu. Ten housing drzi na dvou mistech, v obou pripadech to jsou hlavicky 12 ci 14mm - nepamatuju si to presne. Klicem se k nim da celkem v pohode dostat, mozna padne par sprostych slov.
Ted lahudka - jeden z nich (ten vice napravo, tzn. blize k vyfukove vacce) je klasicky sroub, ktery proste vysroubujete a cestka. Ten nalevo je ale matka, kterou sundate a zbytek zustane na motoru. Takze odpojte senzor, co je housingu, odpojte hadici a housing dejte do pryc (ten teplotni senzor budete potrebovat, takze ho z nej vymontujte, pujde do spaceru). Ten stud, co furt trci z motoru jde jednoduse sundat metodou dvou matek - viz tady video na youtube. http://www.youtube.com/watch?v=66ATKL4G04M
Takze tato cast je hotova :)

Priprava 2

Nasroubujeme teplotni senzor (ten zeleny, co jde do rj, ne ten co byl vepredu, jak ovlada vetraky) do spaceru. Housing ze predu jde na spacer a vsechno pripravime - tesneni, srouby, podlozky - at se presvedcime, ze mame vsechno. Uz tu jde videt zvykacka, ke ktere se dostanu za chvili.

Obrázek

Ten housing ma otvor pro senzor, ktery uz nebudeme pouzivat, takze je treba ho zacelit. Jde koupit to kulate stinitko, co jsem mel a na te prvni fotce dokonce je (preskrtnute). Problem je ten, ze v mem pripade je tento setup moc dlouhy a nezvladl jsem ho takto napasovat dozadu k motoru - na UK foru to nekteri zvladli a dokonce tam meli jeste docela dost mista... fakt nechapu, ale to ze mam retardovane auto, to uz vim davno :D No takze do kose s tim kulatym nesmyslem a huraaa next level engineering. Dostal jsem koupit tuhle zvykacku, kterou tady v Aberdeenu na letisti obcas opravuji letadla (kdyz jsem to slysel, tak se mi nejak prestalo chtit letat), pointa je, ze se da dobre vytvarovat, zvladne velky tlak a teplotu... a neskutecne smrdi. Tak jsem ji tam natlacil a nechal den vytvrdnout. Pak jsem tam pro jistotu natlacil jeste jednu.

Zvykacka
Obrázek

Takze kdyz mame dozvykano, tak je jeste treba upilovat kousek toho domecku na senzor, ktery tam uz neni. Je to mekky hlinik, takze par minut klasickym pilnikem a je ten tam... fotky nemam, ale shruba vite co myslim:

Obrázek

Takovy poznatek akorat na zaver, ten housing pry jde vymenit za housing z Kia Sephia, pry vypada uplne stejne jako ten na NAcku 1.6, jen bez otvoru na senzor. Nevim, nemam, nevyzkousel jsem, ja zvykal a piloval... Ale urcite to muzete nekdo vyzkouset!

Pod kapotou 2

Nez budete cely setup tam vzadu sroubovat, tak doporucim pridelat tu dlouhou hadici, co pujde k chladici - pouze k tomu toho spaceru, pomoci utahovaci sponky. Vzhledem k tomu, ze tam mate v ceste CAS na saci vacce, tak by se ta spojka dost spatne utahovala. Potom uz spacer prisroubovat (nezapomente tam vlozit ten termostat :D), kolem dokola obtahnout nejakym silikonem, pro jistotu, zacvaknout zeleny senzor a pridelat hadici k topeni.

Vlevo je treba spojit hadici co jde ze spaceru s hadici, co jde nahoru do chladice - toto neni vyreseno jednou hadici, protoze by se musela ruzne kroutit... Takze tady pouzijeme tu trubkovou spojku a utahovaci sponky.

A vepredu, na misto, kde byl predtim ten housing s termostatem, dat zaslepku s tesnenim, do ktere je nasroubovany teplotni senzor k vetrakum. Ten mi ze zacatku porad propoustel chladici kapalinu, takze jsem nakonec udelal slusnou vrstvu silikonu kolem dokola a hotovka :)

Na teto fotce jde videt ta predni zaslepka a vlevo spoj dvou hadic!

Obrázek

HOTOVO. Pak jsem sel spat.

Kdyby bylo neco nejasne, tak se ptejte. Obrazku neni moc, takze jsem se to snazil aspon vysvetlit...
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod whisper » 22 úno 2014, 16:05

Paráda, díky!

Ak by si si našiel niekedy čas a spísal zoznam = pomenoval veci, ktoré si použil (sú na foto, ale nie všetko poznám), asi by som ti aj poslal nejakú čokoládu :D
Naposledy upravil whisper dne 24 úno 2014, 16:07, celkově upraveno 1
Ponúkam celý sortiment produktov SkidNation so zľavou pre členov - napíšte správu.

Radosť je moje palivo.
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 1151
Obrázky: 6
Registrován: 11 lis 2012, 17:25
Bydliště: Bratislava [SK]

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod PavelS » 23 úno 2014, 09:54

sakra...prvni prispevek se mi nepostnul :-(
Jirko pecka, super postup, drzim palce s dalsim progresem. Sem docela rad, ze mam motor venku... :-D
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod kousmen » 23 úno 2014, 10:01

Až se na to vrhnu, tak mi tohle určitě pomůže. Jenom doufám, že máš rád čokoládu, protože každý upřesnění tu práci ještě víc usnadní. I kdyby ne, tak už za tohle moc dík. Jsem rád, že jsi nám to sepsal. ;)
Invisible Ride
Uživatelský avatar
kousmen
 
Příspěvky: 2932
Obrázky: 1
Registrován: 30 říj 2010, 17:47

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod PavelS » 23 úno 2014, 11:00

Btw, Jirko, mohl bys sem dát i to kde jsi kupoval tu redukci?

Nechtěli by to G5 vyrobit? :)
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod jiri.l » 24 úno 2014, 20:16

Haha takze ze me bude tlusty bastard :lol: Jsem rad, ze se vam to sikne! Jasne, kdyz budete potrebovat s necim poradit, tak staci napsat, posnazim se, v ramci mych sil. Je treba se hlavne obrnet trpelivosti, protoze tam je fakt malo mista a blbe se k tomu dostava, jinak to neni vubec slozite!

No, co presne nepoznas?

Zleva tam je termostat, ty trubkove mezikusy, utahovaci sponky, dve thermo cidla (obe mas standardne v aute), housing, pak jsou tam tesneni k termostatu, srouby... uprostred pak spacer jako takovy s odvodem vody pro hadici k topeni a zaslepka :) A nezapomenout na tu velkou hadici.

Ten spacer jsem koupil na mx5nutz, jeden tipek tam delal kdysi groupbuy. Od te doby tech groupbuyu bylo vice, ale ty spacery uz staly dvakrat tolik, nez jsem za to puvodne platil ja, to za prve, za druhe nevim, jestli je jeste dela. Pavel by se s tim mohl porvat, je to sikula ne, moje radicka furt radi :mrgreen:
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod Pavel260 » 24 úno 2014, 20:30

což o to Pavel by se s tím i porval otázka ale je kdo to z místních zaplatí :-D Jinak jsem rád že řadička stále řadí, spokojený zákazník - náš cíl :-D
147koní + jedna lama http://pavelmx-5.rajce.idnes.cz/
Pavel260
 
Příspěvky: 3601
Obrázky: 3
Registrován: 14 led 2010, 17:17
Bydliště: Jaroměř

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod PavelS » 24 úno 2014, 22:11

Pavel by to Pavlovi zaplatil, chtelo by to udelat dokud nema Pavel motor v aute :-D
Uživatelský avatar
PavelS
 
Příspěvky: 3914
Registrován: 18 led 2010, 19:28
Bydliště: Praha

Re: Jirkova mrkačka

Příspěvekod jiri.l » 16 zář 2014, 01:31

Dobry vecer vsem! RIkal jsem si, ze pred spanim udelam mensi update za poslednich par mesicu.

Naposledy jsem s koncil s autem napul rozebranym (jakoby tomu bylo nekdy jinak :D ), takze v poslednich mesicich jsem se soustredil vice ci mene na to spise davat auto do kupy, nez ho rozebirat.

V prvni rade jsem poridil obuti na predni XXRka, nakonec jsem se rozhodl pro Falken Ziex ZE914 v rozmeru 195/45/16. Stretch je dostatecny na to, aby se mi to vsechno veslo do blatniku a musim uznat, ze maji doopravdy slusny grip, ktery na predku potrebuju... a to vsechno za rozumne penize.

Obrázek

Co se stretche tyce, je zajimave, ze oproti tem continentalum, co mam vzadu, je na tech falkenech opravdu velky a to jsou obe gumy v totoznem rozmeru! Neco jsem o tom cetl, ale je zajimave si to vyzkouset v praxi ))

Obrázek

Obrázek

Potom jsem se dal na bouchani do zadnich blatniku (kladivo a horkovzduska), at ty gumy tolik neskrtaji... castecne se povedlo, aniz bych cokoli poskodil, az jsem se divil :D vlevo porad skrta, ale vzhledem k tomu, ze za chvili budou ty zadni na cary, tak je vymenim za jine a skrtat to prestane. JOB DONE!

Jeste pred odletem na leto domu jsem se po roce zase uracil zkusit predelat ten diff. Nevim jestli si nekdo vzpominate, ale v kvetnu/cervnu minuleho roku jsem se o to pokusil, bohuzel bez uspechu. Potom, co bylo vsechno z auta dole, tak jedna z poloos nesla pro nic za nic vyndat, takze nakonec jsem musel vsechno nandat zpatky a jet domu jako zpraskany pes. Potom mi samosvor trcel v kuchyni dalsi ROK :D

Tentokrat jsem se vybavil 'lepsim naradim', oooo jak moc jsem se mylil. Vsechno jsem z auta zase sundal a jal jsem se zapasit s poloosou. Dle obrazku nize muzete posoudit, kdo prvni souboj vyhral.

Obrázek

Jojo, poloosa se ani nehla a ten blby kram rupnul. No takze jak nas to uci ve skole ze, nevzdavat se a hledat alternativni reseni :lol: sundal jsem poloosu i s ramenem a sel jsem nahoru. Na internetu jsem nasel par mist, par jsem jich obvolal a nakonec jsme s Kubou dojeli (kamarad, ktery obcas prilozi ruku k dilu) do jedne garaze, kde byl takovy postarsi tipek. Ten na to chvili cumi, vytahne zapraseny vercajk nekde z policky a poloosu ma z tehlice pryc behem jedne minuty. TO TRAPENI, KTERE SE MI ROK MLELO V HLAVE, on vyresil za minutu. Celkem zajimavy pocit :D Ani za to nic nechtel, tak jsem mu dal na pivo a jeli jsme zpatky... Nakonec jsme s tim chvili zapasili a po nekolika hodinach byl diff na svem miste. Jak se s nim jezdi? HAH, bokem :D opravdu pokud mate v aute otevreny diff, tak ho hodte do kontejneru, neskutecne k nicemu vec.

Obrázek

A jeste takova tresnicka na dortu. Muj stary otevreny diff jsem dal kamaradovi, ktery si ho nechal zavarit. Po otevreni casu mi posila fotku a pise, prosim Te, co si s tim delal? :D aneb vite, co se stane se standardnim 1.6 otevrenym diffem, kdyz do motoru fouknete 0.7 baru? Tohle :D

Obrázek

Dalsi kapitola je AERO, ktere jsem za celou dobu vlastnictvi meho auta vlastne neresil.

Pod pojmem aero nechapejte, ze jsem se dal na reseni aerodynamiky... to fakt ne :mrgreen: pouze ladeni externiho vzhledu ))
Uz dlouho s tim chci neco delat, ale vzdycky se nasel nejaky 'dulezitejsi' vydaj a tak jsem se k tomu zatim jeste nedostal. A ackoli se porad najdou lepsi veci (moje spojka je uz v poslednim tazeni), tak jsem se na to vykaslal a jal jsem se si splnit to, co jsem si doopravdy moc pral ))

Nejdrive jsem tedy zacal kuchat zadni naraznik... ten jeste neni hotovy, takze zadny poradny obrazek tady dat nemuzu, protoze to zatim vypada lehce strasne. Naraznik vypada, jakoby ho vykuchalo 5ti lete dite nozem na mazani chleba a drzi na aute pomoci zipties :lol: ale to prijde... casem.

Uz dlouho jsem si pral ji nandat poradny ocasek! A po mesice dlouhem hledani a dumani jsem prisel na to, ze jako zaklad pouziju k.g. works a trochu si ho doupravim, aby byl podle mych predstav ))

Takze tohle je zakladni material. Ma dobrou velikost, uhel, tvar, proste se mi libi. Kvalita zpracovani - no, vypada to, ze ho vyrabeli deti v Cine, co vam budu povidat.

Obrázek

Prvni vec je, ze nemam treti brzdove svetlo, takze to misto muselo pryc. Nechal jsem to Petrkovicich svarit... kvalita zpracovani nebyla spatna, slusny zaklad pro dalsi vyvoj. Pak jsme to s klukama na dilne zatmelili, diry zalepili a prebrousili.

Obrázek

Nekolikrat dokola...

Obrázek

Az to potom slo do plnice, kde uz se to zacalo hezky rysovat ))

Obrázek

Az nakonec do cerne matne. Moje barva uz dosla a ta cerna je mozna dokonce i lepsi alternativa, ladi to s tim mym prednim obrousenym lipem :D

Obrázek

Takto cele jsem to zabalil a poslal si to do Skotska (do kufru se mi to bohuzel neveslo).

Mezitim jsem priletel zpatky a vzhledem k tomu, ze se mi podarilo pres leto neco nasetrit, tak jsem se dal do me velice oblibene cinnosti - nashromazdit dily, ktere jsem si pres leto domluvil :mrgreen:

Inu vyrazil jsem na setkani zehliciho krouzku, jak tata rikal, kdyz tuhle fotku videl :lol:

Obrázek

U kamarada Peta jsem si vyzvedl prekrasne kridlo na hardtop od Project-G. Puvodne jsem organizoval group buy na podobna kridla na britskem foru. Groupbuy se uskutecnil a i ja dostal sve kridlo v poste. Ale nakonec kamarad rozprodaval sve auto a tohle kridlo bylo k mani za ponekud pakatel, takze tomu jsem nemohl odolat. Kridlo jsem vzal a to moje z groupbuye jsem prodal...

Tady akorat jedna na test ))

Obrázek

Dva dny na to jsem se potkal s Mintem a odvezl jsem si od nej tyhle ksandy. K aeru to sice nepatri, ale za tu cenu jsem je proste musel mit. Jsou nadherne. Ti bystrejsi z vas si povsimnou rejsingove drevene skorepiny, s prvotridnim bocnim vedenim :lol: za bordel v byte se omlouvam, je zari, takze spousta kamaradu maji u nas veci, ktere si musi zase odvezt...

Obrázek

Potom uz stihl dorazit ocas, tak jsem to vsechno prilepil paskou na auto na test, protoze je treba! )) je to frajerka <3

Obrázek

Tak a ted neco z opravdu poslednich par dni!

Ocas jsme s Kubou na auto nalepili lepidlem na celni okna, pry je na to nejlepsi, rikali kluci doma :D byl to strasny boj, koupil jsem si na to blbou pistoli a to lepidlo bylo uplne vsude, jen ne na tom kridle, no hruza... po dvou a pul hodinach srani jsme to meli na aute, tak jsme to jeste zajistili maskovaci paskou a nechali to byt... Druhy den jsem s tou paskou jeste pro jistotu jezdil a ihned jsem zacal zkoumat vyhody ocasu. Vyhoda cislo 1: drzak na bbq omacku :mrgreen:

Obrázek

Potom jsem uz pasky sundal a prisel na dalsi... Tj. vyhoda cislo 2, vyborny pohled dozadu pri couvani!

Obrázek

Puvodne jsem chtel to kridlo na hardtop rovnez prilepit, ale po tom fiasku s ocasem jsem si rekl, ze na to kaslu a udelam to, jak to samo Project-G doporucuje. Pridelat to 3M VHB paskou. Takze ta mi ma dorazit v pristich dnech! Bude to stat za to ))

Jake jsou dalsi plany? No, jak uz jsem psal vyse, pomalu a jiste mi dava spojka najevo, ze me nesnasi. Tu bude treba vymenit za lepsi... Dale se poohlizim po ramu a po sedackach. Jo a, hahaha, potrebuju konecne vyfuk, porad jezdim bez nej :lol: :lol: :lol: uvidime, jak to nakonec vsechno dopadne.

Tak zatim panstvo, dobrou noc/ dobre rano ))

J.
1993 NA6 socialni verze

Obrázek

Vozíme HSD MeisterR coilovery, díly DW, kola ENKEI KONIG RAYS SSR WORK XXR , pro více info SZ!
Uživatelský avatar
jiri.l
 
Příspěvky: 582
Obrázky: 3
Registrován: 04 kvě 2011, 02:36
Bydliště: Aberdeen/Praha/Ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Krásky členů fora

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků

cron